הציור של חטיבת יונתן ובית הספר היפני שיופיע באולימפיאדת טוקיו 2020. צילום עיריית רעננה
הציור של חטיבת יונתן ובית הספר היפני שיופיע באולימפיאדת טוקיו 2020. צילום עיריית רעננה

הנציגות הרעננית באולימפיאדת טוקיו 2020: פרויקט אמנות של תלמידי חטיבת יונתן

תלמידי החטיבה נבחרו להיות היחידים בישראל להציג יצירת אמנות באולימפיאדה, שנוצרה בשיתוף פעולה עם תלמידי בית ספר יסודי ביפן. בכל בית ספר למדו על המנהגים של בית הספר האחר, והתלמידים היפנים אפילו למדו את ריקוד ה-"הורה"

פורסם בתאריך: 27.2.20 19:11

פרויקט יוצא דופן התקיים בשנה האחרונה בין חטיבת הביניים "יונתן" לבית הספר היסודי "אוקהמוטוקיטה" ביפן, במסגרתו יצרו תלמידים בשני בתי הספר ציור בד ענק, שיוצג באולימפיאדת טוקיו שתתקיים השנה. בפרויקט השתתפו תלמידי מגמת האמנות של חטיבת הביניים, ובית הספר הרענני נבחר להיות היחיד בארץ שהשתתף בפרויקט. כל בית ספר צייר בתורו על חצי מהבד, כאשר בצד הישראלי של הציור ניתן לראות סממנים ישראלים כמו אפליקציית הניווט הישראלית "וויז", עגבניות שרי ופלאפל, ובצד היפני ניתן לראות סממנים יפנים כמו אוריגמי וסושי.

"בתחילת שנה שעברה התחלנו ליצור קשר עם התלמידים היפנים בשיחות וידאו, דרך ארגון בינלאומי שנקרא Art-Mile ומוביל את הפרויקט", מספר קלאודיו סמבל, רכז מגמת האומנות בבית הספר שהוביל את הפרויקט, "מעבר לציור עצמו מה שהיה חשוב מאוד לתלמידים ביפן היה לשלב בין התרבויות. מה שהלכנו עליו כקונספט בציור היה שוויון, בין תרבויות, בין נשים לגברים, בין כולם. אחרי שגיבשנו את הרעיון, בית הספר ביפן צייר את החלק הראשון של הציור, ושלח לנו את זה בדואר, ואז אנחנו ציירנו את החלק השני, ושלחנו אותו בחזרה".

איך האינטרקאציה בין התלמידים באה לידי ביטוי?

"היו המון פעילויות נוספות, למשל שהתלמידים ביפן התאהבו ב-"הורה", ריקוד העם הישראלי, והם שלחו לנו סרטונים שלהם רוקדים הורה בהפסקות. לא להאמין. התלמידים שלנו מאוד נהנו. היה להם כיף גדול במהלך הפרויקט. אנחנו למדנו על התרבות שלהם, על הסביבה שלהם. הם גם ניגנו לנו מוזיקה יפנית בשיחות וידאו. היה מאוד פורה, ומאוד מיוחד".

"המוטו של החטיבה 'לראות אדם שלם המממש את עצמו וחי בשותפות עם אחרים' מגיע לביטוי בצורה מיטבית בפרויקט המדהים שבו אנו לוקחים חלק", אומרת סוזי סיבוני, מנהלת חטיבת הביניים "יונתן", "במשך מספר חודשים למדנו להכיר את הקבוצה היפנית. כל אחת מהקבוצות יצרה קליפ על עצמה, הציגה את התלמידים ובחטיבה אף נערך שיתוף פעולה עם מגמת המחול והבנות שלנו שלחו ריקוד יצירתי בסגנון יפני שנלמד וצולם במיוחד לשותפים מחו"ל. הייתה לנו דרמה קטנה עם משלוח הציור בדואר, והיינו חייבים להפעיל את כל משרד החינוך כדי לסדר את העניין, אך בסופו של דבר הציור הגיע ליעדו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר