רחוב אחוזה. צילום עזרא לוי
רחוב אחוזה. צילום עזרא לוי

בצל הקורונה: עסקים ברעננה מתלוננים על פגיעה בהכנסות. "אנשים מבטלים הזמנות ואירועים"

מסעדות מתלוננות על ביטולים ובתי קפה נשארים חצי ריקים. "עד יום חמישי הכל עבד רגיל ומאז פתאום יש איזושהי בהלה", אומר בעל עסק

פורסם בתאריך: 10.3.20 19:11

אחד מתופעות הלוואי של נגיף הקורונה שמתפשט בישראל היא פגיעה חמורה בעסקים ברחבי הארץ, בעיקר בתי קפה ומסעדות, שעומדים ריקים מחשש האזרחים להתקהלות או שהייה באזורים סגורים וצפופים. בעלי עסקים בעיר מספרים, כי המכה הכלכלית של הנגיף, לא פוסחת על רעננה: בעלי מסעדות ובתי קפה ברעננה, מתלוננים על תפוסה נמוכה מאוד מאז שהגיע הוירוס לישראל, במיוחד בימים האחרונים.

"בהלת הקורונה מורגשת בעיר", אומר אסי זאודה, הבעלים של "החומוס של אסי" ברחוב אחוזה, "יש ירידה בכמות האנשים שמגיעים לכאן, אולי זה לגיטימי בגלל המצב, אבל זה פוגע בנו. בשבוע האחרון זה מורגש, וביומיים האחרונים במיוחד. פעם ברעננה פורים היה שוטף את רעננה באנשים. העדלאידע פעם היה אחד הימים הכי רווחיים שלי. (העירייה הודיעה על ביטול העדלאידע בעקבות הקורונה, ד.ס) עכשיו זה פגיעה בכיס. אני מקווה שהרשות תתחשב בהוצאות שלנו בתקופה הזאת".

החומוסיה המשופצת. קרדיט: אסי זאודה

החומוסיה של אסי. קרדיט: אסי זאודה

"אנשים מבטלים הזמנות ואירועים", אומר גדעון שמואל, הבעלים של קפה "מנדרין" בפארק רעננה, "אנשים שכן מגיעים, מעדיפים לשבת בחוץ מאשר לשבת בתוך המבנה. יש כאן איזשהו יתרון בגלל שזה פארק, ואפשר לשבת בחוץ ולנשום לרווחה מה שנקרא. אבל מרגישים את הירידה בשבוע האחרון, זה אין ספק".

קפה מנדרין. קרדיט: גדעון שמואל

קפה מנדרין. קרדיט: גדעון שמואל

"אנשים מתקשרים לבטל הזמנות מצד אחד ואני מרגיש את זה בכיס, אבל מצד שני בגלל שזה מקום חדש, אנשים מגיעים כי אנחנו לא קיימים הרבה זמן, אז זה יותר סניטרי בעיניהם", אומר יובל בולגרף, אחד מהבעלים של מסעדת ג'ויה במרכז גמלא, "אבל יש ירידה אין ספק. עד יום חמישי הכל עבד רגיל ומאז פתאום יש איזושהי בהלה. זו ירידה שמרגישים בכל הארץ. אנחנו מקווים שאנשים מספיק אחראים, ומי שצריך להיות בבידוד, לא יוצא מהבידוד".

מסעדת ג'ויה. קרדיט: שלושת המעצבים

מסעדת ג'ויה. קרדיט: שלושת המעצבים


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר