טירה, כוכב יאיר. צילום אמיר לוי

משבר הקורונה: 100 תושבים בטירה סירבו להיכנס לבידוד, לימודים בחטיבה בכוכב יאיר הושבתו

בכוכב יאיר שהתה אשתו של חולה מספר 71 בבית הספר. קיים חשש שנדבקה בקורונה מאחר והחלה לפתח תסימינים. בטירה קיים בלגן גדול עקב סירובים של 100 תושבים שחזרו מהקלאסיקו במדריד להיכנס לבידוד

פורסם בתאריך: 12.3.20 09:03

אירועי הקורונה נמשכים גם במספר יישובים בסביבה. כך למשל, בכוכב יאיר – צור יגאל, הודיע ראש המועצה המקומית יובל ארד, הודיע הבוקר על הפסקת הלימודים בחטיבת הביניים ביישוב, בשלב זה עד יום ראשון, בעקבות ביקורה של תושבת היישוב, אשתו של חולה קורונה מספר 71, בבית הספר, ושהייתה במשך זמן ממושך עם המנהלת וצוות המורים. "רעיית החולה פיתחה תסמינים של המחלה אף היא ובדיקה נלקחה ממנה ביום שלישי בערב ואולם, עד לשעה זו בבוקר יום חמישי טרם התקבלו תוצאות הבדיקה", נמסר מהמועצה. בית הספר יערך הבוקר לאפשר למידה מרחוק והנחיות לתלמידים יפורסמו בהמשך. במקביל הנחה ארד להיערך לביצוע חיטוי במבנה טרם שובם של התלמידים לבית הספר בשבוע הבא.

ארד אמר הבוקר: " אני מבין את העומס הקיים על מערכת הבריאות ואולם לא ניתן לקחת סיכון משמעותי על גבם של כ-50 אנשי צוות בית הספר וכ-500 תלמידים. קיבלתי החלטה לקרוא לעצירת הלימודים ליומיים כדי לאפשר להשלים את הבדיקות הרפואיות ולקבל החלטה בהמשך. לתושבי היישוב אני אומר הבוקר – אנו פועלים באחריות במצב שנוצר כדי להבטיח את שלום הציבור ונעשה כל שנדרש, יחד, כדי להתמודד עם האירוע המורכב".

כוכב יאיר

טירה. צילום אמיר לוי

בעיר טירה קיים בלגן גדול עקב סירובים של 100 איש להיכנס לבידוד, כך לדברי העירייה. עד כה לא התגלו חולי קורונה בטירה. מדובר בתושבים שחזרו מהקלאסיקו במדריד ב-2 במרץ, יום הבחירות. בהודעה שיצאה לתושבים, בעקבות ישיבת חירום שהתקיימה בעירייה בנוכחות ראש העירייה, מאמון עבד-אלחי, ראש אגף החינוך, ראש אגף התברואה וראש וועד ההורים העירוני נכתב אתמול כי עד כה לא התגלו חולי קורונה בטירה, "אולם ישנם כמאה איש שצריכים להיות בבידוד ולא נענים להנחיות משרד בריאות – דבר שמהווה סכנה לבריאות שלהם, של משפחותיהם ושל החברה בכלל. תיעשה פנייה למשטרה לאכיפת הבידוד".

לאור זאת המליצה העירייה "לא לשלוח את הילדים מחר (היום) למסגרות הלימוד על מנת לחטא אותם". בנוסף תערך תיערך ישיבה בשבת הקרובה, למעקב ויעודכן באשר להחלטותיה. עד אז, מבטלים בעיר את כל פעילויות הפנאי בעיר עד להודעה חדשה. בעירייה ממליצים לתושבים לא לנסוע לחו"ל ולא לבקר בשטחים בתקופה הקרובה ולהישמע להנחיות משרד הבריאות.

"לצערי הרב, מי שאמורים להיכנס לבידוד אינם נענים להנחיות וממשיכים להתנהל כרגיל", אמר עבד-אלחי לצומת השרון. "הדבר מהווה סכנה גדולה על התושבים שלנו. היום יצאה המלצה מטעם עיריית טירה לתושבים לא לשלוח מחר, יום חמישי, את הילדים שלהם לבתי הספר. מחר עובדי בתי הספר יתמקדו בניקוי וחיטוי כללי של בתי הספר ברחבי העיר. יצאו הנחיות לתושבים לפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות. בשבת תתקיים ישיבת הערכה ויתקבלו החלטות בהתאם".

האם הגשתם תלונות במשטרה, ומה עושים במשרד הבריאות בנושא?

"הרוב לצערי הרב אינם מקיימים את הוראות משרד הבריאות בכל מה שקשור לבידוד. אין לנו כלים לאכוף את עניין הבידוד. משרד הבריאות כנראה אינו ערוך לטפל בעניין. השיקולים של המדינה והמשרדים ברוב המקרים כלכליים ולא הגנה על בריאות הציבור. עיריית טירה אינה מתחשבת בשיקול הכלכלי וכל מטרתנו לשמור על בריאות הילדים שלנו. אני מאמין שבמידה ולא היה שיקולים כלכליים היו מכריזים על הפסקת הלימודים בכל בתי הספר. בתי הספר יכולים להיות מקור רציני להפצת המחלה בכל רחבי הארץ באופן נרחב".

ל', תושבת טירה מפחדת ממה שקורה בעירה. "היום שלחו את הילדים של כל מי שלא נכנס לבידוד הביתה. לא הסכימו לקבל אותם לגנים ולבתי הספר. זה עשה בלאגן גדול בעיר. כל היום רבים פה בווטסאפים וכותבים אחד נגד השני. התחילו להעלות הרבה שמות של אנשים שלא נכנסו לבידוד. כעסו עליהם שהם לא אחראיים. גם אני כתושבת לא הייתי רוצה שאחד כזה יסתובב ויסכן את הקרובים ואת הילדים שלי. הם מצידם עושים מזה צחוק. אומרים 'מה יקרה, כולה שפעת, רק דלקת ריאות'. זה לא נראה לי נורמלי".

ש' תושבת כפר סבא שעובדת עם תושבי טירה אמרה לצומת השרון: "אחרי הצהריים שמעתי על המצב בטירה סביב ענייני הקורונה וזה הטריד אותי מאחר וזה לא פורסם בתקשורת עדיין. עיר מעל 26,000 תושבים וקבוצה גדולה של תושבים חזרה מהקלאסיקו במדריד ב-2.3 ורובם לא נכנסו לבידוד, למרות ההנחיות. זה מטריד אותי מאחר והבריאות שלהם ושל הסובבים אותם ; כולל שלי ושל משפחתי וחבריי לא ברורה כרגע. אנו גרים קרוב אליהם ויש המון אינטראקציה בכל מקום. אף היינו שם השבוע. מקווה שיתבצעו בדיקות לקורונה ומי שצריך להיכנס לבידוד יישמע להנחיות והמגיפה לא תתפשט בטירה ומחוצה לה".

ממשרד הבריאות לא נמסרה תגובה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר