פארק רעננה ממעוף הציפור צילום אגף הנדסה
פארק רעננה ממעוף הציפור צילום אגף הנדסה

העירייה סוגרת את פארק רעננה, השערים יינעלו, מאבטחים הוצבו בכניסות

זאת בעקבות ההנחיות החדשות של משרד הבריאות. גם גינות הכלבים יינעלו. העירייה יוצאת בפרויקט שכנות טובה שכולל גם חלוקת פרסים לתושבים

פורסם בתאריך: 17.3.20 18:25

בעקבות ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, העירייה סגרה הערב את פארק רעננה. למרות נעילת השערים, העירייה הציבה גם מאבטחים בכניסות, שימנעו מתושבים להיכנס. המאבטחים צפויים להיות במקום גם מחר. בתוך כך, העירייה הודיעה גם על נעילת כל גינות הכלבים העירוניות ברחבי רעננה.

בנוסף, בשל התקנות החדשות של משרד הבריאות, שמצמצמות משמעותית יציאה של תושבים אל המרחב הציבורי, עיריית רעננה הודיעה כי היא יוצאת בהובלת תכנית "שכנות טובה", במטרה לחזק את מורל התושבים הנמצאים בהסגר בבתים.

במסגרת הפעילות, תחת השם "משחקים שכונה", מעבירים עובדי המחלקה לעבודה קהילתית באגף לשירותים חברתיים לפעילי תכנית "שכנות טובה" בקהילה, משימות וירטואליות שונות לביצוע תושבי העיר המצויים בבתיהם לנוכח המצב. את המשימות, מעבירים הפעילים לתושבי העיר בשכונות באמצעות הוואטסאפ, והן כוללות בין היתר פעילות משפחתית יצירתית כגון כתיבת שלטי עידוד – 'אנו נתגבר על זה ביחד' ותלייתם במקומות בולטים בבית או אפיית עוגה מעוצבת ומקושטת עם מסר מעודד לקהילה. תושבי העיר המבצעים את המשימות, נקראים לצלם את התוצרים ולשלוח אותם לפעילי הקהילה בתכנית.

בין התצלומים שיישלחו תיערך הגרלה שתזכה את שולחיהן בפרס שיועבר אליהם לביתם. המשימות יועברו פעמיים בשבוע, ויהוו עיסוק לבני המשפחה השוהים בביתם, והפגה חווייתית עבורם. בעירייה מספרים כי לצד היתרון שבהנעה לפעולה, ותרומת העשייה להתמודדות טובה עם מצבי משבר וחירום, תורמת הפעילות לחיזוק תחושת השייכות לקהילה ולחוסן הקהילתי מקרב תושבי העיר, ולסיוע בהתמודדות עם המשבר מתוך ערבות הדדית ותחושת יחד. למידע נוסף, ולהצטרפות לפעילות יש לכתוב הודעת ווטאסאפ , לדורית קיף, עובדת סוציאלית קהילתית, בטלפון 052-5517-567 בה יש לציין שם וכתובת מגוריכם, לצורך צירוף לקבוצת הווטאסאפ המקומית באזור המגורים.

בתוך כך, בשל הוראות הממשלה לצמצום העובדים במגזר הציבורי, עיריית רעננה הודיעה היום ללמעלה מ-70 אחוז מעובדיה על יציאתם לחופשה מרוכזת, עד אחרי חג הפסח. החופשה תנוכה מיתרת ימי החופשה הצבורה של העובדים, לרבות האפשרות ליתרת חופשה שלילית. כן תעמוד לעובדים הזכות ליציאה לחל"ת (חופשה ללא תשלום) בהתאם לתנאי זכאותם מביטוח לאומי. עובדי העירייה החיוניים ימשיכו בעבודתם, בהתאם לצורכי העירייה.

בעירייה מדגישים כי העובדים שיצאו לחופשה הם אינם חיוניים למתכונת חירום הנוכחית, ולא מדובר בעובדים הכרחיים כמו עובדי איסוף אשפה וגזם. בעירייה מוסיפים כי "רק עובדים חיוניים ימשיכו לעבוד בשלב זה, כאשר בכל אגף ערכו מיפוי מדויק של הצרכים ולפי זה הוגדרה מחדש מצבת כח האדם. עובדים בתפקידים חיוניים למצב בו אנו מצויים ימשיכו בעבודתם כרגיל בשלב זה".

במקביל, בבית החולים השיקומי "בית לוינשטיין" הודיעו על הקמת שני גני ילדים לילדי העובדים בגילאים 8-3, כדי להקל על עובדי בית החולים, בשל העובדה שמוסדות החינוך מושבתים עד להודעה חדשה. את המעונות הקימו בבית החולים בסיוע צמוד של עיריית רעננה, במבנים שהקצתה העירייה לצורך כך.

גן הילדים של בית החולים לוינשטיין. צילום לאה ויסמן

בבית החולים מספרים כי בהתאם להנחיות משרד הבריאות, מדובר בשתי קבוצות קטנות של עד 10 ילדים עם אנשי צוות מקרב עובדי המרכז הרפואי ומתנדבים, שפועלות בין השעות 16:00-7:45. מטבח המרכז הרפואי מספק לילדי העובדים ארוחות בוקר וצהריים. מחלקת משאבי אנוש נרתמה לארגן ולהפעיל את הגנים, לדאוג לתכנים ולפעולות העשרה מגוונות לילדים, שכוללות בין השאר שעת כושר מדי יום עם אחד הפיזיותרפיסטים של המרכז הרפואי.

ד"ר חגי אמיר, מנהל המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין, מציין: "מתוך מחשבה על העובדים הנדרשים להמשיך ולהיות מגוייסים למען המטופלים, חשוב היה לנו למצוא בהקדם פתרון הולם לילדי העובדים וביחד עם עיריית רעננה נערכנו לכך בצורה הטובה ביותר ותוך זמן קצר. זוהי הזדמנות להודות לראש העיר ולמנהלת משאבי אנוש של המרכז הרפואי, לאה ויסמן, על ההתגייסות ושיתוף הפעולה החשוב הזה".

ראש העיר רעננה, חיים ברוידא, אמר על הקמת גני הילדים: "בימים אלה כולנו צריכים להתגייס ולסייע אחד לשני, ובוודאי לסייע לעובדי מערכת הבריאות, כך שיוכלו להמשיך ולפעול למען כולנו. עיריית רעננה נעתה באופן מיידי לבקשה והקצתה שני גני ילדים, כך שהצוותים הרפואיים יוכלו להמשיך ולעבוד. אנו בקשר רציף עם המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין ונמשיך לסייע בכל הנדרש גם בהמשך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר