נעמי סטוצ'נר. צילום עזרא לוי
נעמי סטוצ'נר. צילום עזרא לוי

"אין ראויה ממנה". נעמי סטוצ'ינר, מייסדת בית איזי שפירא, קיבלה את פרס ישראל על מפעל חיים

סטוצ'ינר הקימה את בית איזי שפירא, שנה לאחר מות אביה, איזי שפירא, בשנת 1981, כהמשך לדרכו. אביה הקים מרכז דומה לטיפול בילדים עם מוגבלות ביוהנסבורג

פורסם בתאריך: 30.4.20 08:35

נעמי סטוצ'ינר מרעננה, מייסדת בית איזי שפירא, קיבלה את פרס ישראל בתחום מפעל חיים, בטקס שהוקלט מראש ושודר אתמול. סטוצ'ינר קיבלה את הפרס בשל תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה. פרס ישראל הוא הפרס החשוב והיוקרתי ביותר הניתן במדינת ישראל. מדי שנה מגישות ועדות השופטים לשר החינוך את המלצתן להענקת הפרס בתחומים שונים ומגוונים בהוויית העשייה והיצירה בישראל. הזוכים הם אזרחי ישראל – יחידים, או במקרים חריגים שותפי הישג שגילו הצטיינות מיוחדת, מצוינות ופריצת דרך בתחומם או שתרמו תרומה מיוחדת לחברה בישראל.
ועדת הפרס בראשותו של פרופ' משה בר אשר, ציינה בנימוקיה שהפרס מוענק לסטוצ'ינר "על פעילותה החברתית מעוררת ההשראה למען שוויון הזדמנויות בחברה הישראלית. סטוצ'ינר, שעלתה מדרום אפריקה עם בעלה והקימה בישראל את ביתה, מקדישה את חייה לעשייה חברתית. השיא של פעילותה, היה בהקמת בית איזי שפירא, המשפיע על חייהם של אלפי אזרחים מדי שנה. בית איזי שפירא הפך מכשיר לשינוי חברתי עבור אנשים עם מוגבלות והביא לשינוי מהותי בתפיסה החברתית, במדיניות הלאומית וביצירת שוויון הזדמנויות לאנשים אלה".
ראש העירייה חיים ברוידא, חברי מועצת העיר רעננה, הנהלת העירייה ועובדיה, ברכו את סטוצ'ינר על זכייתה. ברוידא אמר: "לרעננה ולבית איזי שפירא שיתוף פעולה ארוך שנים, והעיר גאה לשמש אכסניה לפועלו של בית איזי שפירא, שעובדיו עושים עבודת קודש בסיוע לאנשים עם מוגבלות בחברה, ומובילים לקידומם האישי ולשילובם בחברה. אני מברך בכל לבי את נעמי סטוצ'ינר על זכייתה בפרס החשוב, שאין ראויה ממנה מלקבלו, ומודה לה בשם העיר, תושביה ואזרחי המדינה על תרומתה הרבה לחברה הישראלית, במסירות אין קץ, ומתוך תחושת שליחות".

בית איזי שפירא ברעננה. צילום אלברטו בירמכר

בית איזי שפירא ברעננה. צילום אלברטו בירמכר

כנסו כאן לקרוא ראיון עם נעמי סטוצ'ינר

שר החינוך, רפי פרץ, שהודיע על בחירתה של סטוצ'ינר על ידי ועדת הפרס: "סטוצ'ינר הקדישה את חייה למען עשייה חברתית והקימה את בית איזי שפירא, המשפיע על חייהם של אלפים. בפעילותה ובתרומתה, שינתה את התפיסה החברתית ביחס לאנשים עם מוגבלויות ותרמה ליצירת שוויון הזדמנויות לאוכלוסייה זו".
סטוצ'ינר, ילידת יוהנסבורג בדרום אפריקה, הקימה את בית איזי שפירא, שנה לאחר מות אביה, איזי שפירא, בשנת 1981, כהמשך לדרכו בהקמת מרכז לטיפול בילדים עם מוגבלות בדומה לזה שהקים ביוהנסבורג. היא שימשה מנכ"לית הארגון במשך 25 שנה, במהלכן הלך הארגון והתפתח לארגון ייחודי ופורץ דרך, הפועל לשינוי באיכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות, ומשפיע על חייהם של כחצי מיליון ילדים ובוגרים בשנה. נעמי מוסיפה לפעול בהתנדבות עד היום בבית איזי שפירא כמייסדת, חברת ועד המנהל ומנטורית, וממשיכה לסייע למקום בכל דרך אפשרית.

 

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר