צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

כמה תשקיעו במתנה לכבוד ט"ו באב?

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה בשבוע. והפעם: האם ט"ו באב הוא חג האהבה או חג ההוצאות?

פורסם בתאריך: 5.8.17 17:15

גלית צימרמן וינשטוק

הפרלמנט- גלית צימרמן וינשטוק

"חג האהבה שלנו הוא ט"ו באב והוא עדיין לא הגיע לרמת המסחור שקיימת סביב ולנטיין דיי. מסחור שלטעמי פוגע מאוד ברומנטיקה. אצלנו עדיין יש רומנטיקה סביב היום הזה. הופעות מיוחדות ופחות יום של קניות ובזבוזים. בעולם החומרני שאנו חיים בו מן הסתם גם זה ישתנה. כמו שחג שבועות הפך מחג הביכורים לחג החלב (בחסות מועצת החלב) וכמו שמסחרו את יום האם (מה אשה בת 51, אמורה לעשות עם לב סאטן אדום שכתוב עליו 'האמא הכי טובה'?) כמו שפסח וראש השנה הפכו לחג המתנות, כך מן הסתם יימצאו הסוחרים שידחפו למסחור והפיכת היום הזה ליום של שופינג ומתנות מיותרות – כמו למשל לב של סאטן ועליו כתוב 'הרעיה הכי טובה'. וחבל מאוד."

שלומי חננאל

הפרלמנט- חננאל שלומי

"ט"ו באב הוא חג האהבה, חג בו בנות ישראל היו מרקדות בשירה ובמחולות והגברים לבשו לבן ללא יוצא מן הכלל, כך כולם חשו קירבה ללא פערי מעמדות. חג בו הלבבות התמלאו קירבה ואחדות ורקדו יחד מתוך שמחה ואושר. ביום הסמלי והמיוחד הזה, ניקח פסק זמן מהשגרה ונצא לחגוג ולזכור שהאהבה קיימת בכל ימות השנה בינינו".

שני דימנט

הפרלמנט- שני דימאנט

"ט"ו באב מציין מועד של שמחה, פיוס ואהבה בעם ישראל. מקורו של יום זה הנו מרבי שמעון בן גמליאל שאמר כי לא היו ימים טובים יותר לישראל כחמישה עשר באב וכיום הכיפורים בהם בנות ירושלים תצאנה בלבן. חג ט"ו באב מזוהה גם במקרא בספר שופטים פרק כ"א, פסוקים י"ז- כ"א. מהתיאור בתנ"ך מדובר על חג הקשור בכרמים כאשר הקשר בין כרמים לאהבה נמצא במגילת שיר השירים. ובנימה האישית- כמובן שט"ו באב- חג המסמל אהבה הוא בהחלט סיבה להניח למירוץ של החיים ולהשקיע מעט בזוגיות. אפילו רצוי. חג אהבה שמח לכולנו".

לימור גוטהלץ

הפרלמנט- עו"ד לימור גוטהולץ

"ט"ו באב מסמל את סיום מנהגי האבלות הנהוגים בחודש אב ותחילתה של תקופה טובה. רבי שמעון בן גמליאל אמר "לא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב וכיום הכיפורים". ט"ו באב יום של אהבה, כל אחד נותן את פרשנותו לאהבה בדרכו. זה לא חייב להיות חג של הוצאות מופרזות, אפשר לערוך מחוות מרגשות המסמלות ומביעות המון אהבה. יש הרבה ימים קשים וכל כך הרבה ציניות מסביב, אני בוחרת להסתכל על היום הזה זה כעל יום של אהבה".

עידו קפלן

הפרלמנט- עידו קפלן

"ט"ו באב הוא יום מיותר נקודה. איך עדי אשכנזי אומרת-מה זה השטויות האלה יום האהבה?! יש לך אהבת אמת? אתה לא צריך יום כזה או אחר כדי להראות את אהבתכם או לחגוג את הזוגיות. להיפך, הזוגות שלא מתרגשים מיום האהבה הם הזוגות שמאוהבים באמת ואלו שיודעים ליהנות מהחיים ביחד בכל זמן נתון. באופן כללי, כשיש בת זוג יש הוצאות. אין מה לעשות, אתה תמיד רוצה לפנק את בת זוגתך ולפעמים לפנק עולה כסף. ברגע שזה נעשה מהלב, הכסף הופך לפרט שולי. כי מי מאיתנו לא היה עושה הכל כדי להוציא חיוך מבת זוגתו שהיא ביום לא טוב או במשבר? לסיכום- תאהבו, תצאו ותחגגו כל יום כל בוקר וכל לילה, אל תחכו ליום ספציפי בשביל זה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר