בית האבות עמל בשרון, לירון מרחב- מנהלת עמל בשרון. צילום פרטי
בית האבות עמל בשרון, לירון מרחב- מנהלת עמל בשרון. צילום פרטי

התקופה המטלטלת של עמל בשרון: "ידענו שאם לא נחייך ונהיה חזקים, הכל יתפרק"

ביום אחד השתנתה המציאות של עמל בשרון. 22 דיירים אובחנו כחולים בקורונה. ארבעה מהם נפטרו. 19 עדיין מאושפזים במחלקת הקורונה במקום. בראיון מיוחד מספרת המנהלת לירון מרחב על התקופה הקשה ועל הניסיונות לחזור לשגרה

פורסם בתאריך: 15.5.20 10:02

תקופה מטלטלת ולא פשוטה בכלל עברה ועדיין עוברת על בית הדיור לגיל השלישי עמל בשרון ברעננה. ב-10.4 התקיימו במקום בדיקות לאבחון קורונה. 170 אנשי צוות ו-512 דיירים נבדקו. 22 מדיירי המקום התגלו כחולים, ובהמשך התגלו שניים נוספים. רובם אושפזו במחלקה מיוחדת בבית האבות, אך למרה הצער ארבעה פונו לבית החולים ובהמשך נפטרו. 19 דיירים עדיין לא החלימו. רק אחד החלים.

לירון מרחב, מנהלת עמל בשרון. צילום פרטי

"אנחנו חזרנו לשגרה זהירה בצעדים קטנים קטנים", אומרת בראיון מיוחד לצומת השרון מנהלת עמל בשרון, לירון מרחב, וחוזרת לרגע הדרמטי. "ברגע הראשון שאתה מבין שיש הדבקה, זה נותן מכה בבטן. אבל אין זמן לעצור ובתור מנהלת את ישר חושבת איך מתארגנים וממשיכים מפה. קיבלנו את כל העזרה שבעולם. גם לפני כן דאגנו לעבוד ממוגן ואחרי שזה מגיע, אף אחד לא שוכח לשנייה שצריך מסכה ולהקפיד. לשמחתי הצוות שלי נרתם מהרגע הראשון, אף אחד לא קיבל רגליים קרות. יותר גאה מזה אני לא יכולה להיות".
בתוך שעות ספורות מרגע שהתגלה דבר ההדבקה בקורונה הקימו במקום מחלקת קורונה עם רופאים וצוות שמגבה אותם. "הקמנו את המחלקה בעזרה גדולה של משרד הבריאות, פיקוד העורף ותל השומר שמלווה אותנו ומגבה כשצריך, מספרת מרחב. "אנחנו מבצעים בדיקות לפחות פעם בשבוע על מנת לראות מי לא חיובי ואת מי אפשר להוציא מהמחלקה. לוקח המון זמן להיות שלילי ואנחנו כל הזמן בודקים ועוקבים. מי שמבריא עובר למחלקת מעבר. יש לנו צוות מסור ונהדר וזו לא עבודה פשוטה, לעבוד בתוך המיגונים, אבל אנחנו דואגים לבריאות של כולם".
חוויתם גם טרגדיה גדולה. ארבעה דיירים נפטרו. 
"זו טרגדיה גדולה. זה לא פשוט בכלל, לא לצוות ולא למשפחות. אבל נעשו שיחות עם המשפחות ועם הצוות. מדובר במחלקה של תשושי נפש ולכן העבודה והשיחות היו עם הצוותים והמשפחות. העובדים הסוציאליים יצרו קשר עם המשפחות, תמכו והיו שם כשצריך, בשיחות, בסיוע בפתרון בעיות שונות. הם היו הגב של המשפחות ונתנו להן את התחושה שכל הזמן יש מי מקשיב להם".
מה המצב היום בעמל בשרון?
"היום אנחנו חוזרים לאט לאט לשגרה זהירה, שגרה אחרת. זאת אומרת שהבית שלנו כמו כל הבתים בארץ, עדיין לא פתוח לביקורים באופן גורף, אלא רק ביקורי משפחות שנעשים בזמן קצוב ותחת הגנה. בחודשיים האחרונים לא היו ביקורי משפחות ופתאום יש התעוררות וזה חשוב. אנחנו סגרנו את הבית באופן מוקדם יחסית, מאחר והבנו מה הולך להיות וזה לא היה פשוט לאף אחד, כי אף אחד לא באמת הבין עד הסוף מה קורה. עמל בשרון, הוא בית מקבוצת עמל ומעבר, ובקבוצה הקימו מערך תמיכה מאוד גדול. קיבלנו אפשרויות טכנולוגיות שונות, לשיחות עם המשפחות בוואטסאפ, בפייסטיים ועוד. בשגרה בדרך כלל לא רואים הכל ובמשבר רואים, פתאום כל העובדים התעוררו, הייתה התגייסות ורצון. נעשו עשרות ולפעמים מאות שיחות ביום עם המשפחות, על מנת שכל משפחה תרגיש שיש להם קשר והם בשליטה, ולא מדובר בתנאים פשוטים כמובן. זו תקופה של סטרס של כולם וגם של הצוות. אנחנו מאוד מאמינים בשקיפות ולכן כל המידע עבר בזמן אמת והייתה התגייסות של כולם. היחסים עם המשפחות נשמרו בצורה טובה".

עמל בשרון

עם איזה קשיים מתמודדים ביום יום?
"הקושי העיקרי הוא קושי של כוח אדם. מהרגע הראשון דאגו לגייס עובדים נוספים. בהתחלה היה גם קושי של ציוד ומהר מאוד משרד הבריאות התגייס. היו עובדים שיצאו לבידוד כי מספר עובדים נמצאו חיוביים, אבל תמיד המשכנו לחייך, בשביל להשאיר את הראש למעלה, ידענו שאם לא נחייך ונהיה חזקים, אז הכל יתפרק".
אז איך באמת חוזרים לשגרה?
"בצעדים קטנים. שומרים על מיגון כל הזמן וממשיכים להיות זהירים. אנחנו יודעים שהנגיף נמצא ומדובר באויב שהוא שקוף. פתחנו את הבית לביקורי משפחות מבוגרים, אבל בהמון אהבה. הקורונה נמצאת ואיתה מחלקת הקורונה שעובדת. הבית לאט לאט נפתח, חלק מהפעילויות חזרו, אבל אנחנו עדיין לא עושים התכנסויות גדולות ובעיקר אופטימיים לגבי העתיד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר