יפתח גריידי ז"ל. צילום באדיבות ההורים

פשרה בתביעה האזרחית בגין דקירתו למוות של יפתח גריידי במועדון ברעננה

לפי הסכם הפשרה, שקיבל תוקף של פסק דין, משרד הביטחון יפוצה ב-1.2 מיליון שקלים על ידי חברת השמירה של המועדון, בעלי המועדון ושלושה מחבריו של בן גניש שהורשע בהריגה. התביעה האזרחית נגד גניש ממשיכה להתנהל

פורסם בתאריך: 23.7.20 11:58

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז יסכה רוטנברג נתנה תוקף של פסק דין להסכם פשרה בין פרקליטות מחוז מרכז (אזרחי), בשם משרד הביטחון, לבין חלק מהנתבעים בתביעה שהוגשה בגין דקירתו למוות של החייל יפתח גריידי ז"ל במועדון שש ברעננה באפריל 2014. על פי הסכם הפשרה, משרד הביטחון יפוצה ביותר מ-1.2 מיליון שקלים בגין העלויות שנגרמו למדינה כתוצאה מהריגתו של יפתח ז"ל.

גריידי ז"ל, חייל צה"ל שהיה בחופשה, נדקר למוות ב-21.4.2014, לפנות בוקר, בזמן שהיה עם חבריו במועדון ברעננה. בהסדרי טיעון בהליך הפלילי הורשע הדוקר, בן גניש, בהריגתו של גריידי ז"ל ונגזרו עליו 15 שנות מאסר. שלושה מחבריו של גניש – מני דבוש, שי קלדרון וספיר גוטר, הורשעו באי מניעת פשע. דבוש הורשע גם בשיבוש מהלכי משפט. על דבוש וקלדרון נגזר מאסר בפועל ומאסר על תנאי ועל גוטר עבודות שירות ומאסר על תנאי.

מועדון שש ברעננה אחרי הדקירה. צילום תומר אפלבאום

לאחר מותו של גרידיי ז"ל הוכרה משפחתו כמשפחת חלל צה"ל. בדצמבר 2017 הגישה הפרקליטות, באמצעות עורכי הדין ברוך בריזל ואורן גולדברג, ובשם חטיבת תביעות וביטוח באגף היועץ המשפטי של משרד הביטחון, תביעה נזיקית לבית המשפט המחוזי מרכז נגד גניש, דבוש, קלדרון, גוטר, חברת השמירה שאחראית על הביטחון במועדון ארקס ניהול ואחזקות בע"מ וכן נגד הבעלים של מועדון שש, שגיא כרמי.

בהמלצת בית המשפט, הגיעה המדינה להסכם פשרה עם הנתבעים, למעט בן גניש. במסגרת הפשרה נקבע כי משרד הביטחון יפוצה על ידי חברת האבטחה בסך של 787,636 שקלים, על ידי שגיא כרמי בסך של 337,559 שקלים ועל ידי דבוש, קלדרון וגוטר בסך של 44 אלף שקלים כל אחד. התביעה נגד הדוקר גניש ממשיכה להתנהל בגין יתרת סכום הפיצוי שהתבקש בכתב התביעה בסך מיליוני שקלים נוספים.

"תביעה זו ותוצאתה מבטאים את החשיבות הערכית הרבה שרואה הפרקליטות בשימוש בכלים אזרחיים אשר משלימים את ההליכים הפליליים. זאת, לא רק לשם הגנה על קופת המדינה, אלא גם לשם המאבק בעבריינות והגנה על שלום הציבור", מסרו בפרקליטות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר