חברי גרעין צבר בטיסה מארה"ב. צילום באדיבות גרעין צבר

גאווה גדולה: למרות הקורונה, 40 צעירים מחו"ל הגיעו לרעננה כדי לשרת כחיילים בודדים

תחילה הם ייכנסו לבידוד ויתגוררו בבית של גרעין צבר המיועד לחיילים בודדים, עד שיתחילו את פרק הקליטה לקראת גיוס לצה"ל בחורף הקרוב

פורסם בתאריך: 29.7.20 08:54

40 חיילים בודדים הגיעו בימים אלה מחו"ל. לבית של החיילים הבודדים של גרעין צבר ברעננה. למרות החשש מביטולים ושינוי תוכניות – מאות צעירים ממשיכים לעלות לישראל גם בימי קורונה עם חלום לשרת בתפקידי לוחמים בצה"ל, 40 מתוכם יגיעו להתגורר בבית לחיילים הבודדים של גרעין צבר ברעננה. הבית ברעננה בו 188 חברים, הוא הבית הגדול ביותר של חיילים בודדים חברי הגרעין.
הצעירים והצעירות נכנסו עם הגעתם לנתב"ג לבידוד ובעוד כשבועיים – יתחילו את פרק הקליטה הייחודי של תוכנית גרעין צבר לחיילים בודדים ברעננה, לקראת גיוס בחורף הקרוב. הם הגיעו ממקומות שונים בעולם – מארצות הברית וקנדה, מדרום אמריקה ומאירופה.

אחת מחברי גרעין צבר צילום באדיבות גרעין צבר

אלעד סנדרוביץ, מנכ"ל צופים צבר העולמית: "אנחנו מתרגשים כל קיץ מחדש לקלוט את מאות הצעירים והצעירות, שאחרי תהליך הכנה ממיין ומקיף מגיעים ארצה כחלק מתוכנית גרעין צבר. השנה תהליך ההכנה התקיים באמצעים דיגיטליים מעמיקים ולכן המסע שלהם מכל רחבי תבל ללב החברה והציבוריות הישראלית מרגש במיוחד. זאת ללא ספק התגשמות הציונות בת זמננו". עוד הוא מוסיף: "עם השנים הצלחנו בגרעין צבר לשכלל את התוכנית לחיילים בודדים עולים של תנועת הצופים למערכת התמיכה הטובה והמקיפה ביותר כיום במדינת ישראל. זו תוכנית ייחודית לצבר בשיתוף משרד העלייה והקליטה, האגף החברתי-בטחוני במשרד הביטחון, משרד החינוך, יחידת מיטב ובתמיכת הסוכנות היהודית, חברת מסע, התנועה הקיבוצית, נפש בנפש ורבים וטובים אחרים".

מאז הקמת תוכנית גרעין צבר לפני כ-30 שנה סיפקה התוכנית מערכת תמיכה מקיפה לכ-5,500 חיילים בודדים אשר כולם שירתו שירות צבאי מלא בתפקידים משמעותיים של לוחמים ותומכי לחימה. במחזור האחרון, 89% מהגברים עם פרופיל קרבי משרתים כלוחמים (78% מסה"כ כלל הגברים בגרעין צבר). ובקרב הנשים 40% משרתות כלוחמות. 30% מתוך המתגייסים והמתגייסות משרתים בתפקידי פיקוד וקצונה. 80% מהם נשארים בארץ אחרי השחרור מצה"ל לתקופה של לפחות חמש שנים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר