בית החולים מאיר. צילום עזרא לוי
בית החולים מאיר. צילום עזרא לוי

כמה חולי קורונה אושפזו, כמה לידות היו: בבית החולים מאיר מסכמים שנה

כ-155 אלף פניות הגיעו השנה לכלל המיונים של מאיר, מתוכם כ-28 אלף רק של ילדים ונוער עד גיל 18. כ-4,300 מקרים הגיעו בשל תאונות דרכים. והיו גם טכנולוגיות חדישות שנכנסו לשימוש ודירוג מחמיא של משרד הבריאות

פורסם בתאריך: 15.9.20 16:17

עבור בית החולים מאיר, כמו כל בתי החולים בארץ, שנת תש"ף הייתה אחת השנים המאתגרות והקשות ביותר שזכורות שם. מגפת הקורונה, שהביאה איתה מספר גדול של מאושפזים, הערכויות מיוחדות בבית החולים וצוותים שלמים שנכנסו לבידוד, הפכו את השנה האחרונה לכזאת שלא תשכח בבית החולים עוד זמן רב.

לרגל סיום השנה העברית, פרסמו במאיר את נתוני השנה האחרונה. לפי הנתונים, כ-420 חולי קורונה אושפזו במחלקות הקורונה של בית החולים בחודשים האחרונים. כ-7,400 תינוקות נולדו בחדרי הלידה של בית החולים בשנה האחרונה, – 3,726 בנים ו-3,669 בנות, 146 זוגות תאומים ושלישייה אחת. מבית החולים נמסר שבשנה הזאת שודרגו מחלקות היולדות, הקורסים להכנה ללידה הפכו לווירטואליים בתקופת הקורונה ונפתח גם סיור וירטואלי בחדר לידה לכל המעוניינות והמעוניינים.

כ-155 אלף פניות הגיעו השנה לכלל המיונים של מאיר, מתוכם כ-28 אלף רק של ילדים ונוער עד גיל 18. כ-4,300 מקרים הגיעו בשל תאונות דרכים, כ-340 אלף ביקורים נרשמו במרפאות החוץ ובבית החולים נערכו יותר מ-3,000 צנתורים. במהלך השנה דורג מאיר, שוב, במקום הראשון בדוח שפרסמה היחידה הארצית למניעת זיהומים של משרד הבריאות.

על פי סקר משרד הבריאות שבחן נתוני שביעות רצון מחדרי המיון במרכזים הרפואיים השונים בישראל, דורג מיון המרכז הרפואי מאיר במקום הגבוה ביותר מבין בתי החולים הגדולים, ומיון הילדים עמד בראש הרשימה מבין חמשת בתי החולים עם מספר הילדים המבקרים הגבוה ביותר בישראל.

במהלך השנה, וכחלק בלתי נפרד מהטיפול בחולי הקורונה בכל שלבי המחלה, פתח המרכז הרפואי מאיר מרפאת מחלימים כדי לוודא שמאושפזים שחלו בקורונה אכן החלימו באופן מלא ולא נותרו עם נזק בריאות אשר עלול להביא לנזקים בלתי הפיכים. במקביל והחל מהשלב הראשון, שולב מערך הפיזיותרפיה של בית החולים בטיפול בחולים ובמחלימים הודות לניסיון הרב שלו בטיפול בחולי ריאות ותוכנית ייחודית שפתח לשיקום מחלימים מקורונה.

השנה, לראשונה בישראל, התרחשה ביחידת הצנתורים במרכז הרפואי מאיר פריצת דרך כאשר נעשה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת בשם "Shock Wave", לטיפול בהיצרות משמעותית בתוך סטנט שהושתל בעורק מסויד ולא ניתן היה לפרוס אותו בצורה מיטבית, למרות שימוש בטכנלוגיות סטנדרטיות. ביחידה אף נחנך השנה חדר התאוששות חדיש ומשוכלל המסייע בקליטה ושחרור מהירים של מאושפזים. לאחרונה נערך במאיר ניתוח ראשון להחלפת מפרק ברך בסיוע רובוט חדשני הכולל מערכת ניווט.

הדאגה המתמדת לשלום הילדים במהלך כל השנה קיבלה ביטוי שונה במעט במרכז הספורט והילדים בתקופת הקורונה. התוכנית הרב מקצועית שמטפלת בילדים באמצעות ספורט הפכה לאינטרנטית והצליחה לעזור לילדים במהלך הסגר להמשיך ולשמור על אורח חיים בריא ומשקלם היה יציב, ללא עליות שהיו מנת חלקה של האוכלוסייה כולה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר