שריפת פסולת בג'לג'וליה. צילום אזרחים למען אוויר נקי
שריפת פסולת בג'לג'וליה. צילום אזרחים למען אוויר נקי

קנסות, דיגומי שפכים ולחץ על הרשויות: כך מתכוונת עיריית כפר סבא לטפל במפגעי זיהום האוויר

עיריית כפר סבא פרסמה את עיקרי התוכנית שגיבשה לצמצום מפגעי זיהום האוויר במזרח העיר. האם זה יצליח?

פורסם בתאריך: 14.8.17 10:23

עיריית כפר סבא פרסמה השבוע את עיקרי התוכנית שגיבשה לצמצום מפגעי זיהום האוויר במזרח העיר. על פי עיקרי התוכנית, העירייה תפעיל לחץ להקדמת סיום העבודות במתקן טיהור השפכים דרום השרון והפעלת פתרונות הביניים, בהם קליטת כ- 7,000 קוב מים ביום למתקן כפר סבא-הוד השרון. העירייה הודיעה גם כי תפעל לצמצום מפגעי שריפות למינימום באמצעות הפעלת לחץ להגדלת התקנים של גורמי האכיפה המוסמכים, דיווח ישיר לגורמי האכיפה במקביל לדיווח למוקד, מתן קנסות על ידי גורמי האכיפה, קידום תיקוני חקיקה להגברת סמכויות האכיפה בעת איתור שריפת פסולת ועוד.

עוד הודיעה העירייה כי תפעל גם לצמצום זיהום אוויר תעשייתי באמצעות ניטור ארובות ודיגומים שוטפים לשפכים ממפעלים תעשייתיים ושתמגר זיהום אוויר מריסוסים חקלאיים שלא בהתאם להוראות הדין באמצעות הפעלת גורמי האכיפה כפועל יוצא מדיווחים למוקד, מעקב אחר קנסות ואכיפה ושיתוף פעולה עם הרשויות הסמוכות. עוד צוינה בהודעה גם ההתנגדות של העירייה להקמת תחנות הכוח לייצור חשמל בגז טבעי שעתידות להיבנות באזור, כולל הגשת ההתנגדות בוועדה לתשתיות לאומיות.

מפגעי הזיהום כאמור הם בעיקר מחוץ לעיר, ומטרת התוכנית לפי ההודעה שהוציאה העירייה היא לצמצם לכדי מינימום את מקורות הזיהום שנמצאים בתחום ההשפעה על תושבי העיר ולייצר פתרונות ביניים בטווח המיידי למיגור התופעה, לצד חתירה למימוש פתרונות קבע על ידי הרשויות האמונות על הנושא. באחרונה העירייה החלה לרכזה את הפעילות למיגור המפגעים הסביבתיים הפוגעים באורח החיים של תושבי כפר סבא שמתלוננים תקופה ארוכה על זיהום האויר שבאזור. העירייה העמידה פרויקטור ייעודי לנושא, עידן חסון, שמרכז את הפעילות לצמצום המפגעים הסביבתיים ומקדם את הנושא מול הגורמים הרלוונטיים. העירייה אף הפיצה לפני חודש סקר לתושבים שבו כתבה כי "על אף הפעילות הרבה שנעשית אל מול גורמי המדינה הממונים על הטיפול בנושא, המפגעים טרם מוגרו ובחלקם אף החריפו", וקראה לתושבים לענות על הסקר, בו הם נשאלו על התדירות שבה הם סובלים ממפגעי עשן וריחות, מה הם המקורות הכי מזהמים לדעת התושבים ואילו פעולות התושבים ממליצים לנקוט כנגד מפגעי זיהום האוויר. לצורך גיבוש התוכנית, העירייה אף שיתפה פעולה עם ועד הפעולה "אזרחים למען אויר נקי" ונעזרו בידע המקצועי שנרכש בועד על מנת לרכז את הפעילות ולגבש את התוכנית, שאף הוצגה לוועד.

יניב בלייכר, הפעיל הכפר סבאי בועד אזרחים למען אויר נקי אמר לצומת השרון: "התוכנית שהוצגה לנו נראתה רצינית. כפר סבא היא עיר גדולה ומשמעותית באזור והעירייה יכולה להפעיל לחץ באמצעים שלה על המדינה בשביל לפתור את הבעיה במפגעים שמחוץ לעיר. בנוגע למפגעים של שריפות פסולת שנוגעים לתוך העיר, שיש כמה כאלו בין אם באבו סנינא ובין אם גורמים פרטיים, הובטח לנו על ידי העירייה שיינקטו האמצעים המתאימים החוקיים לטיפול בבעיה. אנחנו סומכים על העירייה ומאמינים שהיא באמת תפעל נגד אותם מקורות זיהום שבתוך העיר ותפעיל את ההשפעה שלה על מי שצריך ממקורות זיהום שרובם הם מחוץ לעיר. התוכנית נראית רצינית ומעמיקה, אבל המבחן הוא מבחן התוצאה. אנחנו מצפים מהעירייה וסומכים עליה ומאמינים שאם היא רוצה היא מסוגלת לעמוד ביעדים שלה ונראה כרגע שהיא רוצה. נהיה כמובן עם יד על הדופק ונוודא שהעירייה באמת פועלת".

ממלא מקום ראש העירייה צביקה צרפתי: "עיריית כפר סבא שמה בראש מעייניה את נושאי הסביבה והקיימות, ופועלת בנחישות אל מול גורמי הממשלה לצמצום תופעת השריפות וזיהום האוויר לרווחת תושבי העיר. על אף הפעילות הרבה שנעשית אל מול גורמי המדינה הממונים על הטיפול בנושא, המפגעים טרם מוגרו ובחלקם אף החריפו. לכן, גיבשנו תכנית הפעולה, שתיתן מענה מידי לבעיה זו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר