מיכאל רייזמן
מיכאל רייזמן

סגן ראש העירייה, מיכאל רייזמן, התפטר ופרש מהקואליציה

רייזמן אמר שהסיבה היא התנהלות כלכלית לא נכונה של העירייה. חברותיו לסיעת לב, גלי שחר וענבר הוכברג, נשארו בקואליציה. ברוידא: "רייזמן היה נוכח בכל הליכי אישור התקציב ואף אישר אותם בישיבת ההנהלה, לכן תמוהות טענותיו שנאמרו לראשונה בישיבת המועצה"

פורסם בתאריך: 30.12.20 15:36

סגן ראש העירייה, מיכאל רייזמן מסיעת 'לב', התפטר מתפקידו ועזב את הקואליציה. רייזמן הודיע על כך אתמול בערב (שלישי) בישיבת מועצת העיר. חברות הסיעה שלו ענבר הוכברג וגלי שחר, נשארו בקואליציה. כיום מונה הקואליציה לאחר התפטרותו של רייזמן 11 חברים מול שמונה באופוזיציה. "מה שהוביל לכך זו ההתנהלות הכלכלית העירונית הלא נכונה", אמר היום רייזמן, "עיריית רעננה מדברת על הרצון לעשות התייעלות ולא עושה דבר. ניסו להציג מצב שרמות השכר בעירייה הן נמוכות מעיריות אחרות, אבל זה ממש להפך, כי בעיריית רעננה משלמים את מרכיבי השכר דרך גוף אחר. לדוגמא, אצל מדריכי הספורט למיניהם, מצילים וגננות, שפעם היו תחת סעיף עיריית רעננה, היום הם תחת סעיף אחר. ההתנהלות העירונית היא פחדנית ולדעתי יש כוח אדם מיותר בעירייה".
אז מה צריך לעשות?
"הכנתי תוכנית התייעלות. אני לא חושב שצריך לפטר אנשים, אלא לנייד עובדים ממקום למקום והדוגמא הכי חזקה זה רשות הספורט העירונית שבמקום להקים את תאגיד ע.ל.ה, צריך רשות ספורט עירונית ולהקים אגף תרבות וספורט ולא לפצל. רק פה יעמוד החסכון השנתי על שני מיליון שקלים בשנה".
אתה חושב שאתה יכול להשפיע יותר מהאופוזיציה?
"ניסיתי להשפיע מהקואליציה, אבל אני אדם של עקרונות ודעות. בחודש יולי הייתה לחברי הסיעה פגישה עם ראש העיר וסוכם שנותנים חצי שנה להוביל מהלך של איחוד הספורט העירוני עם התרבות. במשך החצי השנה הזו לא קרה שום דבר וזו לא דרכי. אני נמצא במקום בשביל תושבי העיר רעננה, אני למעלה מעשר שנים חבר מועצה ללא שכר ולא יקנו אותי עם שכר וכך היה עד היום".
חברותיך לסיעה נשארו בקואליציה, מה אתה חושב על זה?
"אני חושב שהן היו צריכות להיות יחד איתי. בתחילת הדרך הובלנו מהלך שהן תפרושנה גם כן והן נסוגו. אני מכבד את ההחלטה שלהן, אבל אני אמיתי עם עצמי והציבור שבחר בי ולכן גם הצבעתי נגד התקציב".
תגובת ענבר הוכברג וגלי שחר: "למיכאל היו השיקולים שלו. אנחנו החלטנו להמשיך ולשרת את התושבים ולקדם עשייה משמעותית בעיר במיוחד בתקופה הנוכחית, בעודנו מתמודדים עם משבר כלכלי ובריאותי החמור בתולדות מדינת ישראל, שלא פסח גם על רעננה. אנחנו מכבדות את מיכאל ומקבלות את החלטתו ומאחלות לו בהצלחה".
מעיריית רעננה נמסר: "ראש העיר חיים ברוידא, העביר ברוב גדול תקציב מקצועי לרווחת תושבי רעננה, ששם את התושב במרכז ובעיקר את ההשקעה בחינוך שהוא רואה בו חשיבות עליונה. כפי שהצהיר ראש העיר עם כניסתו לתפקיד, הוא לא יהיה סחיט ונסחט. ראש העיר לא הסכים לנסיון לכפות עליו הצבעה על התקציב, תמורת תפקיד, גם במחיר של פרישה מהקואליציה. מאז כניסתו לתפקיד, ראש העיר מכתיב נורמות התנהלות פוליטיות של יושרה, אמינות, ושקיפות. בכל הליכי אישור התקציב היה נוכח חבר המועצה מיכאל רייזמן ואף אישר אותם בישיבת ההנהלה. לכן תמוהות טענותיו נגד התקציב שנאמרו לראשונה בישיבת המועצה. כפי שהתבטא ראש העיר בישיבת המועצה: מדובר בכיסאולוגיה במסווה של אידיאולוגיה'. יתרה מזאת הבהיר ראש העיר בישיבת המועצה, כי נורמות של השתלחות במילים וביטויים לא ראויים, צעקות והטחות האשמות של נבחרי ציבור בעובדות ועובדי עירייה היא תופעה חמורה, שעליה לא יעבור לסדר היום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר