יקי ודמני צילום עזרא לוי
יקי ודמני צילום עזרא לוי

ודמני פרש ממועצת העיר: "ראיתי אנשים שמאבדים כל צלם של חברות ורעות"

מי שהתמודד על ראשות העירייה בבחירות האחרונות, התחיל את הקדנציה כחבר קואליציה ועזב לאופוזיציה, החליט לפרוש גם ממועצת העיר. העירייה: "תפקידו כיו"ר שופרסל מהווה ניגוד עניינים, היה צריך לפרוש עוד קודם"

פורסם בתאריך: 31.12.20 14:37

חבר המועצה וסיעת "רעננה מכל הלב" הודיע אתמול בערב (רביעי) בפוסט ארוך בפייסבוק על כך שהוא פורש ממועצת העיר. ודמני, יו"ר שופרסל ומי שהתמודד על ראשות העיר רעננה, כתב שלאחר כשנה בספסלי הקואליציה וכשנה בספסלי האופוזיציה, הוא ראה מול עיניו את הכשל בשיטה המוניציפלית הקיימת אותה רצה והאמין שיש ביכולתו לשנות.
בחודש אוקטובר האחרון, נבחר ודמני על ידי דירקטוריון שופרסל לתפקיד יו"ר שופרסל החדש. את התפקיד החדש הוא מקבל שנתיים אחרי שסיים את תפקידו כמנכ"ל קופיקס. קדמו לכך תפקידים בחברות ציבוריות וביניהם מנכ"ל אפריקה תעשיות מקבוצת אפריקה, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, רשת אייס ועוד. בעברו היה בכיר בשב"כ והוא נשוי ואב לחמישה.
ודמני שימש למשך תקופה קצרה כמשנה לראש העירייה חיים ברוידא ועקב חילוקי דעות פרש לאופוזיציה. בפוסט ארוך הוא כותב בין היתר: "לפני כשלוש שנים קיבלתי החלטה להציג את מועמדותי לראשות העיר רעננה בה אני מתגורר עם משפחתי בארבעים שנה האחרונות. עשיתי זאת משתי סיבות. האחת לסגור מעגל ולחזור ולשרת את הציבור לאחר שעשיתי זאת מעל 20 שנה בצה"ל ובשירות הביטחון הכללי והשנייה לנסות ולקעקע את השיטה המוניציפאלית הקיימת ולהקים מודל ניהול עיר אחר ברעננה שיהווה מודל לחיקוי לערים אחרות ואולי מודל לחקיקה בכנסת ישראל.
הבוחר אמר את דברו ולא נבחרתי. למרות שעמדו לרשותי רק כ-6 חודשים לצאת מהאלמוניות המקומית, בחרו בי וברשימה אלפי תושבים מה שאפשר לנו לקבל שני מקומות במועצת העיר (הישג לא רע). לאחר כשנה בספסלי הקואליציה וכשנה בספסלי האופוזיציה, ראיתי מול עיניי את הכשל המהותי בשיטה המוניציפאלית הקיימת אותה רציתי והאמנתי שיש ביכולתי לשנות.
ראיתי מול עיניי את התגלמותה של התופעה שכוחו של ראש עיר כמעט ואינו מוגבל וחברי מועצה מהווים כלי משחק אותם מרצים בכיבודים, בתארים ובלשכות ובכך מקבלים הצבעה אוטומטית לכל מהלך, או לסיכול כל הצעה לסדר. ראיתי מינויים של פעילים, תומכים וחברים לתפקידים משמעותיים. ישב מולי בבית חבר קואליציה שדיבר בלהט על הצורך להחליף את ראש העיר ואחרי כמה שעות הריע לו….אירח אותי חבר מועצה בביתו והסביר לי שמכיוון שראש העיר חלש זו הזדמנות לדרוש ממנו תפקידים ותארים … ותאמינו לי, הוא קיבל את מבוקשו. ראיתי איך מי שהלך איתי דרך ארוכה בחר להיפרד מסיבותיו הוא. ראיתי את הפוליטיקה המקומית ברעננה במלוא "הדרה".
ראיתי מול עיניי תושבים שמריעים לראש עיר על "הישגים" מבלי להבין שמדובר ב "פייק הישג ". ראיתי איך עיר ירוקה היא הישג של אדם אחד… ועיר כתומה או אדומה היא באשמת התושבים….
ראיתי מול עיניי אנשים שמאבדים כל צלם של חברות ורעות ואף מוכנים להתפשר עם פגיעה בזיכרון של בן משפחה ובשם הסלוגן "ככה זה בפוליטיקה" תוקעים סכינים בגב וגם מקדימה בשביל כיבודים עלובים ותארים חסרי משמעות.
הזהירו אותי אבל לא שמעתי. שראיתי ופגשתי את השיטה בהתגלמותה הבנתי שבשלב הזה אין ביכולתי לשנות דבר וכי איני שייך לשיטה הזו.
במהלך שנותיי קמתי ועזבתי ביוזמתי תפקידים וויתרתי על כיבודים ושכר, כאשר הקו שחיבר את כל העזיבות הוא קו של חוסר נכונות להתפשר על העדר שקיפות, מקצועיות וחוסר נכונות מצידי לקבל עיגולי פינות, רדידות וטיוח של דברים.
על רקע ההקדמה "הקצרה" החלטתי לקום ולפרוש ממועצת העיר ולא להעמיד פנים ולקחת חלק בתיאטרון האבסורד. אין לי דבר אישי מול ראש העיר- חיים ברוידא. הוא חי את השיטה הזו מעל 15 שנים וכנראה לא מכיר מציאות אחרת ומבחינתו ההתמדה הוכיחה את עצמה. אם הוא מתאים, תושבי העיר יקבעו בבחירות הבאות.
פרישתי תאפשר גם לחברים נוספים מרשימתי "רעננה מכל הלב" להיכנס למועצת העיר ולכן אני קורא גם לחבר הרשימה ארז ברט לפנות את מקומו ולתת אפשרות לשתף חברי רשימה נוספים במועצת עיר. בכל מקרה, כולי תפילה שחברי הרשימה יסכימו לוותר לטובת בלה צור שממוקמת שישית ברשימה ויאפשרו את בחירתה. בשנים שהכרתי אותה ואת בעלה עופר למדתי להעריץ אותם ואת הישגיהם. בלה היא ההוכחה הניצחת שאנשים עם מוגבלויות אינם נופלים ולעיתים קרובות אף עולים על אחרים.
אם אני ארוץ שנית לראשות העיר ? ימים יגידו.
אני הולך להמשיך את פעילותי ההתנדבותית בבית החולים לווינשטיין, בהנהלת "אמץ לוחם" ובעבודה עם חיילים בודדים ולהמשיך לסייע לתושבי העיר ללא תמונות, סרטונים ופרסומים ברשתות חברתיות … אני מאחל רק טוב לראש העיר לחברי המועצה, לעובדות ועובדי העירייה ולכל תושבות ותושבי רעננה. אדם צריך לנהוג רק לפי צו ליבו ומצפונו. אני יודע שאם לא הייתי מנסה, זה היה הדבר היחיד שהייתי מתחרט עליו …".

מהעירייה נמסר: "יקי ודמני הוא פורש סדרתי. כנסו ל"גוגל". לא מפתיע שנטש גם את מועצת העיר. לודמני הוסבר כי חברותו במועצת העיר היא ניגוד עניינים בתפקידו החדש כיו"ר שופרסל שאינו מאפשר לו להמשיך ולכהן במועצת העיר. מצופה היה מנבחר ציבור לקבל החלטה זו אף קודם לכן. יקי ודמני בחר להחזיר את המנדט שקיבל גם כיוון שהבין שאין מאחוריו שום עשייה. עיריית רעננה, בהובלת ראש העיר חיים ברוידא תמשיך ותפעל למען התושבים מתוך מחויבות מלאה לאינטרסים של תושבי העיר ורווחתם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רחל

    אני לא רואה שום הישגים לרטש העיר ברוידא. אמנם הוא מפקסם את עצמו לדעת אבל אנחנו לא רואים הישגים. העיר אינה מטופחת כשהיתה טרם תקופתו.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר