נחמן טל ז"ל צילום עדנה רימון

"רבים חבים לו את חייהם". הלך לעולמו נחמן טל, תושב העיר ולשעבר בכיר בשב"כ

רבים ספדו לטל שהלך לעולמו בגיל 90. אבי דיכטר כתב: "אבו יוסף הענק, יהי זכרך ברוך". עדנה רימון, אלמנתו של עמוס רימון ז"ל: "היית לשלושת הבנים ולי כ'אבא' וכעוגן". חיים ברוידא: "מבצעים בהם נטל חלק נותרו חסויים". אורי סלונים: "מבחינתי היה מנטור, חבר בוגר ומנוסה ובעיקר בן אנוש"

פורסם בתאריך: 10.1.21 11:47

רעננה מתאבלת על מותו של נחמן טל ז"ל, תושב רעננה, ממייסדי העיר, ומי שהיה במשך שנים רבות בכיר בשב"כ, שהלך לעולמו. לטל, שכיהן גם כמשנה לראש השב"כ בעבר ושירת גם במוסד ובאגף המודיעין, ספד בפייסבוק ראש העירייה, חיים ברוידא, שכתב: "40 שנה שירת נחמן טל בשב"כ, במוסד ובאגף המודיעין. מבצעים בהם נטל חלק, היו ונותרו חסויים עד עצם היום הזה. בשם תושבי העיר רעננה מבקש לחזק את משפחת טל, ולהוקיר את פועלו רב השנים למען חוסנה וביטחונה של מדינת ישראל".

אנשים רבים ספדו לו בקבוצות השונות וסיפרו על איש משכמו ומעלה, צנוע ונגיש לעולם, על אבדה גדולה ועל כך שהוא מהגיבורים שהפעילות שלהם נחשפת רק לאחר מותם ואת רוב הדברים שעשה למען המדינה לא יודעים כלל. "מצדיעה לך חברי המסור, ד"ר נחמן טל, 'מגן ולא יראה'", פרסמה עדנה רימון, אלמנתו של עמוס רימון, איש שב"כ שנפל באסון צור הראשון בלבנון בשנת 1982. "נחמן, מטאור השב"כ, נשמה עילאית יקרה. תודה על ביחד של 20 שנה כמפקדו של עמוס בעלי ז"ל ברצועת עזה (בחייו), ולאחר נופלו, תודה לך נחמן יקירי על עוד 38 שנה ביחד בעצב הנורא. היית לשלושת הבנים ולי כ'אבא', כעוגן ועמוד שידרה למורשת נשגבת. זכינו ולמדנו ממך רבות אודות אבא שלנו. הטבעת חותם בהיסטוריה של בטחון עם ישראל לדורותיו. אישיותך הלאומית תהווה דוגמא ומופת למפקדים הבאים אחריך. נוח בשלום שם למעלה ומסור ד"ש חם לחללינו מהשירות. לעופרה היקרה ולכל המשפחה. עם ישראל חייב רבות ליקירכם".

ראש השב״כ לשעבר, ח״כ אבי דיכטר, כתב בטוויטר שלו: "נחמן טל, אשר שירת באמ"ן, במוסד ובשב"כ, הלך לעולמו והוא קרוב לגיל 90. נחמן שהיה מפקדי הראשון כראש המרחב הדרומי בשב״כ, היה מהטובים שבמקצוע המודיעין והמחנך למודיעין הטוב שפגשתי. אלפים במדינת ישראל חבים לו את חייהם. תנחומים לעופרה ולמשפחה. אבו יוסף הענק, יהי זכרך ברוך".

פוסט תנחומים העלה גם עו"ד אורי סלונים, לשעבר יועץ שרי הביטחון לנושא שבויים ונעדרים: "נחמן ועפרה גרים ברחוב מנדלי ברעננה, ומולם ממש גרה משפחתו של הלוחם יוסי פינק ז"ל שנפל בשבי ונהרג בלבנון ורק אחרי 10 שנים, הצלחנו להשיב את גופתו הביתה. בכל ביקור שלי אצל המשפחה הייתי נכנס לנחמן והיינו משוחחים המון על הנושא שהיה מוכר לו מאוד, ומבחינתי היה מנטור, חבר בוגר ומנוסה ובעיקר בן אנוש, שאפשר להישען עליו בעיסוק כה קשה של פדיון שבויים והתרת ספיקות על נעדרים. כמו גם על פרשת קו 300, רצח רבין ועוד המון משיקי עיסוקים. לאדם מסורתי יש רב, לי יש מנטורים עם השראה שאינם רבנים אך משמשים בקדושה זו של 'להיות על יד', לתת מילה חכמה ובעיקר להיות כאילו אח בוגר שלך, יש לי בודדים כמותו".
טל ז"ל, נולד ב-2/2/1931 בשכונת כפר גנים בפתח תקוה וגדל בעיר. במשך 40 שנה שירת בשב"כ והתמחה בעניינים ערביים. הוא כיהן כמפקד מרחב עזה וסיני ובהמשך כראש אגף לענייני ערבים וכמשנה לראש השירות. בשנת 1995 פרש מהשב"כ, אך ראשי השב"כ מאז הוסיפו להיעזר בו כבמעין יועץ לענייני הערבים בישראל. בשנת 1991 השתתף בוועידת מדריד, והיה חבר משלחות ישראל למשא ומתן לשלום עם הפלסטינים ועם ירדן. בשנת 1999 פרסם את ספרו "עימות מבית", שבו דן בהתמודדות מצרים וירדן עם האסלאם הקיצוני, ובו הוא ראיין דמויות כדוגמת השייח אחמד יאסין. כן השתתף בכתיבת ספר על החמאס. טל, בעל תואר דוקטור מהחוג ללימודי ארץ ישראל באוניברסיטת חיפה, שימש כעמית מחקר במרכז יפה למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת תל אביב, ולימד באוניברסיטת תל אביב. בנוסף, טל היה פעיל במסגרת המפקד הלאומי וחבר הנהלת המועצה לשלום ולביטחון.

נחמן טל יובא היום למנוחות בחוג המשפחה, בבית העלמין ברעננה. יושבים שבעה ברחוב מנדלי מוכר ספרים 17.

יהי זכרו ברוך.

מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר