גשם ברעננה. צילום: רונן מקובר
גשם ברעננה. צילום ארכיון מחורף 2019: רונן מקובר

ברעננה נערכים למזג האוויר הסוער: התחזית המלאה וכל ההנחיות

מהעירייה נמסר כי בוצע ניקוי קולטנים ומבקשים להוציא גזם בתוך שקיות או קרטונים. גם במד"א פרסמו הנחיות חשובות

פורסם בתאריך: 16.2.21 14:00

מזג האוויר: עיריית רעננה נערכת למזג האוויר הסוער שצפוי היום משעות הצהרים ומחר, יום רביעי. נחום מליק, חזאי בחברת מטאו טק, מסביר: "בשעות הצהריים עוד יהיה מעונן חלקית עם טמפרטורות נעימות, אך הרוחות יתחילו להתחזק וייתכן אובך. הערב (שלישי) תגיע אלינו חזית קרה שתגרום לירידה של הטמפרטורות וגשמים, שיחלו לרדת בשעות הערב מלווים בסופות רעמים ורוחות. מחר, יום רביעי, יהיה השיא של החורף הנוכחי עד עתה, וישרור מזג אוויר סוער עם רוחות שיכולות להגיע ל- 100 קמ"ש, ברד וכמויות גשם גדולות. כמו כן קיים חשש להצפות ושלג באזור ההרים. ביום חמישי הסערה תחלש, אך עדיין צפוי להיות קר. נראה שביום שישי עדיין ירד גשם ובשבת תהיה הפוגה".

היערכות העירייה: לקראת המערכה החורפית הצפויה, עיריית רעננה קוראת לתושבים לגלות ערנות ולהכין את הבית לחורף. עוד נמסר כי העירייה דאגה לניקיון הקולטנים ונערכה עם אנשי צוות בכוננות מוגברת. בעירייה מבקשים מהתושבים לוודא ניקיון מרזבים בפתחי הניקוז במרפסות ובגגות הבתים; לקבע חפצים ואביזרים העלולים לעוף ברוחות עזות כגון סככות, ריהוט גן ועציצים; לגזום ענפים ועצים בגינות הפרטיות, להסיר אנטנות טלוויזיה ישנות, לבצע בדיקת מפסקי פחת וציוד חשמלי ולהצטייד בתאורת חירום. עוד מבקשים בעירייה מהתושבים להקפיד להוציא גזם בתפזורת בתוך שקיות או קרטונים. 

הנחיות מד"א: גם במד"א פרסמו המלצות, וביקשו ליצור קשר עם בני משפחה ושכנים מבוגרים אשר מתגוררים לבד, על מנת לוודא שהם מוגנים מפני הקור ומזג האוויר הסוער. עוד ביקשו להקפיד לחזק ריהוט גן, מתקני ייבוש וכביסה, על מנת שהחפצים לא יתנתקו ויפגעו בבני אדם. במד"א הדגישו כי מומלץ מאוד להימנע מרחצה בים, מאחר והמערכת צפויה להיות מלווה ברוחות חזקות וגלים גבוהים. עוד מומלץ: לשמור על חום הגוף בעיקר לאוכלוסיות הנמצאות בסיכון, קשישים, תינוקות וחולים; לדאוג לסוללות גיבוי למכשירי הנשמה; להרחיק תנורי חימום הפועלים על אש גלויה מחפצים העשויים להתלקח; לא לייבש בגדים על תנורים כאלה; להקפיד על אוורור מכשירי חשמל והסקה שפועלים על גז או קמינים; כמו כן חשוב לא להישאר ברכב בקור, על מנת להימנע מהירדמות וכן ממצב של היפותרמיה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר