שיגור מעזה צילום AFP

"נקודת אור ברגע אפל" | כך סייעו תושבים לתושבים אחרים במהלך האזעקות

בנוסף לאזעקות ולירי בערב, התעוררו התושבים לאזעקה נוספת במהלך הלילה. המקלטים בעיר נפתחו כבר אחר הצהריים. תושבים ציינו לטובה סיוע שקיבלו ילדיהם שהיו בחוץ מתושבים אחרים

פורסם בתאריך: 12.5.21 10:37

בשעה 03:00 לפנות בוקר התעוררו תושבי רעננה לאזעקה נוספת ולקולות יירוט הטילים, זאת לאחר שמוקדם יותר לקראת השעה 20:45, נשמעו אזעקות ברחבי בעיר וקולות פיצוצים. עיריית רעננה הודיעה על פתיחת המקלטים כבר לקראת השעה 16:00, אך למרות זאת, בערב, נשמעו מספר תלונות על מקלטים שהיו סגורים, כמו למשל זה שברחוב אלקלעי. כך לדברי תושבת שבנה היה ליד המקלט כאשר נשמעה האזעקה הראשונה.
מיד לאחר הירי לאיזור אתמול בערב, הוציאה עיריית רעננה הודעה לתושבים על כך שנשמעה אזעקה בעיר ויש להישאר במרחבים המגונים. כמו כן נמסר  שלאור המצב הלימודים לא יתקיימו בכל מוסדות החינוך בעיר, לרבות בבתי הספר, בגני הילדים, במסגרות הפרטיות ובמסגרות החינוך המיוחד, ובבתי הספר יתקיימו למידה מרחוק ושיח רגשי באמצעות הזום. בנוסף, לא יפעלו גם בתי התלמיד, החוגים, מרכזים קהילתיים ומרכזי הגמלאים.

לצד זה, ביקשו תושבים רבים לשבח תושבים אחרים על עזרה וסיוע ופרסמו פוסטים שמחממים את הלב בקבוצת 'פורום תושבים רעננה'.

"כמה חברות מכיתה ה' יצאו לפארק והיו בגינת הנשיאים, לאחר מכן הם הלכו לגולדה וחזרו לפארק", סיפרה דנה, אמא לאחת הבנות, "כשהן הגיעו לפארק התחילו האזעקות, אנחנו היינו בבית והתחילה היסטריה. ישר צלצלתי לבת ושמעתי ברקע קול של אדם מבוגר. ביקשתי לדבר איתו ושמעתי את כל הבנות צורחות והוא הרגיע אותן. מדובר באדם מקסים שטייל עם הכלב ואסף אליו את כל הבנות והרגיע אותן, הוא גונן עליהן עד שהכל הסתיים. פשוט נקודת אור ברגע אפל ומפחיד. היה חשוב לי להעלות פוסט על מנת שיידע כמה הערכתי אותו".

תושבת אחר ציינה שגם אליה נכנסו שלוש בנות שהיו בדרך מהצופים, מפוחדות מאוד. אחרת הודתה למשפחה שאספה את הבת שלה שנתקעה באזעקה באוטובוס ופתחו עבורה את הבית והממ"ד.

במשטרה ציינו שהם התמודדו עם אירועי הפרות סדר בערי המשולש. נמסר כי מאות מפרי סדר התרכזו סמוך לגשר טייבה, הבעירו צמיגים וחלקם התעמתו והשליכו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר שוטרים שעמדו במחסומים ההיקפיים. השוטרים הדפו את מפרי הסדר תוך שימוש באמצעים ועצרו חשוד שהשליך בקבוק תבערה לעבר השוטרים. בקלנסווה כמה עשרות מפרי סדר הבעירו צמיגים. בטירה, מאות מפרי סדר הבעירו צמיגים והחלו ליידות אבנים ובקבוקי תבערה לעבר השוטרים בתחנת המשטרה. השוטרים הדפו את התוקפים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ועצרו שלושה מהמתפרעים. הפרות סדר נרשמו גם בכפר קאסם ובג'לג'וליה.

מהמועצה האיזורית דרום השרון נמסר בערב: "לאור המצב באזור, אנו מעדכנים כי מחר לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך ברחבי המועצה לרבות בתי הספר, גני הילדים, במסגרות הפרטיות ובמסגרות החינוך המיוחד. בבתי הספר יתקיימו למידה מרחוק ושיח רגשי באמצעות הזום. מערכת השעות תתפרסם על ידי המנהלות והגננות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר