יהודה אלפסי ז"ל

אבל כבד: הלך לעולמו יהודה אלפסי, שהקים קהילות תומכות למתמודדי נפש

אלפסי ז"ל הקים הוסטלים, מתחמי דיור מוגן וקהילות תומכות עבור מתמודד נפש ברעננה ובסביבה. "יהודה היה איש צנוע ולא היה מסרב לבקשה של אף דייר", מספרים עובדי הארגון שבראשו עמד

פורסם בתאריך: 6.7.21 08:45

עצוב: לאחר התמודדות ארוכה עם מחלת הסרטן, נפטר בשבוע שעבר יהודה אלפסי, מי שיזם והקים את ארגון "א.ג. דיור", ארגון העוסק בתחום השיקום בדיור ושילוב מתמודדים בבריאות הנפש בקהילה ברעננה. אלפסי, אשר הקדיש את חייו למען עשייה זו, הקים הוסטלים, דיורים מוגנים וקהילות תומכות עבור מתמודדי נפש תושבי העיר וכן במקומות נוספים באיזור השרון.

משפחתו מספרת כי לתחום התמודדות הנפש, אלפסי בכלל הגיע במקרה. "כאשר הציעו לו לפתוח מקום שיקומי, בתמיכה ומימון חלקי של משרד הבריאות, הוא החליט 'לקפוץ' על הרעיון, בלי הרבה ניסיון או מחשבה, פשוט מתוך תחושה של שליחות", מספרת בתו הילה שמוסיפה: "אבא היה איש של צניעות, פשטות וגמילות חסדים".

כיום קיימת ברעננה קהילה תומכת, שכוללת שש דירות בהן גרים המתמודדים, שמקבלים ליווי מטעם הארגון הן של מדריך והן של מתאם טיפול. המדריך אחראי על הפן המעשי – עושה עם המתמודד את משימות היום-יום. מתאם הטיפול אחראי על הפן הרגשי הטיפולי וכן על תכנית השיקום.

יהודה אלפסי עם בנותיו הילה וחלי

מכריו ועובדיו של אלפסי, מתארים אותו כאדם חם, אהוב מאוד, מלא נשמה ומסור לדייריו. "יהודה היה איש צנוע ולא היה מסרב לבקשה של אף דייר", מספרת עליו נטלי כהן, מתאמת טיפול העובדת בארגון. "כאשר דייר היה פונה אליו במצוקה, יהודה היה קונה לו בכספו האישי ואף מתקן ליקויים בדירות באמצעות שתי ידיו. יהודה היה מוערך מאוד על ידי מסגרות השיקום במשרד הבריאות, הצוות והדיירים הרבים עליהם השפיע, והוא היה איש של עשייה מלא נשמה ורגש".

"יהודה היה מגיע בחגים לכל עובד באופן אישי לתת לו מתנה לחג עם חיוך גדול", מספר עובד נוסף, "כי היה לו חשוב לאחל חג שמח בגובה העיניים ובצורה אישית לכל עובד". אינה, מדריכת שיקום בחברה מזה כ-16 שנה, מוסיפה: "התחלתי בהוסטל שיהודה הקים, הוא קיבל אותי בחיוך גדול לעבודה, תמיד היה שם בשביל כולם, נדיב, חייכן וחברותי. תמיד לקח חלק פעיל, הגיע בכל מסיבת פורים מחופש כאחד העובדים, היה שר קריוקי עם הדיירים ותרם המון מתנות להוסטל".

יהודה אלפסי היה בן 74 במותו, הוא הותיר אחריו שלוש בנות ושמונה נכדים. שתיים מבנותיו, הילה וחלי, ממשיכות את מורשת אביהן ומנהלות את ארגון "א.ג.דיור".

יהי זכרו ברוך.

מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר