הקפות שניות ברחבת בית יד לבנים תשע"ח. צילום המועצה הדתית
הקפות שניות ברחבת בית יד לבנים תשע"ח. צילום המועצה הדתית

"החלטה קשה ביותר". בוטלו ההקפות השניות ברעננה

האירוע המסורתי אמור היה להתקיים במוצאי שמחת תורה. אריה פרידמן: באירוע של 5,000 איש שבמהותו הוא ריקודים וצפיפות, לא תהיה לנו שליטה אמיתית על קיום התו הירוק"

פורסם בתאריך: 26.9.21 14:39

בוטלו ההקפות השניות ברעננה: בשל מגבלות הקורונה הודיע יו"ר המועצה הדתית, אריה פרידמן, על ביטול האירוע המסורתי שהיה אמור להתקיים במוצאי שמחת תורה. "חיכינו עד עכשיו לראות אם הדרישה לבדיקת ילדים מתחת לגיל 12 תשתנה. מאחר והדרישה לא השתנתה ואין לנו פתרון מתאים – החלטתי לוותר על האירוע", אמר בשיחה עם צומת השרון.

בהודעתו לתושבי העיר כתב פרידמן: "בשל מגבלות הקורונה, ולאחר התייעצות עם רב העיר, ראש העיר והגורמים המקצועיים בעירייה, החלטתי שגם השנה לא נקיים את אירוע 'ההקפות השניות' המסורתי במוצאי שמחת תורה. לי אישית אירוע ההקפות השניות מסמל את שיא האחדות הרעננית, האחדות הישראלית. אלפים מתושבי רעננה מכל גווני הציבור, מגיעים לחגוג יחד. לשמוח עם התורה. לשמוח כאיש אחד, בלב אחד. ההחלטה שלא לקיים את האירוע קשה לי ביותר כי אין ספק שבעת הזו, יש חשיבות יתר להפגנת אחדות הלבבות ואולם המלחמה להדברת מגפת הקורונה גוברת על כל השיקולים".

 

לדבריו, הוא התלבט רבות אם לקיים את האירוע, שלכאורה יעמוד בהוראות משרד הבריאות ולבסוף, בלב כבד, קיבל את ההחלטה על ביטול האירוע. "הבנתי שבאירוע המוני של 5,000 איש שבמהותו הוא ריקודים, צפיפות והרבה שמחה, לא תהיה לנו יכולת שליטה אמיתית על קיום התו הירוק ולוודא שאכן יתקיים מרחק בין אנשים. אין לנו כוח אדם לשמור על זה", הסביר והוסיף כי "הבעיה הנוספת והעיקרית היא קהל היעד. לאירוע כזה מגיעות משפחות צעירות עם ילדים עד גיל 12 שלא מחוסנים. להפעיל מערך בדיקות זה לא ישים לא מבחינה כספית ולא מבחינה תפעולית, בדקתי. ולהודיע שיגיעו ללא ילדים בעייתי עוד יותר. מאחל שנחזור במהרה לשגרה ושנמצא את הדרך לחגוג את אהבתנו לתורה ולעם מיד לאחר הסרת המגבלות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

5 תגובות
  1. רעננית גאה מלא

    די לכפיה הדתית ברעננה!!!! די להדתה הקיצונית בעיר !!! די. תודה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למשחקי כדור רגל אין בעיה אבל לשמחת תורה יש. הכדור רגל יותר חשוב ממש בושה

  3. חים

    למשחקי כדור רגל אין בעיה אבל לשמחת תורה יש. הכדור רגל יותר חשוב ממש בושה

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חיים ברויידא ראש עיר מצויין, מחובר לשטח ומגיע גם לכל פרט. ישר כחך, המנסים בכל הכח ללכלך יתלכלכו בעצמם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר