הבניין שנהרס ברחוב הגליל, צילום עיריית רעננה

"שלחו אותנו לדירה בלי כלום" | תלונות של שתי משפחות מרחוב הגליל

שני דיירים מתלוננים על כך שאינם מקבלים מענה מתאים. אחד מהם: "אשתי ואני ישנים על מזרן ולבנות אין עדיין מיטות". דייר אחר: "אנחנו נאלצים לכתת רגלינו". העירייה: "אין יום שהדיירים לא קיבלו סיוע מאיתנו"

פורסם בתאריך: 13.10.21 08:33

חזרה לבניין שנהרס: בשבוע שעבר נשמטה הקרקע, תרתי משמע, מתחת לחייהם של 14 משפחות ברעננה, תושבי הרחובות הגליל 42 ומכבי 41. זאת כאשר במהלך פרויקט התמ"א המתבצע בבניינים הם פונו מדירותיהם, בשל חשש לקריסת המבנה, בעקבות דיווח על סדקים ורעידות. קצין הכיבוי הזעיק למקום את כלל הגורמים לטובת בדיקת חוזק הבניין, ביניהם מהנדס העירייה וחברת החשמל. בהמשך לכך הוקם חפ"ק של כלל גורמי החירום שבסופו הוחלט על הריסת חלק מהבניין – שלוש דירות.

כזכור, פרויקט התמ"א מתבצע למעשה בשני בניינים צמודים ברחובות המקבילים הגליל ומכבי, אשר עוברים את התהליך בו זמנית. המדובר ב-14 משפחות שפונו מדירותיהן – 8 ברחוב מכבי 41 ועוד 6 ברחוב הגליל 42, אשר בבניין זה נהרסו 3 מהדירות (דירות 2,4,6), בהתאם החלטת הגורמים המקצועיים. כעת, שבוע וחצי לאחר מכן, חזרנו לשוחח עם חלק מדיירי הבניינים. לשמוע על השבוע שעברו ולהבין מהם – איך מתחילים מחדש?

עמנואל ימנה אב לארבע בנות, התגורר ברחוב הגליל 42 באחת הדירות שלא נהרסו סיפר לנו: "בהתחלה פינו אותנו מהבית ושלחו אותנו להתגורר במלון, ביום שישי שלחו אותנו לגור בדירה שעוברת תמ"א. אבל הבנות שלי שעברו טראומה לא רצו להיות בבית הזה, אז החזירו אותנו למלון ובהמשך שלחו אותנו לדירה אחרת. הדירה החדשה הייתה מלוכלכת, בלי מקרר, בלי ריהוט, בלי מיטות, בלי כלום – שלחנו את הילדות לחברים וניסינו לראות איך מתחילים את החיים מחדש", הוא אומר ומוסיף: "היום אנחנו עדיין מתגוררים בדירה הזו, אבל עדיין חסר לנו הרבה ציוד. מקרר אומנם יש וגם אוכל, אבל אשתי ואני ישנים על מזרן והבנות ישנות על הספה, כי עדיין אין להן מיטות. אמרו לנו שלא ניתן להעביר את המיטות מהדירה ברחוב הגליל".

תושב נוסף מספר כי למרות ההבטחות, שפוזרו בשבוע שעבר, עד לרגע זה הם לא קיבלו את המענה המתאים מאף גורם ובפרט מעיריית רעננה. "הבטיחו לנו סיוע וליווי של עובד סוציאלי, אנחנו רוצים לטפל בכל נושא החשבונות – מים, חשמל וארנונה, אבל אף אחד בעירייה לא ידע לסייע בזה תחת אותה קורת גג ואנחנו נאלצים לכתת רגליים. נתנו לי אפשרות לפנות לאדם שיבצע את הבירוקרטיה במקומי, אבל זה לא מה שאני צריך".

בשיחה עם צומת השרון מספר התושב כי יש לו השגות גם לגבי עניין התרומות הכספיות שנאספו: "נאספו תרומות כספיות לטובת משפחות עם ילדים, אבל למשפחות שביתן נהרס וללא ילדים – אין שום סיוע כלכלי. כניסות לבריכה העירונית זה נחמד ויפה, אבל אין לנו מה לעשות עם זה כשאין לנו אפילו ציוד, שלא לומר בגד ים או תחתונים". לטענתו כשציין זאת מול גורמי הרווחה ניתן לו שובר על סך 500 שקלים בלבד.

בעיריית רעננה ציינו: "תושבי העיר שפונו מבתיהם, זוכים לטיפול צמוד ושוטף של עיריית רעננה באמצעות האגף לשירותים חברתיים, כולל ליווי של עובד סוציאלי אישי, הכוונה משפטית ומקצועית וסיוע בכל תחום בו הם זקוקים לעזרה. העירייה פעלה מול הקבלן בכדי לוודא כי כל הדיירים שפונו זוכים לדיור חלופי מרגע האירוע, כולל סיוע במציאת דירות זמניות ומתן ערבויות לבעלי הדירה. כן מסייעת העירייה לתושבים בתהליך קבלת הפיצויים המגיעים להם מהביטוח בהתאם למידת הנזק שנגרם. העירייה העניקה לכל המשפחות מענה כספי לביצוע קניות, מאפשרת להם גישה חופשית ללא תשלום לבריכה העירונית ולכל מתקני הספורט, וגם ריכזה את נושא התרומות שהוענקו לתושבים על ידי תושבי העיר, במטרה לסייע למשפחות. העירייה פועלת למתן מענה אישי ואינדיבידואלי לצרכים השונים של כל משפחה, ותסייע להם לאורך כל הדרך".

בשיחה עם גורם בכיר ברווחה בהמשך לטענות שעלו מהדיירים, ציין אותו גורם כי "אין יום שהדיירים לא קיבלו סיוע מאיתנו. משפחת ימנה קיבלה סיוע במציאת הדירה שהייתה משופצת ונקייה ואף ברמה גבוהה מהדירה שעזבו. שלא מתוקף תפקידה, העירייה אף סייעה בערבות לדירה. העובדים הסוציאליים נמצאים עם המשפחה בקשר צמוד מרגע האירוע, כולל הסעות ברכבים הפרטיים על מנת לסייע ככל הניתן. עוד באותו הלילה המשפחה קיבלה שוברים לקניית ציוד ראשוני ".

עוד טוען הגורם בהקשר לטענות שהעלה הדייר השני: "לגבי התרומות שגויסו דרך וועד ההורים המרכזי, זו החלטה של הוועד שבעיניי היא החלטה מוצדקת וזו זכותם למי לתת את הכספים, העירייה רק מתווכת את זה מול הדיירים. בנוסף, הצענו לכלל הדיירים סיוע משפטי למיצוי זכויות וכן הצענו לדייר לפתוח תיק אצלנו, אך הוא סירב. מעבר לשוברים שקיבלו בליל האירוע, היינו בקשר מול הקבלן וחברות הביטוח כדי לוודא שכלל הדיירים קיבלו את הכסף המגיע להם ואני יודע בוודאות שזה בוצע".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

3 תגובות
  1. יוסי

    בניין אחד ברעננה ועוד אחד בחולון, כמה בעיות בירוקרטיות, וזה עוד לפני גשם של טיחים מלבנון, עזה ואיראן , כל תושבי המרכז ישארו ללא קורת גג, עם עשרות אלפי הרוגים , רק בורא עולם יעזור להם אם בכלל

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר