תצוגת רכבי האספנות בפארק רעננה, צילום עיריית רעננה, מהפייסבוק של ראש העירייה

אירוע רכבי האספנות: טענות להדרת הציבור הדתי ולחילול שבת

חבר המועצה אלי אלוש כתב לברוידא: "לא ייתכן שלא יתאפשר לציבור הדתי להשתתף באירוע עירוני, רק בשל אמונתו, לא ייתכן שהעירייה תתן יד לחילול שבת המוני".

פורסם בתאריך: 3.11.21 08:11

טענות לחילול שבת והדרת הציבור הדתי מפעילויות עירוניות ברעננה. בשבת האחרונה התקיים בפארק רעננה אירוע תצוגת רכבי אספנות. אלא שבעקבות האירוע טוענים חלק מתושבי העיר הדתיים כי זו לא הפעם הראשונה שהעירייה מדירה את הציבור הדתי מפעילויות עירוניות, זאת לצד חילול שבת. "לא ייתכן שעיריית רעננה תתן יד לחילול שבת המוני ובפרהסיה במסגרת אירוע עירוני", טוענים תושבים.

בעקבות הטענות שיגר חבר המועצה עו"ד אלי אלוש מכתב אל ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא ובו כתב: "בהמשך לפניות רבות של תושבים רבים הן מהציבור הדתי, והן מהציבור המסורתי ברעננה, אשר מחו על הדרתם מאירוע עירוני ועל חילול השבת, הריני להביע מחאתי הנמרצת על חילולי השבת שאתה מעודד במסגרת פעילות רישמית של עיריית רעננה, כפי שהתרחש בשבת האחרונה בפארק רעננה, באירוע של תצוגת רכבי אספנות, תוך פגיעה חמורה ברגשות הציבור הדתי ובסטטוס קוו ובעקרון השיוויון".

עו"ד אלי אלוש, צילום ירון גרזון

אלוש מוסיף וכותב: "לא ייתכן שלא יתאפשר לציבור יקר שמשתייך למגזר הדתי להשתתף באירוע עירוני, רק בשל אמונתו! לא ייתכן שעיריית רעננה תתן יד לחילול שבת המוני ובפרהסיה במסגרת אירוע עירוני בהשתתפותך ועידודך הפעילה והנמרצת. הנך נדרש לפעול להפסקת חילול השבת והדרת הציבור הדתי והמסורתי מפעילות עירונית".

מנגד ישנם תושבים הטוענים כי אירועים עירוניים המתקיימים בשבת הם מבורכים ומאפשרים למשפחות שבהם ההורים עובדים והילדים לומדים ברוב ימות השבוע, להשתתף בהם. "הכל חייב להיות פתוח בשבת, ככה כל אחד יוכל לבחור איך לחיות את חייו מבלי לפגוע בשיוויון", אומר אחד מהם. תושב אחר מציין: "חייבים שיהיו אירועים גם בשבת, אחרת זאת כפייה דתית. צריך שתהיה התחשבות גם בציבור החילוני ברעננה".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה פועלת בכל המאמצים והמישורים לשמר את מרקמה הקהילתי המיוחד בו חיים בכפיפה אחת דתיים וחילונים בסובלנות ומתוך כבוד הדדי. אנו מקיימים בעיר פעילויות ייעודיות למגוון קהלי היעד; דתיים וחילונים, לרבות אירועים שמטבעם מתקיימים בשבת, כדוגמת פעילות מועדון רכבי האספנות. אנו תמיד עושים כל מאמץ להנגיש את כלל הפעילויות ובודקים אפשרות לקיים פעילות חוזרת של המועדון גם בחול המועד פסח עבור קהל היעד הדתי. אנו נמשיך להוות מודל ארצי לסובלנות ולכבוד הדדי, וצר לנו על הבחירה להפוך נושא שהינו גאוות העיר למקור להתנגחות פוליטית על חשבון הציבור".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

3 תגובות
  1. העצבני עליכם

    איש לא מונע מהדתיים לסוגיהם להגיע ולצפות .
    אין כאן חילול שבת כלל ועיקר . יש תצוגה יפה של מכוניות פרטיות
    ובעלי הרכבים נוח להם להביאם בשבת , כי בשאר ימי השבוע הם עסוקים.
    אז שהדתיים לא יבלבלו את המוח , שהדירו אותם מלצפות בתערוכה .
    יכלו להגיע גם בלי לחלל שבת . לצפות וללכת .
    כאן גם נשאלת השאלה – כשבונים שכונה ובשטח הבנייה מוצב שלט .
    בנוסח בערך כך "כאן נבנית שכונה לציבור הדתי" . זה לא פוגע בציבור החילוני ?
    אם היו בונים שכונה ומציבים שלט בו הכיתוב "כאן נבנית שכונה לציבור החילוני"
    איזה צעקה הייתה מתעוררת כאן .

  2. חילוני הגיוני מוסרי

    לשמור שבת זו בחירה שלהם, אף אחד לא צריך להימנע מלקיים אירועים בשבת רק בגלל שיש אנשים שמבחינתם זה חילול שבת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר