עיריית רעננה, צילום עזרא לוי
עיריית רעננה, צילום עזרא לוי

רוב לאופוזיציה: אגרת השמירה בוטלה, נדחה אישור תקציב 2022

ברוב של חברי האופוזיציה נדחתה הארכת הגבייה של אגרת השמירה מהתושבים, ובשל כך נדחתה ההצבעה על התקציב. גם הצעה למענק לשדרוג חזיתות לבתי עסק נדחתה בקולות האופוזיציה. רוב התב"רים עברו

פורסם בתאריך: 29.12.21 16:34

הרוב שיש עתה לאופוזיציה במועצת העיר בא לידי ביטוי בישיבה אתמול (שלישי). בקולות חברי האופוזיציה בוטלה אגרת השמירה. כתוצאה מכך, נדחתה הצבעת מועצת העיר על אישור תקציב 2022, זאת בעקבות הצורך עליו הצביע הגזבר להסדיר בתקציב  את נושא השמירה ללא האגרה אותה שילמו עד עתה התושבים. בעד הארכת תוקף חוק עזר לרעננה שמירה אבטחה וסדר ציבורי, הצביעו חברי הקואליציה: ראש העירייה חיים ברוידא, ענבר הוכברג, מיכל ברם, דרורה כהן, גלי שחר, לורן עייש, חיים גולדמן ואילן כהן. נגד הצביעו: רונית וינטראוב, ניר קריסטל, מרב מאיר, עמית צור, דבי סלוצקי, אלי אלוש, ארז ברט, רחמים שלום, איילת ארז סגן, מיכאל רייזמן.

כאמור, בהמלצת הגזבר, לנוכח אי אישור אגרת השמירה העירונית, עולה הצורך להסדרת הנושא, ובהמשך יובא התקציב לאישור מועצת העיר בישיבתה הבאה. לעומת זאת עבר בהצלחה התקציב הבלתי רגיל – תב"ר, שמוערך ב-170 מיליון שקלים. מתוך 51 הצעות תב"ר עברו כ-48 הצעות ברוב קולות.

בנוסף לאגרת השמירה, לא עברה הצעה לאישור מענק לשדרוג חזיתות, שמשיות, שולחנות וכסאות בבתי עסק ברעננה. מנכ"ל העירייה אריאל הילדסהיימר, ציין בישיבה כי  המשמעות של אי אישור המענק היא פגיעה ישירה במגזר העסקי בעיר. בעד המענק הצביעו חיים ברוידא, ענבר הוכברג, מיכל ברם, דרורה כהן, גלי שחר, לורן עייש, חיים גולדמן, אילן כהן. נגד הצביעו רונית וינטראוב, ניר קריסטל, מרב מאיר, עמית צור, דבי סלוצקי, אלי אלוש, ארז ברט, רחמים שלום, איילת ארז סגן, מיכאל רייזמן. ברוידא אמר לחברי האופוזיציה:  "יצר הנקם שלכם גדול, גורם נזק לעיר ופוגע בתושבים".

 

 

ניר קריסטל, יו"ר סיעת רעננים, מסר: "תקציב העיריה נועד לשרת את התושבים ולא את האינטרסים הפוליטיים של ברוידא, ראש העיר הכושל ביותר בתולדות רעננה. ביטלנו אתמול את אגרת השמירה ולמעלה מ – 11 מיליון שקלים חוזרים לכיס התושבים כי יש מספיק כסף בתקציב. עוד כשהייתי סגן ראש העיר, היתה העלאה חריגה בארנונה שהבטחנו לציבור שתוחזר, אך ראש העיר סירב להחזיר הפעם ולכן אילצנו אותו אתמול".

עוד מסר קריסטל: "אנחנו דורשים שהתקציב ישונה כך שיינתנו יותר שירותים לנוער, יותר לקשישים, יותר לרווחה, יותר ביטחון לתושבים במקום לבזבז את התקציב על שכירת עוד משרד יחסי ציבור ודוברים שמשרתים את הביטחון הפוליטי של ראש העיר מכספנו. גם שופטת פסקה לאחרונה לגנוז את אחד הסרטונים שעשה ברוידא ואף השיתה עליו חיוב כספי מסוים, כיוון שהדבר היווה קידום של מעמדו ממשאבי העיריה. תושבי רעננה זקוקים ליותר פתרונות לבעיות העיר כמו מערכת רמזורים חכמה לבעיית הפקקים, יותר תקציב לפיתוח שבילי אופניים, במקום לעוד מאות אלפי נורות על עצים שנועדו ליחסי ציבור פוליטיים".

בנוגע לעסקים מסר קריסטל: "העסקים זקוקים לעזרת העיריה בפעולות שיתרמו לפיתוח כלכלי ושיגרמו להגברת תנועת הקונים במרכז העיר. אם נקנה להם שמשיות על חשבון התושבים זה לא יביא לגידול בהכנסותיהם. מה שיביא קונים, זה פיתוח של עוד מקומות חניה במרכז העיר באמצעות חניונים תת קרקעיים, פיתוח תחבורה יעילה ופעילות שיווקית נכונה לקידום העסקים ולא הוצאה חד פעמית על שולחנות ושמשיו

מהעירייה נמסר: "בעקבות אי אישור הארכת תוקף חוק העזר בנושא שמירה, אבטחה וסדר ציבורי, בישיבת מועצת העיר שהתקיימה אתמול, ובהמלצת גזבר העירייה, תידחה ההצבעה על אישור תקציב 2022 ותתקיים במועד מאוחר יותר. גזבר העירייה, יוסי מזרחי, הדגיש בפני חברי המועצה בישיבה כי עלות אגרת השמירה לא תוכל להיכלל בתקציב הרגיל של העירייה. מתוך כך, ההחלטה על אי אישור האגרה משמעה פיטורין של צוותי האבטחה העירוניים ופגיעה בשירותים הביטחוניים שמעניקה העירייה לתושבי העיר. אגרת השמירה מיועדת למתן מענה ביטחוני לתושבי העיר 24 שעות ביממה במגוון רחב של נושאים כגון: סיירת הביטחון העירונית שמטפלת בכ-30,000 אירועים בשנה כולל אירועים רפואיים במוסדות החינוך, אירועים רפואיים ברחוב ובשטחים פרטיים, חילוצים, אוכלוסיות במצוקה, אנשים חשודים, אירועי אובדנות, אירועי נעדרים, תאונות דרכים ועוד. בנוסף, האגרה משמשת גם להפעלת חפ"ק עירוני בשגרה ובחירום ולמשימות רבות נוספות בתחומי הביטחון והחירום.

בישיבה אף עלה להצבעה נושא המענק לשדרוג חזיתות בתי עסק בסיוע של העירייה, במטרה לעזור לעסקים המקומיים, וזאת כחלק ממכלול פעולות רחב שמקיימת העירייה למענם, אולם חברי האופוזיציה בחרו להפיל את ההצעה ולהביא לפגיעה בעסקים המקומיים. מליאת מועצת העיר אישרה להשאיר על כנה החלטת הועדה המקומית בנושא תוכנית בינוי הקמפוס החינוכי החדש בכפר בתיה, הכוללת איחוד 2 בתי הספר הקיימים במקום, העברת בית הספר הדמוקרטי לקמפוס, בניית אולם ספורט ומרכז גוגיה. ההצעה אושרה למרות התנגדותו של חבר המועצה ניר קריסטל. בישיבת המועצה אישרה מועצת העיר רובו המכריע של התקציב הבלתי רגיל- תב"ר, ומתוך 51 הצעות תב"ר עברו 48 הצעות ברוב קולות, בהערכת תקציב של כ-170 מיליון ש"ח שאושרו".

ראש העיר חיים ברוידא: "הרוב המוחלט של תקציב הפיתוח של העירייה לשנת 2022, התקבל ועבר ברוב קולות. תקציב זה מיועד בין השאר להשלמת בתי הספר לי-אור לילדים על הרצף האוטיסטי, בית הספר למצויינות (מחוננים) בית הספר מיתרים, קמפוס חינוך בכפר בתיה, הקמת גני ילדים נוספים, גשר להולכי רגל מעל רחוב ויצמן, שבילי אופניים ועוד. חברי האופוזיציה העדיפו לפגוע בביטחון תושבי העיר וממניעים פוליטיים בחרו להסיר את אגרת השמירה. הדבר יפגע אנושות בסיירת הביטחון העירוני, שאמונה על הביטחון האישי שלנו ומגיעים ראשונים לכל זירת אירוע, כולל ביצוע החייאות והצלת חיים. אנו נביא את נושא אגרת השמירה להצבעה חוזרת בקרוב, ואני מקווה שחברי האופוזיציה יגלו אחריות ויצביעו מתוך מחויבות אמיתית לביטחון התושבים ולא ימשיכו לפעול ממניעים זרים. נדהמתי מהתייחסותם של חברי האופוזיציה לעסקים הקטנים בעיר, שבחרו גם במקרה הזה לפעול ממניעים פסולים ולא עניינים ולהפיל את הצעת הסיוע שרצתה להעניק להם העירייה. בכך הם פגעו פגיעה ישירה במגזר העסקי ושמו את הישרדותם הפוליטי במקום הראשון ופעלו נגד טובת בעלי העסקים בעיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ויקטור חסון

    הבעיה הבוערת ביותר- הפיל הלבן של תחנת הרכבת במערב העיר והאימפוטנטיות של העיריה כלפי משרד התחבורה ורכבת ישראל שמאירים את העיר רעננה מנותקת מרכבת ישראל. פוטנציאל המשתמשים הרעננים יכול להיות הרבה יותר גדול אם הרכבת היתה מאפשרת נסיעה ישירה לתל אביב. לכו תספרו לגרמני, אוסטרי או יפני איך תושב רעננה אמור להגיע לתל אביב עם רכבת….בעיה מתמשכת כבר עשרות שנים. עד פתיחת 531 לרעננה העיר היתה מבודדת מכבישים מהירים חוץ מכביש 4. עכשיו העיר מבודדת מרכבת יעילה ותועלתית.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר