משה ליס ז"ל בפנצ'ריה, צילום באדיבות המשפחה

"אבא היה אדם של עבודה" | הלך לעולמו משה ליס, בעלי הפנצ'ריה בצומת רעננה

הוא היה בן 95 במותו, ואת הפנצ'ריה הכי מפורסמת באיזור הקים לפני 72 שנה. "כולם הכירו אותו ורכשו לו כבוד, כי בחייו הוא ידע לתת כבוד לכולם", מספר בנו חנן

פורסם בתאריך: 12.1.22 08:28

ביום שישי בבוקר, הלך לעולמו בשיבה טובה משה ליס ז"ל תושב כפר סבא ובעליה של אחת הפנצ'ריות המוכרות באזור "צמיגי ליס משה" הממוקמת בצומת רעננה. המשפחה האבלה כתבה: "בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים על פטירתו של אבינו, אחינו וסבנו היקר והאהוב מכל משה ליס ז"ל".

משה ליס ז"ל, או כפי שכונה בפי מכריו "מוישה", היה כבן 95 במותו, והיווה חלק מההיסטוריה של העיר והסביבה וחלק בלתי נפרד ואהוב מהנוף של הצומת המפורסמת המחברת בין רעננה וכפר סבא. שם הקים לפני 72 שנה את הפנצ'רייה, מאז הצטרפו לעסק גם הדור השני והשלישי. "אם אתחיל לדבר על אבא אני לא אסיים", אומר בנו חנן, בשיחה עם צומת השרון. "אבא היה 'סלב' אזורי, כולם הכירו אותו ורכשו לו כבוד, כי בחייו הוא ידע לתת כבוד לכולם. אבא תמיד אמר לי 'קודם כל תהיה מענטש והשאר יבוא', ולפי זה הוא גם חי את חייו. בעבודה שלנו, אנחנו עובדים עם מוסדות מאוד חשובים ומוכרים, אתה לא יכול להרשות לעצמך 'ימינה ושמאלה', אתה חייב להיות ישר וזו התמצית של מוישה ליס".

איזה אבא הוא היה?
"הוא היה אדם של עבודה, וזה משהו שעבר בגנים מאבא שלו, אליו, אליי והיום אל אלעד בני שהוא דור שלישי בעסק. מגיל עשר בערך הייתי מגיע אליו לפנצ'רייה לא כי הייתי צריך, אלא כי רציתי לעזור לאבא ולהיות בסביבתו. מאז שאמא שלי נפטרה, לפני ארבע שנים, היינו נפגשים בכל מוצאי שבת במדרחוב ברחוב ירושלים בכפר סבא, באחד מבתי הקפה. היינו יושבים עם כוס קפה ואבא היה מספר לי על מה שהיה פה בעבר ומעלה זיכרונות. זה היה זמן איכות של שנינו".

משה ליס ז"ל עם הבן חנן והנכד אלעד צילום באדיבות המשפחה

חנן מספר כי אביו, יליד מולדובה, היה ניצול של מחנה הריכוז טרנסניסטריה. "אחרי המלחמה הוא, אחיו ואימו הגיעו באוניית המעפילים 'כנסת ישראל' לעתלית, משם הם הוגלו למחנות המעצר בקפריסין. בהמשך הם עלו ארצה והתמקמו במגדיאל. הוא הגיע רק עם תחתונים והיה איש עמל שהגיע לאן שהגיע בעשר אצבעות. בהתחלה עבד בפרדסים ובהמשך החליט לקחת תחת חסותו מוסך שהיה בצומת רעננה ופתח את העסק ב-1949. מאז שנפתחה הפנצ'רייה אפשר לספור על יד אחת את הימים בהם הייתה סגורה, ביום ראשון, כשקברנו את אבא זה היה אחד מהימים האלה. אבל עכשיו אנחנו צריכים להמשיך את דרכו".

 

יהושוע חתנו של משה, מספר: "החיים של משה זה סרט מלחמה. הוא היה איש עבודה ואיש משפחה. במשך שנים הוא עבד בעסק רק הוא ופועל. בשנת 72' אני הצטרפתי לעסק וב-80' הצטרף גם חנן. במשך שנים משה היה יוצא לחילוצים, עד שהגוף כבר לא איפשר לו ולאחר פרישתו, הצטרף לעסק גם אלעד הנכד. העסק הוא עסק וותיק ומוכר ואמנם השתנה מעט לאורך השנים אך נשאר באותו המקום. אני פה כבר 50 שנה, ומקווה שנמשיך את המורשת של משה עוד שנים ארוכות".

משה ליס ז"ל השאיר אחריו בת – צילה, בן – חנן, חמישה נכדים ושבעה נינים.
מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחה,
יהי זכרו ברוך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר