הגינה הקהילתית בית הילל, צילום באדיבות התושבים

הגינה הקהילתית בית הלל: העירייה מנסה להרגיע אבל התושבים חוששים

התושבים, שמכנים את הגינה "חלקת האלוהים הקטנה שלנו", חוששים שחלק מהגינה ייהרס לטובת בית כנסת. העירייה: "ככל וייגרע שטח מסוים מהגינה, הוא יושלם"

פורסם בתאריך: 19.1.22 07:57

אל נא תעקור נטוע: תושבים ממרכז רעננה מוחים נגד סגירתה הפיכת הגינה הקהילתית בית הלל או חלק מהשטח שלה לבית כנסת. בעירייה מצהירים כי אין כל כוונה להרוס את הגינה הקהילתית, השוכנת בין הרחובות מכבי ועקיבא, אלא שהתושבים אינם משתכנעים.

לטענת התושבים, הגינה אותה הם מכנים "חלקת אלוהים קטנה", או "גן עדן עירוני", עתידה להיהרס בקרוב ובמקומה עתיד לקום במקום בית כנסת. בשיחה עם צומת השרון אומרת רחל גולדנברג, אחת הפעילות בגינה: "ברעננה יש כ-100 בתי כנסת, אני מכבדת את הדתיים, זכותם לחיות את אורח חייהם. עם זאת, מה שמקומם הוא שהעירייה רוצה לעקור את העצים העתיקים ולבנות במקומם את בית הכנסת".

הגינה הקהילתית בית הילל, צילום באדיבות התושבים

היא מספרת כי בכל יום שישי נפגשים בגינה הקהילתית ילדים, בני נוער צעירים ומבוגרים: "מדובר במפגש בין דורי, במסגרתו מטפחים את הגינה ולאחר מכן מקבלים את השבת במטעמים. ראשי העיר לדורותיהם נטעו כאן עצים, ישנם גם עצים עתיקים כמו עץ הזית, הדקל, אלויי האיום – שיח עתיק שהרומאים הביאו אותם לאגן הים התיכון והוא מצוי גם בגן הבוטני בירושלים. הגינה פתוחה וכל אחד יכול ליהנות, לעתים נפגשים בני נוער או אנשים שבאים ליהנות מאווירה בגינה. במהלך הסגרים והקורונה הגינה הזו נתנה לנו כל כך הרבה, הגינה זה החמצן שלנו, אנחנו נהנים מכל צמח שצומח, וכעת מגיעה העירייה לעקור כל צמח ללא כל מצפון".

רונן וולמן, רכז הגינה הקהילתית בית הילל צילום פרטי

על אף הדברים, כאשר ביקשנו לברר זאת מול העירייה, נאמר לנו כי אין כל כוונה להרוס את הגינה. "בעירייה אומרים דברים שהם לא ריאליים", מוסיף רונן וולמן, רכז הגינה הקהילתית. לטענתו, תוכניות הבנייה הקיימות בעירייה מעידות על כוונות שונות מההצהרות שמפזרת העירייה. "אני יודע לקרוא מפה ומה שהם רוצים לעשות זה לעקור עצי זית ו'להזיז' אותם למיקום אחר – אז או שהם לא מבינים על מה הם מדברים או שהם זורים חול בעיניי הציבור. אני עובד פה בגינה כבר שש שנים ואנחנו מתמודדים עם הנושא הזה מאז תחילת הקורונה, לפני כשנתיים. בזמנו עשינו הפנינג לתושבי השכונה כשבסופו התחלתי לקבל תמונות עם פרסומים של העירייה על תכנון הבנייה על שטח הגינה ומאז הנושא נמצא במאבק".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "הריאה הירוקה במתחם הרחובות עקיבא-מכבי לא תיפגע ותמשיך להוות שטח ציבורי ירוק ורחב היקף לרווחת התושבים. כלל המאמצים התכנוניים הם שבית הכנסת ייבנה ברובו על שטח שהינו בנוי כבר כיום, ומאכלס מבני ציבור קיימים. ככל וייגרע שטח מסוים מהגינה, הוא יושלם לרווחת התושבים בהוספת שטח חלופי בצמוד, ובתיאום עם פעילי הגינה, כך ששטחה הכולל של הגינה לא ייפגע, ואף יורחב. אנו פועלים בנושא תוך שקיפות מלאה ושיח עם התושבים. ראש העיר מקדם את פרויקט הגינות הקהילתיות ולראשונה אף הגדיר תכנית מקיפה לשדרוגן ותקצב אותן בעשרות אלפי שקלים כדי להעצים את פעילותן הסביבתית והמקיימת. נמשיך לפתח את הגינות בעיר ואף ולעודד את הקמתן של גינות קהילתיות חדשות בכל שכונות רעננה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. ענבל

    ראיתי בעצמי את תכניות הבניה ומדובר בהפיכת הגינה כולה והפארק מסביב לה לאזור בנוי מלא.

  2. יאיר אשל כהנסקי

    העירייה לא נכונה לדון בצורה עניינית בנזק ארוך הטווח שהם משתיתים על השכונות הותיקות. בושה!

  3. איל

    תוכניות הבניה של העיריה מראות בבירור שהבניה חורגת ממה שנאמר והובטח בעל פה.
    לכן, יתכבדו הצדדים לפגישה קצרה עם התוכניות בשטח, לבירור העניין, בנוכחות עורך דין.
    כל השאר – מילים יפות ותו לא.

  4. זהר

    מעניין מאיפה העיריה חושבת להוסיף שטח שייגרע, כהגדרת העיריה, כל שטח כזה יבוא על חשבון החורשה הקטנה שצמודה לגינה הקהילתית ועל חשבון הריאה הירוקה היחידה באזור

  5. להתפכח

    מזעזע. הרס גינה המשרתת אוכלוסיות שונות הינה פשע. מדוע עוד בית כנסת? ברור שמדובר בפוליטיקה ברמה הנמוכה ביותר. ידוע כי הדתיים לא יתמכו בברוידא, אז איזה הגיון יש בזה שפוגעים בציבור שלם על מנת לרצות מספר מתפללים כאשר יש הרבה בתי כנסת בסביבה הקרובה לעומת חוסר גינות וריאות אוויר לעיר?

  6. טוהר רוקי

    ואי מהמם!!! אבוא לבקר בגינה אשמח לפרטים על איך להגיע נשמע כמו מקום קסום!

  7. טוהר רוקי

    נשמע מקום מהמם וקסום! אשמח לבקר בגינה אפשר פרטים בבקשה איך מגיעים?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר