חיים ברוידא, צילום עזרא לוי
חיים ברוידא, צילום עזרא לוי

מבוי סתום: גם אתמול לא אושר במועצה תקציב 2022

לאחר שנדחה ניסיון נוסף של הקואליציה לאשר את המשך גביית אגרת השמירה, לא עלה התקתיב להצבעה והעירייה תמשיך להתנהל לפי 1/12 מתקציב 2021

פורסם בתאריך: 31.1.22 15:18

גם החודש לא אושר תקציב עיריית רעננה לשנת 2022. אתמול בערב  (ראשון) התקיימה ישיבת מועצת העיר כאשר במקביל לנושאים שעל סדר היום, הייתה אמורה להתקיים גם הצבעה על תקציב 2022, כחלק מישיבה שאינה מן המניין. אלא שגם החודש, התקציב לא הועלה להצבעה, זאת בעקבות אי הסכמת האופוזיציה, לה רוב במועצה, לאשר את הארכת הגבייה של חוק העזר בנושא גביית אגרת שמירה, אבטחה וסדר ציבורי מהתושבים, נושא שעלה שוב להצבעה ונדחה.

כזכור, בישיבת המועצה הקודמת לפני כחודש, בוטלה אגרת השמירה וכתוצאה מכך, נדחתה הצבעת מועצת העיר על אישור תקציב 2022. זאת בעקבות הצורך עליו הצביע הגזבר להסדיר בתקציב את נושא השמירה ללא האגרה אותה שילמו עד עתה התושבים. על כן, נכון לעכשיו העירייה תמשיך להתנהל מייד חודש לפי 1:12 מתקציב שנת 2021.

ניר קריסטל צילום עזרא לוי

באופוזיציה טענו: "אגרת השמירה הינה מס נוסף על התושבים מעבר לארנונה בגובה של 11.5 מיליון שקלים בכל שנה. המשמעות הינה כמה מאות שקלים למשפחה בשנה … אנחנו סבורים כי ההחלטה על ביטול האגרה הייתה נכונה בהחלט…". בנוסף הסבירו באופוזיציה כי ההצעה החדשה עדיין מגדילה את התקציב במיליוני שקלים מעבר להצעתם: "זה זלזול חמור בכספי הציבור וזלזול בכל ההצעות הענייניות שהצגנו… גם לאחר השינויים שנעשו על ידי הנהלת העירייה ביחס להצעות האופוזיציה נותרנו עם פער של כ-7 מיליוני שקלים להם איננו מסכימים ועל כן, לא נוכל לאשר את הצעת התקציב".

אלא שבעירייה מסבירים כי לאחר הישיבה הקודמת הגזבר בדק את הנושא והוציא מכתב אל מנהל אגף חירום ביטחון ובטיחות לפיו מדובר בעניין בלתי אפשרי. בין היתר כתב כי: "ככל ואגרת השמירה לא תאושר … הנך נדרש להודיע על הפסקת ההתקשרות עם סיירת הביטחון, סיירת גני הילדים וסיירת חופשות הקיץ, בתוך 30 יום ממועד ההודעה … כל זאת בהיעדר מקורות תקציב למימון הפעילות…".

באופוזיציה מוחים על הטענה לפיה מדובר בעניין בלתי אפשרי. בשיחה עם צומת השרון אומר יו"ר סיעת רעננים, ניר קריסטל: "מנהלים פה קמפיין. ועם כל הכבוד הגזבר מכיר את התקציב לפחות כמוני ובוודאי יותר טוב, ויודע את הדברים עליהם אנחנו מדברים, שאפשר להקטין את הגידול בהם ועל מה אפשר לוותר. אפשר ליישר את התקציב והגזבר יודע לעשות את זה. אממה, הגזבר עובד אצל ראש העירייה … זה לא ש'אי אפשר'. כמו שאומרים אצל הילדים 'אין לא יכול, יש לא רוצה'. את היכולת יש, ואני גם יכול להראות זאת בתקציב מיושר ומאושר בלי לקצץ שקל אחד למול השנה הקודמת, להפך עם תוספת של 30.5 מיליון שקלים".

כלומר, אם התקציב היה עולה במועצה ללא אגרת השמירה, האם הייתם מצביעים בעדו?
"כן. אם היו מציגים תקציב שכולל תוספת של 30.5 מיליון שקלים, כלומר בלי אגרת השמירה בנוסף לכך, ושנותן מענה להסתייגויות בנושאים שפירטנו בוודאי שכן".

בעירייה מציינים עוד כי טרם נקבע מועד חדש להצבעה על התקציב, אך לא חוששים מכך שלא יעבור ללא אגרת השמירה וכי במידת הצורך יפעלו מול משרד הפנים עד לאישור. עוד נמסר: "כן מצרה העירייה על זלזול האופוזיציה בעמדתו המקצועית של גזבר העירייה לקידום אינטרסים פוליטיים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר