מופעי לייזר במקום זיקוקים, צילום עיריית רעננה

החלטה: מופעי לייזר יחליפו ברעננה את מופעי הזיקוקים

מ', אב לצעיר נכה צה"ל מהאזור, בירך על ההחלטה ואמר: "חמש דקות של זיקוקים יכולות להרוס טיפול של שנה שלמה בהלום קרב"

פורסם בתאריך: 7.2.22 12:42

לייזרים במקום זיקוקים: בדומה למגמה ההולכת וגוברת ברשויות רבות בארץ, גם ברעננה החליטו לבטל את מופעי זיקוקי הדינור באירועי יום העצמאות, בין היתר מתוך התחשבות בתושבים הלומי קרב, אך גם בבעלי החיים ובאיכות הסביבה. במקום מופע הזיקוקים המסורתי, תקיים עיריית רעננה מופע לייזרים בשמי העיר.

ההחלטה על ביטול הזיקוקים, שהתקבלה לאחרונה, נובעת מתוך רצון למנוע בהלה ופגיעה בתושבי העיר הרגישים לרעש, עם דגש על הלומי קרב, לסייע בצמצום זיהום האוויר הנגרם מהזיקוקים, וכן מתוך רצון להתחשב בבעלי החיים, אשר הרעש גורם להם לחרדה רבה ואף למקרים של בריחה מהבית.

מ' אב לצעיר נכה צה"ל מהאזור, משתף מניסיונו ומסביר את חשיבות ההחלטה: "חמש דקות של זיקוקים יכולות להרוס טיפול של שנה שלמה בהלום קרב. אפשר לחגוג עצמאות גם בלי הפיצוצים הנלווים שהם איומים", הוא אומר. לדבריו, רעש מכל סוג יוצר טריגר אצל בנו, המעורר את פוסט הטראומה ממנה הוא סובל בעקבות הלחימה בצוק איתן, בה נפצע וחלק מחבריו נהרגו. "סוגי הרעשים שיוצרים טריגר הם רבים ומשתנים – מסירנה של אמבולנס, דרך קולות מסויימים של בעלי חיים ועד קפצונים בפורים. לפחות ביום העצמאות יש פתרונות. אין צורך לפגוע ואפשר לכבד את אותם אלה שבזכותם יש לנו חיים פה במדינה".

 

ראש העירייה, חיים ברוידא, ציין: "ברעננה אנו בהחלט יכולים לחגוג וליהנות ביום העצמאות, ויחד עם זאת להתחשב באחר. החלטתי כי נבטל את מופעי הזיקוקים ונקיים מופע חלופי, מתוך דאגה להלומי הקרב, לתושבים ותיקים ולאוכלוסיות רגישות נוספות; נדאג לבעלי החיים בעיר ולמען איכות הסביבה. זהו מצב שבו כולם מרוויחים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר