איסוף מוצרים ברעננה לטובת תושבי אוקראינה צילום באדיבות התושבים

צפו: עשרות מתושבי רעננה התגייסו לאיסוף ציוד עבור תושבי אוקראינה

בעלת עסק מרעננה שאחיה נלחם לצד הכוחות האוקראינים מארגנת את איסוף הציוד יחד עם בעלי עסק סמוך בעיר. "ההיענות של התושבים מאוד מרגשת", הם אומרים

פורסם בתאריך: 3.3.22 07:48

על רקע המשבר ההומניטרי שהולך ומחריף באוקראינה בעקבות הלחימה, והמצור של צבא רוסיה על ריכוזי האוכלוסייה, עשרות תושבי רעננה נענו השבוע לקריאה של שני בעלי עסקים בעיר לתרום ציוד עבור תושבי אוקראינה, שרבים מהם נקלעו למחסור ציוד בסיסי כמו גם מצרכים שונים.

תחילתה של היוזמה בהודעה של ארגון פרו אוקראיני בישראל, "חברים ישראלים של אוקראינה" שמו, אשר פועל כשמונה שנים בשיתוף שגרירות אוקראינה בארץ בסיוע הומניטרי וארגון אירועי תרבות ופעילויות חינוכיות. להודעה של הארגון שקראה לאסוף ציוד כחלק מהסיוע ההומניטרי, נחשפה אנה טאוסי, בעלת עסק לעיצוב שיער ברחוב חנקין ברעננה, שאחיה (40) אשר מתגורר באוקראינה, הצטרף ללחימה עם תחילת המלחמה בניסיון להדוף את הכוחות רוסיים.

בעקבות כך, אנה, אחת מחברותיה, וכן עמוס גליק וקובי גודל – בעלי חנות "טרגט" הסמוכה לעסק של אנה, החליטו "להרים את הכפפה" בעיר ולפתוח נקודה לאיסוף ציוד, אשר יועבר לתושבי אוקראינה. תוך זמן קצר הופצה הודעה על כך בקבוצות וואטסאפ ופייסבוק בעיר, מה שהוביל לזרם של עשרות תושבי רעננה שהגיעו אל החנות הקטנה ברחוב חנקין 5 והביאו שקיות עמוסות בין היתר בבגדים חמים, שמיכות, מזון לתינוקות, חיתולים ותחבושות.

אתמול כבר הועבר הציוד לנקודת איסוף של הארגון הפרו אוקראיני בתל אביב, והועלה בהשמך על מטוס שיצא לאחת המדינות הסמוכות לאוקראינה, ומשם יועבר קרקעית לפליטים ולתושבי אוקראינה ככל שהמצב בשטח יאפשר זאת.

 

"זה מאוד מרגש, ההיענות של התושבים, התחושה היא מאוד טובה", סיפר עמוס קליק בשיחה עם צומת השרון. "אני לא מסתכל על העניין המלחמתי, אלא על העניין האנושי. ישנם אנשים שאין להם כרגע כלום ונמצאים ברחובות, ברחו או נצורים בבתיהם".

אנה, שאחיה נלחם כעת במקום לא ידוע בכוחות הרוסיים, חוששת מצד אחד אך מלאה בגאווה. "לא ניסיתי לעצור אותו ואם הייתי שם, הייתי הולכת בעצמי להילחם. אני מודאגת, גאה בו ומנסה למקד את הכוחות שלי במחשבה איך לסייע. להיכנס לדיכאון – זה לא יעזור, אז מנסה להשקיע במה שאני יכולה לעזור".

נוכח ההיענות הגבוהה, אנה, חברתה, עמוס וקובי ממשיכים באיסוף הציוד שמאוחסן לקראת יציאת מטוס סיוע נוסף בהמשך השבוע.
המעוניינים לתרום מוזמנים ליצור קשר עם:

אנה טאוסי 0543080898
עמוס גליק 0546929628
קובי גודל 0544933083


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר