חיילים, צילום המחשה javax_ber depositphotos.com
חיילים, צילום המחשה javax_ber depositphotos.com

מקומם: צעיר הונה חייל משוחרר מרעננה ולקח ממנו במרמה אלפי שקלים

צעיר ניצל את תמימותו של חייל משוחרר שחיפש עבודה והונה אותו באלפי שקלים. כתב האישום נגדו כולל עשרה סעיפים של עבירות סחיטה באיומים וקבלת דבר במרמה נגד מספר אנשים

פורסם בתאריך: 12.5.22 08:07

חייל משוחרר מרעננה נפל קורבן למעשה מרמה של צעיר, שהואשם בסדרת עבירות סחיטה ומרמה כלפי קורבנות רבים. בכתב האישום שהוגש נגד הנאשם, צעיר בן 24, נטען כי הוא, יחד עם אחרים שזהותם אינה ידועה, תכנן לסחוט סכומי כסף מאנשים שעושים שימוש בקבוצות בוואטסאפ וטלגרם הנוגעות להיכרויות ולרכישת מוצרים שונים, וכן לקבל מהם כספים במרמה. מהחקירה עולה כי עשו זאת, בין היתר, בכך שהציגו את עצמם כמנהלי קבוצות או בעלי עמדה לאשר ולאמת את זהותם של משתמשים, ובאופן זה קיבלו מהקורבנות את תמונתם, צילום תעודת הזהות שלהם ופרטים נוספים. באמצעות פרטים אלה קיבלו הנאשם ואחרים גישה לחשבונות הבנק של הקורבנות, ובהמשך קיבלו במרמה כספים מהחשבונות. בחלק מהמקרים, כך נטען, אף איימו הנאשם ואחרים על הקורבנות באיומים שונים כדי לסחוט מהם כספים נוספים.

כתב האישום נגד הנאשם כולל עשרה סעיפי אישום בגין עבירות סחיטה באיומים וקבלת דבר במרמה. אחד מהם מתאר כיצד הצליח הנאשם להוציא במרמה אלפי שקלים מחייל משוחרר, בן 23, מרעננה. מהחקירה עולה כי לפני כשנה, לאחר שחרורו מצה"ל, חיפש קורבן ההונאה מקום עבודה. בשלב מסוים הוא פנה בטלגרם ליוזר @jnffcv אשר הופעל על ידי הנאשם ואחרים ואשר הוצג בו מצג שווא כי מתנהל עבור חברת רילוקיישן בתל אביב, שמחפשת עובדים. החייל המשוחרר, שלא הייתה לו היכרות מוקדמת עם הנאשם, התעניין בעבודה שהציג הנאשם, סבר כי מדובר במקום עבודה לגיטימי, פנה לנאשם והאחרים והם התכתבו בנושא בטלגרם.

מכתב האישום עולה כי במסגרת השיח ביניהם, מסר הנאשם לקורבן מספר טלפון נייד שהציג את עצמו בכזב בשם "רונן" והשניים התכתבו באפליקציית וואטסאפ, וכן שוחחו טלפונית אודות רצונו של החייל המשוחרר להתחיל לעבוד במסגרת חברת הרילוקיישן. הנאשם, כך עולה מהחקירה, אמר כי כתנאי לקבלה לעבודה, עליו לבדוק האם חשבון הבנק של הקורבן פעיל. החייל המשוחרר השיב לו כי חשבונו פעיל וכי יש לו כספי מענק שקיבל עם שחרורו מצה"ל.

 

 

הנאשם הציג בפניו מצג שווא, לפיו דרושים לו פרטים ונתונים שונים, על מנת שהוא יבצע בדיקה לגבי חשבון הבנק של הקורבן והבטיח כי לא ימשוך כסף מחשבונו של הקורבן.  בעקבות מצג השווא ודרישתו של הנאשם, מסר החייל המשוחרר לנאשם את מספר חשבון הבנק שלו וכן קוד למשיכת מזומן על סך 8,000 שקלים, מאחר שהנאשם ביקש זאת לשם ביצוע בדיקת החשבון, ומבלי  שהקורבן נתן את הסכמתו למשיכת הכסף מחשבונו.

בעקבות כך, בשתי הזדמנויות משך הנאשם במרמה מחשבונו של החייל המשוחרר 5,000 ו–3,000 שקלים, מבלי שקיבל את הסכמתו של החייל המשוחרר. לצד כתב האישום, הוגשה נגד הנאשם בקשה למעצר עד תום ההליכים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר