גילי קופר, מנכ"ל הפועל רעננה, צילום פרטי

מנכ"ל הפועל רעננה מדבר על הירידה: "היה תקציב של פלייאוף עליון, נעשו הרבה טעויות"

רק לפני שנתיים עוד שיחקה הפועל רעננה בליגת העל, ובסוף השבוע האחרון היא ירדה לליגה השלישית. בראיון מיוחד מדבר גילי קופר על הכישלון, על ההכנות לעונה הבאה, ועל החזרה למגרש ברחוב ההסתדרות

פורסם בתאריך: 10.5.22 08:42

צניחה. הפועל רעננה ירדה לליגה א', לאחר הפסד במחזור האחרון של הליגה הלאומית ביום שישי להפועל ראשון לציון, 1:2, במסגרת הפלייאוף התחתון. הקבוצה סיימה במקום הלפני אחרון, ונשרה אוטומטית לליגה השלישית. מדובר באכזבה גדולה לקבוצה מפנינת השרון, לה היה תקציב מהגדולים בליגה. רק לפני שנתיים עוד שיחקה הקבוצה בליגת העל הבכירה, וכעת, הם חווים ירידה שנייה, הפעם לליגה החצי מקצוענית.

גילי קופר, מנכ"ל המועדון, ומי ששיחק בקבוצה במשך 10 שנים ושימש כקפטן, ניסה השבוע להסביר את הכישלון: "זה אכזרי מאוד, יש לרדת ליגה ויש לרדת בדקה ה-90. מספטמבר עד ינואר הצלחנו לשקם, ואח"כ שוב חלה ירידה. לצערי, במשחק אחד הכל יכול להיות. בתחילת השנה ממש לא חזינו תסריט כזה. כשהחלטנו לפטר את אלירן חודידה ידענו שאנחנו הולכים לתחתית, כי קצב צבירת הנקודות שלנו היה נמוך מאוד".

היה לכם תקציב גבוה, מה בכל זאת לא עבד?
"לא הסתרתי שהיה לנו תקציב של פלייאוף עליון. לצערי, נעשו הרבה טעויות, לא משהו ספציפי, שהובילו אותנו למאבק הישרדות. בינואר השקענו עוד כספים למצוא איזון, אבל ללא הצלחה. תמיד יש את התירוצים הרגילים, למשל חוסר במגרש ביתי, אבל את זה ידענו גם בתחילת השנה".

הקבוצה החליפה שלושה מאמנים העונה, תחילה אלירן חודידה שפתח את העונה, הוא הוחלף ברומן זולו שעמד על הקווים שבוע וחצי, ולאחר מכן הגיע אלי כהן, לו זו הייתה קדנציה שנייה במועדון, כשעזר לקבוצה לשרוד בלאומית ב-2006 ואף העפיל איתה לליגת העל בהמשך. כהן נשאר לאמן עד תום העונה, אך לא מנע את הירידה. "לגבי פיטורי מאמן זו תמיד שאלה מה היה קורה אם לא היינו מפטרים. לגבי אלי כהן קצב צבירת הנקודות דווקא היה טוב", אומר קופר.

מה האחריות שלך כמנכ"ל לכישלון?
"אני לא מחלק את האשמה, זה נכון שאני בראש המערכת. בגדול, המועדון נמצא בסיטואציה שונה ממה שהתרגל ב-20 שנה אחרונות, אנחנו לומדים מטעויות כדי לעשות אחרת. הכל מסתכם בבחירת האנשים לצוות המקצועי ושחקנים שמתאימים למרקם של הפועל רעננה".

 

 

אשר אלון ימשיך בקבוצה?
"כל מה שיכול לעזור לקבוצה זה מבורך, אני חושב שהוא לא יפקיר את המועדון ויהיה חלק מהותי ממנו. לידיעתי, כרגע אשר ממשיך".

אתה נשאר גם בליגה א'?
"אני אמשיך עד שנצליח לייצב את הספינה או עד שיצטרכו אותי. טובת המועדון לנגד עיניי ופחות טובתי האישית. אחרי זה אעשה את החושבים שלי. אנחנו כבר עמלים על ההכנות לליגה א' במטרה לחזור תוך שנה לליגה לאומית עם תקציב גבוה. המגרש ברעננה יעבור התאמות ונארח בו, שזה חשוב מקצועית וגם כלכלית, במקום לארח באצטדיונים אחרים".

ביום ראשון פנה קופר לאוהדים בנימה אישית ופרסם ברשת את הפוסט הבא: "נפל דבר וקבוצתנו האהובה הפועל רעננה ירדה לליגה א'. לאחר עונה מלאת תלאות ותהפוכות נגזר גורלנו וזאת למרות שהבעלים תמך בנו כלכלית מעבר לתקציב המתוכנן. אנחנו, הצוות המנהל, הצוות המקצועי והשחקנים, עשו הכל על מנת להימנע מירידת ליגה, אך לא צלח בידינו. חייבים לומר – המטרה בתחילת העונה הייתה להתברג בפלייאוף העליון, לכן תקציב הקבוצה היה אחד מהגבוהים בליגה. זהו יום עצוב וכואב להפועל רעננה, אבל חשוב לאסוף את השברים ולהישיר מבט לעבר העתיד. המועדון עדיין חי וקיים וימשיך להיות בית למאות ספורטאים רב שכבר התחנכו וגדלו במועדון וכן לאין ספור ספורטאים שעוד יבואו. אנחנו סמוכים ובטוחים שאשר אלון וחיים ברוידא כראש עיריית רעננה ימשיכו לתמוך בנו כלכלית על מנת להחזיר את המועדון לקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי. אני מבטיח לכם שאנחנו כבר עובדים במרץ על שיקום ובניית המועדון לעונה הקרובה ומכוונים הכי גבוה שרק אפשר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר