עיריית רעננה, צילום עזרא לוי
עיריית רעננה, צילום עזרא לוי

תושבים רבים חתמו על עצומה נגד העלאת הארנונה: "יש גבייה עודפת"

חברי האופוזיציה, המהווים רוב במועצה, מתלוננים כי ראש העירייה לא מכנס ישיבה מיוחדת בנושא. בעירייה אומרים כי שיעורי הארנונה נמוכים מתעריף המינימום שקבע משרד הפנים לעיר כמו רעננה

פורסם בתאריך: 13.6.22 09:37

יותר מ-800 תושבים כבר חתמו על עצומה שיזמו חברי האופוזיציה במועצת העיר, המהווים כזכור רוב במועצה, הקוראת לראש העירייה חיים ברוידא לא להעלות את הארנונה ברעננה ב-2023 בשיעור העדכון האוטומטי עליו הודיע משרד הפנים (1.37 אחוז). בכך הופכת אט אט יוזמת חברי האופוזיציה למהלך ציבורי בנוגע לגובה הארנונה בעיר.

כזכור, משרד הפנים הודיע בחודש שעבר על שיעור העדכון האוטומטי ב-2023, שיעמוד על 1.37%. עיריות יכולות לבקש להעלות בשיעור גבוה יטותר, להעלות בשיעור נמוך יותר, או לא להעלות בכלל, בהתאם למצבן הכלכלי. חברי המועצה מהאופוזיציה דורשים שמועצת העיר תחליט לא להעלות את שיעור הארנונה נוכח מצבה הכלכלי הטוב של העירייה. כזכור לפני כשבועיים הגיש חבר המועצה ויו"ר סיעת מאמינים ברעננה, אלי אלוש, הצעה לסדר, אלוש לא רק הציע שהארנונה לא תועלה, אלא אף הציע שתופחת בשני אחוזים. אולם במסגרת ישיבת מועצת העיר בתחילת החודש, נאמר לאלוש, כי הצבעה על הארנונה ניתן לקיים רק בישיבה שלא מן המניין. חברים באופוזיציה מתלוננים על כך שלא נקבעה ישיבה כזו. על העצומה חתמו כבר כ-845 איש, יעד החתימות הוא 1,500.

לעצומה בנושא העלאת הארנונה ניתן להיכנס כאן

היכנסו כאן לסרטון ההסבר של חבר המועצה ניר קריסטל

העצומה מקודמת כאמור על ידי 11 חברי האופוזיציה – ומטרתה לגרום לברוידא, לכנס ישיבה שלא מן המניין. בעצומה נכתב: "הארנונה של כולנו הולכת לעלות ב–1 בינואר ב–5 מיליון שקלים, כשאין בכך צורך. אנחנו רוצים להצביע עד סוף חודש יוני, על פי החוק, ולפנות למשרד הפנים בדרישה למנוע את העלאת הארנונה. אין סיבה לעלות כרגע את הארנונה, 97% מתושבי רעננה משלמים ארנונה באופן סדיר – מה שאומר שאין לנו בעיה של תזרים שוטף. יתר מכך, הדוח של 2021 הראה שהייתה גבייה עודפת של 10 מיליון שקלים מעבר לתוכניות. יוקר המחיה בימים האלו מאמיר. זה לא הזמן לעלות את הארנונה בוודאי כשאין בה צורך. לכן אנחנו רוצים ישיבת מועצה עד סוף חודש יוני, להצביע על הימנעות מהעלאת הארנונה ולהגיש את הדרישה החוקית למשרד הפנים. אולם, ראש העיר לא מזמן את הדיון. העצומה דורשת מראש העיר לקיים דיון בנושא הארנונה, להביא את הנושא להצבעה ולהגיש את זה למשרד הפנים. אנחנו נגיש את העצומה גם לשרת הפנים".

 

תגובת עיריית רעננה: "על פי הנחיות משרד הפנים, לא תאושר הפחתה בארנונה למגורים, מאחר ושיעורי ארנונה אלו ברעננה נמוכים משמעותית מתעריף המינימום שקבע משרד הפנים ביחס לעיר כדוגמת רעננה. מדובר בהצעה פופוליסטית להפקת רווח פוליטי בלבד, ואין מאחוריה הבנה של נהלי משרד הפנים או של מצבה הכלכלי של העירייה. על מנת לשמור על איתנותה הכלכלית של עיריית רעננה, תוך מתן מגוון השירותים המיוחדים שהעירייה מציעה לתושב, יש לפעול באחריות כלכלית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר