פרויקט התחדשות עירונית ברחוב גאולה ברעננה, אדריכל גיורא רוטמן, הדמיות עדי בואנו
פרויקט התחדשות עירונית ברחוב גאולה ברעננה, אדריכל גיורא רוטמן, הדמיות עדי בואנו

לאחר יותר מעשור: אושר פרויקט התחדשות עירונית ברחוב גאולה ברעננה

אושר פרויקט הפינוי בינוי ברחוב גאולה 7-9-11, שבקרית שרת. תמהיל הדירות יכלול גם דירות שלושה חדרים לצד דירות גדולות יותר ודירות פנטהאוז

פורסם בתאריך: 26.6.22 08:37

לאחר תהליך הנדסי ממושך ומאבק משפטי, בן למעלה מעשור, אשר כלל התנגדות של חלק מהתושבים ועתירות משפטיות, אישרה השבוע ועדת בניין עיר בעיריית רעננה, את הריסת שלושת בנייני הרכבת ברחוב גאולה, בשכונת קריית שרת בעיר, לקראת תחילת יישומה של תוכנית ההתחדשות העירונית מהמשמעותיות בתולדות העיר.

על פי התוכנית, שתיושם מכוח תמ"א 38/2, במקום שלושה בניינים ובהם 138 יחידות דיור אשר ייהרסו, יוקמו שישה בניינים ובהם 355 יחידות דיור בתמהיל אשר כולל דירות 3 חדרים לצד דירות גדולות יותר. הפרויקט יכלול גם 2.5 קומות של מרתפי חניה. יש לציין כי מדובר במתחם שאושר בוועדה המקומית וכן על ידי בית המשפט המחוזי.

כזכור, כפי שדיווחנו בצומת השרון בחודש מרץ 2021,  לאחר יותר מעשור של דיונים בערכאות משפטיות, החליט בית המשפט העליון על החזרת התוכניות לשולחן התכנון תוך הפחתת שטחים לצורך יישום וקידום התוכנית. העליון קבע כי חישוב זכויות "רעיוני" שביצעה הוועדה המקומית שגוי ובלתי חוקי – ושלח את היזם לקדם את הפרויקט במסגרת פינוי בינוי.

בניין ברחוב גאולה כיום, צילום מהפייסבוק של ראש העירייה חיים ברוידא

בניין ברחוב גאולה כיום, צילום מהפייסבוק של ראש העירייה חיים ברוידא

בעקבות החלטת בית המשפט העליון, החליטה חברת רסקו שקידמה את הפרויקט עד אז, לוותר על המשך קידומו, תוך תיאום והסכמה עם בעלי הדירות במתחם. בהמשך לכך יצאו בעלי הדירות למכרז חדש, מלווים בעו"ד עודד ישראלי. למכרז ניגשו 12 חברות, כולל חברות ציבוריות רבות, ולאחר כשלושה חודשים של בחינת המתמודדים החליטה הנציגות הנבחרת של הדיירים, פה אחד, לבחור בחברת "קידר מבנים", המתמחה בהתחדשות עירונית בעיקר באזור השרון, ומשרדיה ברעננה. הבחירה אושרה על ידי הדיירים.

כאמור, השבוע אישרה ועדת בניין עיר את הפרויקט. בישיבת הוועדה השתתפו חיים ברוידא, ניר קריסטל, חיים גולדמן, דבי סלוצקי ואילן כהן.

 

 

 

"שלושת הבניינים ברחוב גאולה, מהווים כתם חברתי על רעננה, בגלל חזותם, תנאי תברואה סביבתיים ירודים, ומגורים לא הולמים של הדיירים", אמר ראש העירייה חיים ברוידא, "לא שקטנו, והובלנו מאבק הנדסי ומשפטי, בשיתוף התושבים, שכלל פנייה ליזמים והתמודדויות מול עתירות, ועתה פנינו לקראת תהליך יישום התוכנית ובניית הבניינים החדשים לרווחת תושבי הרחוב".

חבר הוועדה ניר קריסטל התייחס אף הוא להחלטה ואמר: "בשעה טובה ומוצלחת, אישרנו  פרוייקט הפינוי והבינוי ברחוב גאולה 7-9-11, שבקרית שרת. משך שנים שהנושא על הפרק, עבר הלוך ושוב כולל דיונים בועדות ערר ובבתי המשפט. ברכות לכל מי שעסקו ועוסקים במלאכה כיום ובעבר בעיריית רעננה ובהם ראוי להוקיר גם את ראשי הערים הקודמים שפעלו לקידום הפרוייקט – נחום חופרי, זאביק בילסקי ואיתן גינזבורג. בהצלחה לתושבי הבניינים, ולכל תושבי קרית שרת".

טל קידר, מנכ"ל קידר מבנים, אמר בעקבות אישור הפרויקט: "אנו שמחים ומתרגשים לעבור שלב נוסף בפרויקט הדגל שלנו, בדרך להיתר המיוחל ותחילת הבניה. הקדשנו מאמצים כבירים מבחינה אדריכלית והנדסית לייצר מוצר מעולה על מנת לעמוד בכל דרישות ועדת ערר ובית המשפט ולקבל את אישור הוועדה. אנו מודים למחלקת ההנדסה ברעננה על ההירתמות והנכונות לקדם את הפרויקט, כעת אנו נערכים לקראת תחילת שיווק הדירות, הפרויקט יהיה בעל תמהיל מגוון של 3/4/5 חדרים, פנטאוזים ומיני פנטאוזים. אין לנו ספק כי הפרויקט ישנה את פני שכונת קרית שרת והאזור כולו".

החברה תחל בשיווק הפרויקט עם קבלת היתרי הבנייה, עבודות ההריסה צפויות להתחיל בתחילת שנת 2023.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר