נפתלי בנט וביתו ברחוב צ'יפמן צילום פרטי

שכניו של נפתלי בנט ברעננה עתרו לבג"ץ: "לפתוח חסימות, להשיב את שגרת החיים"

על רקע סיום כהונתו של בנט כראש הממשלה, הגישו עשרות משכניו ברעננה עתירה לבית המשפט. בין היתר עולה בעתירה עניין הפיצוי על הנזק שנגרם להם בשנה האחרונה

פורסם בתאריך: 29.6.22 13:26

על רקע סיום כהונתו של נפתלי בנט כראש הממשלה, העברת התפקיד ליאיר לפיד ובעיקר נוכח הביקורת של בג"ץ לפני כחודש וחצי על התנהלותה של המדינה בסוגיית מעונו של בנט ברעננה, עשרות משכניו של בנט ברעננה הגישו השבוע עתירה חדשה לבג"ץ כנגד רה"מ, משרדו, שב"כ, משטרה, היועצת המשפטית לממשלה, המשרד לביטחון פנים והיועצת המשפטית של משרד רוה"מ.

כזכור, רק לפני כחודש, באמצע חודש מאי, מתחו שופטי בג"ץ, יוסף אלרון, נעם סולברג ועופר גרוסקופף, ביקורת קשה על התנהלות המדינה, כשבין היתר נקבע אז כי "קשה להבין את גרירת הרגליים בנוגע לשיפוץ המעון הרשמי בירושלים בין אם ראש הממשלה יבחר להתגורר בו דרך קבע, ובין אם לאו, ויותר מכך קשה להצדיק ביצוע עבודות בנייה ללא היתר על ידי המדינה במעון ברעננה". עוד הוסיפו השופטים בכל הנוגע להתנהלות המדינה ביחס לעבודות הנדרשות בבית ראש הממשלה ברעננה ובמעון ראש הממשלה בירושלים, כי "מתקבל רושם מטריד כי הדברים נעשים ללא יד מכוונת ותוך הגררות שאיננה ברורה. התנהלות המדינה, וגרירת הרגליים ביחס לביצוע העבודות הנדרשות במעון ראש הממשלה בירושלים, גרמה סבל רב לדיירים תמימים, ועל כך יש להצר".

לאחר שחלפו 45 יום מאז מתן פסק הדין, כפי שדורש החוק, ונוכח קביעותיו הביקורתיות של בג"ץ, הגישו שכניו של בנט השבוע, באמצעות עו"ד אוריאל ניזרי עתירה חדשה, שבה הם דורשים כי בית המשפט יורה למשיבים לנקוט בשורת פעולות. ראשית, בין היתר, "להורות למשיבים או מי מהם לנקוט בכל ההליכים המתחייבים, לרבות בדיקה וחקירה פלילית  לכאורה ומשמעתית נגד כל המעורבים והאחראים על המעשים והמחדלים, לכאורה, שנעשו בנוגע לבית הפרטי של משפחת בנט".

שנית, להורות "על בדיקה וחקירה של כל המעשים שבוצעו על ידי המשיבים או מי מהם כפי שעלו בעבר ובמקביל לבדוק מדוע המעון הרשמי בבלפור לא שופץ כבר בחודש יולי 2021, על אף שהתקבל היתר שיפוץ כבר בפברואר 2020, בעוד במעון ברעננה בו בוצעו עבודות בניה נרחבות כלל לא התקבל היתר".

שלישית, מבקשים העותרים "לחייב באחריות אישית את נפתלי בנט וכל הגורמים הרלוונטיים לכלל המעשים שנעשו בבית ברעננה וסביבתו, לרבות החזר מימון השבת עלויות הבנייה והפירוק".

עוד עתרו העותרים "ליתן טעם, מדוע על אף ההפקעה (בין אם זמנית ובין אם קבועה) והפגיעה בשכנים – העותרים, לא ישולמו פיצויים כספיים מיידיים על הנזקים אשר גרמו עבודות הבנייה והגדרת המעון הפרטי כמעון רשמי".

 

ובעיקר הם מבקשים בעתירתם, להורות על "השבת המצב לקדמותו בכל הקשור לבנייה שנעשתה בבית ברעננה ובכל הסביבה, טרם נכנס נפתלי בנט לתפקידו כראש ממשלה ולחילופין בלבד, לקבוע מועד לפירוק והשבת המצב לקדמותו ו/או להורות על צמצום הפגיעה בעותרים, תוך פתיחת השערים וצירי הדרך לתנועה לצד השבת החניות לדיירים, בוודאי לאור סיום תפקידו של ראש הממשלה נפתלי בנט, אף לאור העובדה שהעותרים נחסמו ואף חלקם נכלאו בתוך מתחם המבצר של הבית ברעננה. תוך שהבנייה כללה סגירה של עשרות רבות של אנשים בתוך מתחם שהפך מביתם הפרטי למתקן בטחוני מאובטח".

לאחר פירוט כלל טיעוניהם, השתלשלות הדברים, ועוד, מבקשים העותרים בסיומה של העתירה להוציא צווים על תנאי וצווי ביניים המורים למשיבים לבצע את הפעולות אותן דרשו בעתירה, וכן הם דורשים כי רחוב צ'יפמן והרחובות הסמוכים יפתחו לחלוטין, וכי לא יבוצעו חסימות קבועות ו/או הגבלת תנועה אחרת בעיר רעננה עקב מגורי משפחת ראש הממשלה היוצא בעיר.

"בית המשפט הנכבד, מתבקש בזאת, ליתן כל סעד לשם עשיית צדק עם העותרים ולשם השבת שגרת חייהם, אשר נפגעה באופן קיצוני בעת האחרונה", ציינו העותרים בסופה של הפניה לבג"ץ.

תגובות משרד ראש הממשלה והגופים הנוספים המוזכרים בעתירה יובאו כאן כשיתקבלו.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר