חיים ברוידא ומירב מאיר, צילומים עזרא לוי, פרטי
חיים ברוידא ומירב מאיר, צילומים עזרא לוי, פרטי

לאחר 8 חודשים שילם ברוידא חיוב של אלפי שקלים שהוטל עליו בבית המשפט בשל תעמולה אסורה

בדצמבר 2021 הורה ביהמ"ש לברוידא להסיר בעקבות עתירה, סרטון לגביו נטען "כי מהווה ניצול הקופה הציבורית לתעמולה"

פורסם בתאריך: 28.7.22 13:20

עדכון אחרון: 5.8.22 09:14

עדכון, 5.8: חברת המועצה מירב מאיר מסרה שבימים האחרונים שולם חיוב שהוטל על ידי בית המשפט על ראש העירייה חיים ברוידא בשל תעמולה אסורה. זאת לא לאחר פנייה שלה. זאת שמונה חודשים לאחר שהוטל עליו החיוב. מספר ימים לפני שהחיוב שולם השיב ברוידא לפניית צומת השרון בנושא ומסר כי "הנושא הועבר לבדיקת היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה, לבחון האם ראוי שיועץ משפטי של סיעה בכנסת, יעתור נגד ראש עיר, כאשר הוא מייצג חברי אופוזיציה ברשות מקומית שרובם אינם חברי מרצ".

קודם לכן פרסמנו: כי בית המשפט המחוזי חייב את ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, לשלם 3,000 שקלים הוצאות בעקבות עתירה לגבי תעמולה אסורה עוד מתחילת חודש דצמבר שנה שעברה, מתברר כי הסכום טרם שולם.

מירב מאיר, חברת מרצ רעננה החופשית במועצת העיר, שסיעתה עתרה כנגד ראש העירייה ועיריית רעננה, הגישה שאילתה לקראת ישיבת המועצה השבוע, בה היא מבקשת לברר האם הועבר הסכום אותו חויב ברוידא לשלם, ואם טרם שולם, מתי בכוונתו להעבירו. להלן נוסח השאילתה: "לפני למעלה מחצי שנה, ניתנה פסיקה של כבוד השופטת חנה קיציס, בתביעה של סיעת מרצ רעננה החופשית כנגדך, כבוד ראש העיר וכנגד עיריית רעננה. בפסיקתה הורתה כבוד השופטת להסיר את הסרטון מכל מדיה דיגיטלית שהיא, דבר שאכן נעשה. עוד פסקה כבוד השופטת, כי עליך לשלם הוצאות בסך 3,000 ש"ח מכיסך, ברצוני לשאול האם ומתי הועבר הסכום? באם לא הועבר הסכום, מתי בכוונתך להעביר את חובך?"

מאיר, אמרה כי היא משוכנעת כי החוב לא הוסדר מזה 8 חודשים, שיתפה ברשת מה הדין שהיה חל על כל תושב מן השורה, שלא היה מסדיר חוב שכזה: "אם הייתם מקבלים דו"ח חניה מהעירייה לפני למעלה משמונה חודשים ולא הייתם משלמים אותו, ככל הנראה הייתם מקבלים כבר מכתב התראה ממשרד עורכי דין עם עלייה בסכום החוב, ובעוד זמן מה יטילו עיקול על חשבון הבנק שלכם. בדצמבר 2021, בתביעה של סיעת מרצ רעננה החופשית נגד העירייה וראש העיר, פסקה כבוד השופטת חנה קיציס, חיוב אישי לראש העירייה בסך 3,000 שקלים בשל פרסום לא חוקי. עד אתמול (26/7/22) לא שולם חובו של ראש העיר. שלחתי שאילתה לקראת מועצת העיר שתתקיים בשבוע הבא. מעניין מה תהיה תשובתו. יכול להיות שרק שכח ואני רק הזכרתי לו. אעדכן אם שולם הסכום שנקבע על ידי בית המשפט".

חברת מרצ רעננה החופשית אמרה לצומת השרון: "לא מבינה איך אפשר לדחות תשלום שקבע בית משפט. אם הוא יענה על השאילתה, אדע למה הוא לא שילם. התנהלות אישית של איש ציבור עשויה להצביע על ההתנהלות הציבורית שלו וכשהוא לא מתייחס לפסיקה של בימ"ש זה חמור".

 

כזכור, בעתירה שהגישה סיעת מרצ רעננה החופשית בחודש נובמבר 2021 כנגד המשיבים (ראש העיר ועיריית רעננה), הם ציינו כי הסרטון, בו נצפה חיים ברוידא, רוכב על אופניים ומזמין את התושבים להצטרף אליו ל-'טורעננה', הינו תעמולת בחירות אסורה על פי סעיף 2א לחוק הבחירות. "הסרטון, אשר מתיימר לשווק את המרוץ לקהל הרחב, אינו סרטון אינפורמטיבי. מדובר בסרטון אשר במרכזו ניצב ראש העיר תוך ניצול משאבי הציבור לתעמולה", נכתב בנימוקי העתירה. "בכך מקיים ראש העיר תעמולה תוך שימוש בנכסי הרשות בניגוד לסעיף 2א לחוק התעמולה". בהמשך העתירה נכתב עוד, כי "הסרטון מאדיר את שמו של ראש העירייה, המנכס לעצמו אירוע עירוני, כאילו הוא אירוע פרטי המתקיים על ידו … התושב הסביר, הצופה בסרטון בו מככב ראש עירייה, אשר זוכה לשבחים מכל עבר, ולמעשה 'נושא בכפותיו' את התושבים לעבר אירוע לציון הצלחתה רבת השנים של העיר רעננה הוותיקה, דומה כי לא יוכל לנתק בין השניים – הצמודים עד לבלי הפרד".

מנגד, טענו המשיבים אז, כי יש בעתירה משום ניגוח על בסיס פוליטי: "העותרת היא סיעה הנמצאת באופוזיציה ואשר לאחרונה הגבירה את יריבותה הפומבית עם המשיב. העותרת מנסה להעביר את המחלוקות הפוליטיות לערכאות שיפוטיות באופן שאינו מידתי ואינו ראוי".

ב-24.11.21 קיבל כב' הנשיא בדימוס אברהם טל, בתפקידו כיו"ר ועדת הבחירות האזורית, את הבקשה לצו ארעי והורה על הסרת הסרטון מאמצעי המדיה הדיגיטלית. שבוע ימים לאחר מכן, נידונה העתירה בבית המשפט המחוזי בשבתו כוועדת הבחירות האזורית, שם קבעה השופטת חנה קיציס, מ"מ יושב ראש הועדה, כי דין העתירה להתקבל, על המשיבים להסיר את הסרטון מכל אמצעי המדיה הדיגטלית וכן המשיב (ראש העיר) יישא בהוצאות העותרת בסכום של 3,000 שקלים. סכום שאינו ישולם מקופת המשיבה.

תגובת ראש העיר, חיים ברוידא: "רעננה ממשיכה לפרוח ולהתפתח. היושרה והשקיפות היו ויהיו נר לרגלי. כל הנסיונות של חברי מועצה באופוזיציה, לסחוט את הקופה העירונית יגדעו באיבם. לנגד עיני טובת העיר ולא קידם ענייניים אישיים. היה ראוי שחברי האופוזיציה יטלו קורה מבין עיניהם. נעשה פה הליך של שימוש בעורך דין מסיעת מרצ בכנסת, הממומן מכספי משלם המיסים, לייצוג אנשי האופוזיציה ברעננה בתביעה שהגישו אישית כנגדי. הנושא הועבר לבדיקת היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה, לבחון האם ראוי שיועץ משפטי של סיעה בכנסת, יעתור נגד ראש עיר, כאשר הוא מייצג חברי אופוזיציה ברשות מקומית שרובם אינם חברי מרצ. דרשתי מחברי האופוזיציה לדעת האם מימנו מכספם הפרטי את הייצוג המשפטי שקיבלו מעורך דין מסיעת מרצ. על כך הם לא השיבו ולא הציגו כל חשבוניות. כל עוד לא תתקבל התשובה בעניין, נמשיך את בדיקת הנושא מול גורמי האכיפה. כמו תמיד, אפעל על פי החוק ולטובת תושבי העיר".

בהתייחס לדברים שהעלה ברוידא בנוגע למימון העתירה אמרה מירב מאיר: "סיעת מרצ רעננה חופשית באמצעות עו״ד אורי הברמן הגישה עתירה כנגד עיריית רעננה וראש העירייה מר חיים ברוידא. העתירה התקבלה על ידי כבוד השופטת חנה קיציס ונפסקו לראש העיר הוצאות אישיות. מצופה מראש העיר לכבד פסיקה של שופטת בישראל ולא לנסות לפזר מסך עשן מגוחך ולנסות להסיט את הדיון מחומרת מעשיו. מרצ רעננה חופשית תמשיך לפעול לאור מצפן ערכי ברור, מתוך אחריות ומחויבות לתושבי רעננה".

כאמור, אתמול, 4.8, מסרה מאיר כי החיוב שולם בימים האחרונים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר