רונית וינטראוב וחיים ברוידא, צילומים תומר נויברג ועזרא לוי
רונית וינטראוב וחיים ברוידא, צילומים תומר נויברג ועזרא לוי

"מדובר ב-15 קרקעות עירוניות יקרות מאוד" | פיצוץ בישיבת ועדת ההקצאות

הישיבה הוקדמה בשבועיים, ולדברי חברי האופוזיציה, לא ניתן להם זמן ללמוד את החומר ובשלב מסוים עזבו אותה. ברוידא: "הישיבה נמשכה ואושרה הסדרת השימוש בקרקעות בהתאם לנוהל"

פורסם בתאריך: 4.8.22 07:45

פיצוץ בישיבת ועדת ההקצאות של עיריית רעננה יום שלישי בערב, כשברקע חילופי דברים קשים. הישיבה נמשכה לאחר שחברי האופוזיציה נטשו אותה. חברי האופוזיציה, המהווים את הרוב במועצה, מתכוונים לפנות למשרד הפנים בדרישה לפסול את הדיון.

הישיבה, שתוכננה בתחילה ל–17 באוגוסט, הוקדמה ל-2.8 כך שלטענת חברי האופוזיציה לא נותר להם זמן ללמוד את החומר על 15 הקצאות של קרקעות לעמותות שעמדו לעלות לדיון בישיבה והם ביקשו להחזיר את הישיבה לתאריך המקורי, אך נתקלו בסירוב. הישיבה התחילה כפי שנקבעה אך לטענת חברי האופוזיציה לא ניתנה להם הזדמנות להגיב. כך למשל, סיפר חבר המועצה ניר קריסטל, שעזב את הישיבה לאחר שלא ניתנה לו האפשרות להגיב. לאחריו יצאו גם אלי אלוש ורונית וינטראוב, לה אמר לדברי חברי האופוזיציה ראש העירייה – 'קשה לך לקבל את זה שיש כאן ראש עיר שרמס אותך'.

ניר קריסטל צילום עזרא לוי

ניר קריסטל צילום עזרא לוי

בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו כתב ניר קריסטל: "הפעם, אני באמת מזועזע. רעננה לא יכולה להמשיך להתנהל כך על ידי ברוידא. מגיע לרעננים יותר. התפוצצה עכשיו ישיבת ועדת ההקצאות העירונית בראשותו של ראש העירייה עם עזיבתנו, 3 נציגי האופוזיציה (ניר קריסטל, רונית וינטראוב ואלי אלוש) את הישיבה. מדובר ב-15 קרקעות עירוניות ציבוריות מאוד מאוד יקרות שעולות לדיון להקצאה לעמותות וכמובן שחובתנו לדון בנושאים בכובד ראש".

לתחושת חברי האופוזיציה מדובר במחטף: "לא זוכר ועדת הקצאות עם כמות כזאת של הקצאות ובטח לא שנה לפני בחירות. מאוד תמוה", כתב קריסטל.  "מעבר לזה, היום (אתמול, רביעי) תתכנס ישיבת מועצת העיר ובה יוחלפו חברי הוועדה, אך ראש העיר הקדים את וועדת ההקצאות לפני החלפת חברי הוועדה", כתב אתמול קריסטל. הוא ציין גם שחברי האופוזיציה מתכוונים לפנות למשרד הפנים בדרישה לפסול את הדיון.

קיראו גם:

במשך 8 חודשים לא שילם ברוידא חיוב של אלפי שקלים: "הנושא בבדיקת היועמ"ש"

רונית וינטראוב מסרה בתגובה: "לא ארתע ממילוי ההתחייבות שלי כלפי תושבות ותושבי רעננה, ברוח המצפן הערכי המחייב אותנו בין השאר להעמיק מחשבה וידע, בבואנו לקבל החלטות הקשורות במשאבים ששייכים בראש ובראשונה לציבור, למשל עתודות קרקע עירוניות יקרות. הישיבה שהייתה אמורה להתקיים ב-17 באוגוסט הוקדמה בשבועיים ולא נותר בידינו די זמן ללמוד היטב את הנושא ולכן ביקשנו לדחות את הדיון".

תגובת ראש העירייה, חיים ברוידא: "ועדת ההקצאות העירונית בראשותי, שהתכנסה ביום שלישי, אישרה הסדרת השימוש בקרקעות בהתאם לנוהל הקצאת קרקעות ומבנים, המאפשרת הרחבת עשייה העירונית בתנועות הנוער, התרבות, החינוך, קליטת העלייה ועוד. בין היתר אושרו מתחמים והועלו לעדכון פעילויות תנועות הנוער מחנות העולים, הצופים – לרבות השבטים הדר ואופק, תנועות עזרא ובני עקיבא, הקצאת הקרקע לבית איזי שפירא, מתחם לאיחוד הצלה, בית הספר חורב, מרכז תרבות ופנאי באופסטרלנד, מרכז לקהילה הצרפתית ועוד. גם עזיבתם מהדיון של שלושה חברי מועצה, ששמו את ענייניהם הפוליטיים לפני טובת התושב, לא מנעה את המשכה התקין של הוועדה. אמשיך לפעול למען, ורק למען, תושבי העיר רעננה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

 

 

תגובות

תגובה אחת
  1. נחמיה

    לדעתי. נושאים כבדי משקל כמו הקצאות לעמותות של קרקעות יקרות ערך, חייבים להיות שקופים לציבור, עוד טרם הדיון בוועדת ההקצאות. זאת, לא רק בגלל המשמעות הכלכלית הכבדה, אלא בעיקר בגלל המשמעות הפוליטית (ועוד כשנה לפני בחירות). תמוהה תגובת ראש העיר, המאשים את חברי האופוזיציה "אשר שמו את ענייניהם הפוליטיים לפני טובת התושב". האם החלטות המתקבלות באופן בלתי דמוקרטי, תוך הקדמת תאריך דיון, על פי רצון מיעוט, הן "טובת התושב" ?.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר