סימה פרי. צילום פרטי
סימה פרי. צילום פרטי

"המטרה שלנו: שיהיה ייצוג שווה לנשים ולגברים בכל מועצת עיר"

סגנית וממלאת מקום ראש העירייה, עו"ד סימה פרי, מכהנת כיו"ר איגוד נבחרות הציבור ברשויות המקומיות שם היא מלווה חברות מועצה שנקלעות לקשיים, דואגת ליידע אותן על זכויותיהן ועובדת על הצעת חוק שתתגמל כספית חברי מועצה

פורסם בתאריך: 25.4.17 10:51

 

 

 

איגוד נבחרות הציבור הוקם בשנת 2009 על ידי חברות מועצה מכל רחבי הארץ, והוא כולל בתוכו 400 חברות מועצה מכהנות וחברות מועצה בדימוס. בהנהלת האיגוד יושבות 13 חברות מועצה ושלוש מהן מרעננה, ביניהן יו"ר האיגוד, עו"ד סימה פרי, חברת המועצה ד"ר עדית דיאמנט וחברת מועצת העיר וסגנית ראש העירייה לשעבר, עו"ד מלי פולישוק בלוך. "ברחבי הארץ יש 400 נבחרות ציבור מתוך 3,800 נבחרי ציבור בכל הרשויות" מסבירה פרי, "זה מספר שמהווה כ־12 אחוזים מכלל נבחרי הציבור בארץ. ברעננה זו כבר קדנציה שנייה שאנחנו הנשים מהוות 50 אחוז מכלל נבחרי אבל לא הגענו לזה ביום אחד".

כחלק מעבודתה בארגון פועלת פרי לקידום חברות מועצה, ברחבי הארץ בדרכים שונות. "המטרה שלנו היא שיהיה ייצוג שווה לנשים ולגברים בכל מועצת עיר, או מועצה אזורית. יש לנו רשת קשר שמעניקה מידע באמצעות דף שאנחנו מוציאות פעמיים בחודש שם אנחנו נותנות רעיונות לחברות מועצה מכהנות. בנוסף יש לנו מפעל "מנטורים" בו חברות מועצה ותיקות ויכולות לתת תמיכה, עוזרות לחברות מועצה חדשות שנתקלות בבעיה נקודתית או שמבקשות ליווי לאורך זמן. אנחנו מצמידות לכל מישהי צעירה מנטורית ותיקה. במקומות אחרים בארץ אנחנו עדים לתופעה שחברות מועצה מכהנות לא ממשיכות לקדנציה נוספת והאיגוד שלנו בא לשמר את כוחן של הנשים שכבר נמצאות במועצה ולספק להן ליווי וגם לעודד אותן להמשיך ולהתמודד בבחירות הבאות. בעיה נוספת בגללה נשים לא מתמודדות היא שהעבודה במועצת העיר היא עבודה בהתנדבות. זה מוביל לדבר הנוסף שאנחנו מנסות לקדם וכבר הגענו להישגים ולהסכמה גורפת של חברי כנסת. יש צורך לדאוג לאיזשהו גמול לחברות ולחברי מועצה לפחות ברמה של החזר הוצאות כדי שלפחות לא יצטרכו להוציא כסף מהכיס שלהם כדי לממן את השליחות הציבורית שלהם. הגשנו הצעת חוק כזו מטעם האיגוד לשולחן הכנסת והופענו בוועדה לקידום מעמד האישה ובפני ועדת הפנים. גייסנו 40 חברי כנסת שחתמו על הצעת החוק וכרגע המחלוקת העיקרית היא מאיפה להביא את הכסף ולא על הצורך בדבר הזה".

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר