בריכה. צילום אסף עברון
בריכה. צילום אסף עברון

אין כניסה: תלונות על אפליה בבריכה בקרית גנים

תושב העיר הגיע עם בתו לבריכת השחייה בקרית גנים וגילה שאינם יכולים לרכוש מנוי או כרטיס כניסה כי אינם תושבי השכונה. לפי אתר מורשת רעננה מדובר בשטח ציבורי, בעירייה אומרים כי השטח פרטי

פורסם בתאריך: 27.11.17 10:00

ברחוב האלון בשכונת קריית גנים בעיר, קיימת בריכת שחייה פעילה שנבנתה בסוף שנות השבעים. הבריכה נבנתה על ידי עיריית רעננה וחלק מתושבי השכונה, שלהם יש עד היום מניות בבריכה.

תושבים שגרים בשכונות הסמוכות מתלוננים על כך שכאשר מבקשים להיכנס בתשלום לבריכה הם נענים בשלילה. יצוין כי לפי אתר האינטרנט "מורשת רעננה", הבריכה נבנתה על שטח ציבורי ולכן לאסור כניסה לתושבים שמבקשים לשלם, נוגד את חוק איסור אפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים. בעירייה טוענים לעומת זאת כי מדובר בבריכה פרטית שנבנתה על שטח פרטי.

 

אחד התושבים שהתלוננו הוא דוד בן עזרא, תושב שכונת נווה זמר, שעבר לרעננה לפני כחצי שנה מהרצליה. בן עזרא הגיע יחד עם בתו לבריכה אך כשביקש להיכנס בתשלום הוא התבקש לעזוב את המקום מאחר והוא אינו תושב השכונה. "אני והבת שלי עשינו טיול באזור", מספר בן עזרא, "לא הכרתי את העיר וחיפשתי מה לעשות עם הילדה ואיכשהו הגענו לשם. ראיתי את המקום מבחוץ והוא נראה נחמד. באתי להיכנס ואז ניגשה אלי מישהי מבוגרת ושאלה אותי אם אנחנו מהשכונה. אמרתי לה שכן ושרק עכשיו עברנו כי לא הבנתי לאיזו שכונה היא מתכוונת. אז היא שאלה אותנו איפה קנינו  מנוי וכשעניתי לה שהגענו פעם ראשונה היא ענתה שאנחנו לא מהשכונה שלהם ושאנחנו לא יכולים להיכנס. אמרתי לה שאנחנו נשלם מה שצריך או שנעשה מנוי והיא אמרה לי שאנחנו לא יכולים ושזה רק לתושבי השכונה. שאלתי אותה אם היא מבינה שזו אפליה ושזה לא חוקי והיא אמרה לי שאני יכול להתלונן וזהו. זאת הייתה סיטואציה מאוד לא נעימה".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "הבריכה הנידונה הינה בריכה פרטית על שטח פרטי בבעלות בעלי המניות תושבי השכונה כפי שנקבע לפני 45 שנה (1972) ומעוגן על פי החלטת הועדה המחוזית לתכנון ובנייה במשרד הפנים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בר

    אפליה אחת גדולה!!! מאכזב מאוד.
    גם ככה כל בית בשכונת גנים יש בריכה פרטית, אז למה הכניסה לבריכה בקריית גנים לא יכולה להיות לכלל הציבור של תושבי רעננה?! מגעיל, מבזה ומפלה ובעיקר מתנשא!!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר