האלוף במילואים יורם יאיר (יה יה ) שותה בירה יחד עם יואל שרון מקים עמותת אתגרים
האלוף במילואים יורם יאיר (יה יה ) שותה בירה יחד עם יואל שרון מקים עמותת אתגרים

פרויקט חדש: ברים מונגשים במיוחד לבעלי מוגבלויות

השנקין בר אירח פרויקט מיוחד של סטודנטים מהבינתחומי בו הם הנגישו את המקום לאנשים בעלי מוגבלויות והתקינו חיישנים מיוחדים שיעזרו לניווט בבר

פורסם בתאריך: 2.2.18 14:07

בתחילת השבוע התקיים ליין מיוחד שלכבודו הנגישו הבעלים של השנקין בראת המקום לבעלי מוגבלויות. רמפות ואפליקציה שעוזרת לבעלי מוגבלות להתמצא במרחב היו רק חלק מהדברים שהכינו בשנקין לכבוד משתתפי פרויקט "בין הכיסאות – יש מקום לכולם" במסגרת "תוכנית רבין למנהיגות" במרכז הבנתחומי בהרצליה.

רומי פלדי, אחראית על קשרי החוץ בפרויקט וסטודנטית לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי: "הפרויקט הוא חלק מתוכנית רבין למנהיגות שבראשה עומד אלוף במילואים יורם יאיר(יה יה) שמרכז אותה. בכל שנה המטרה של התוכנית היא להוציא כמה פרויקטים מתוך מטרה לעשות שינוי בחברה. השנה הפרויקט שלנו עסק בנגישות ובהנגשה של מקומות בילוי כמו: פאבים וברים. לשנקין הגענו לאחר שניסינו למצוא מקום בקרבת המרכז הבינתחומי. היה לנו חשוב לעשות אירוע שלא יהיה מוגדר כאירוע של נכים אלא אירוע של צעירים, סטודנטים ואנשים כמונו שייקחו חלק ביחד עם אנשים בעלי מוגבלויות. השנקין התאים לנו וגם עזר להתאים את מה שצריך לטובת המסיבה הזו. חוץ מזה שלא הצלחנו למצוא בהרצליה מקום אחר שיתאים ויהיה נגיש או עם פוטנציאל להיות נגיש. בשנקי נתנו לנו  להכניס רמפה, להזיז שולחנות ולהפוך את המקום לנגיש במאה אחוז, מה גם שיש למקום שירותים נגישים אז זה התאים".

מה היה באירוע?

"הוא היה הצלחה מסחררת והיה מאוד מרגש. אנחנו חמישה סטודנטים (סתיו שילוח , גאיה צרפתי, נדב זלוצוברג ורועי מרגלית) וכולנו מאוד התרגשנו. זה היה מדהים. הגיעו הרבה מעבר לכמות האנשים שתכננו שתגיע, משהו בסביבות ה- 300 איש, כולל ענבל פזרו, שחקנית אולימפית בעלת מוגבלות, משה מוץ מטלון (ח"כ לשעבר ויו"ר ארגון נכי צה"ל לשעבר)".

איזה תגובות קיבלתם?

"התקשרו אלינו כל מיני בעלי עסקים ובעלי ברים ששמעו על מה שעשינו ואמרו שהם רוצים שנעשה את זה גם אצלם. לא רק בעלי עסקים מאזור השרון אלא גם מתל אביב. המטרה שלנו היא לעשות ליין אחת לחודש בבר שיהיה נגיש בתקווה שהברים לא יצטרכו אותנו ואנשים בעלי מוגבלויות יוכלו לבוא בלי קשר לליין כזה. אנחנו מקווים שישאירו את המקום נגיש כמו שאנחנו הפכנו אותו ואז מי שרוצה לשתות בירה יוכל".

אור כרמל, מבעלי השנקין מספר שהערב המיוחד הזה היה הצלחה גדולה מבחינתו. "ארחנו את האירוע הזה בפעם הראשונה ובמידה ונתבקש לארח שוב, נשמח", הוא אומר, "היה אירוע מוצלח והייחוד שלו היה בכך שזה היה אירוע שהונגש לבעלי מוגבלויות(כל סוגי הנכויות כולל עיוורים ונכים), ממש מסיבה מונגשת עם שתייה, מוזיקה ואוכל. מסיבה שמתאימה לכולם ביחד. כחלק מהרצון להנגיש את המסיבה, הפעלנו ללקוחות באותו הערב אפליקציה שתסייע להם לנווט במקום, מאחר ואנחנו רוצים שכולם ירגישו אצלנו בבית. אין לנו בעיה לעשות אירוע שכזה כי השנקין זה מקום שתומך באירועים שיש להם הקשר חברתי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר