דפני ליף צילום דודו בכר
דפני ליף צילום דודו בכר

לינוי בר גפן ודפני ליף: כל אירועי יום האישה ברעננה

וגם הזמר ישי ריבו יגיע למשכן עם המופע "שירת הבקשות" וסדנה לגישור ופתירת סכסוכים בספריה העירונית

פורסם בתאריך: 4.3.18 08:42

# המיזם “דיבור חדש”, הוקם ומופעל על ידי “מוזאיקה” המרכז לישוב סכסוכים בהסכמה ועל ידי המרכז ליישוב סכסוכים של מכון פרדס במטרה לחזק את תרבות המחלוקת, הגישור ולעודד שיח והיכרות בין מגזרים בחברה הישראלית, באמצעות הקניית מיומנויות תקשורת ודיאלוג המקדמות מחלוקת בונה ועניינית. ביום ראשון (4.3) תתקיים סדנת גישור לצוות פעילים קהילתיים בשכונות. ביום שלישי (6.3) תתקיים בתיכון מטרווסט מפגש בין בני נוער ואנשים עם צרכים מיוחדים. בשעה 17:30 תתקיים בספרייה העירונית שעת סיפור שיעסוק בגישור. עוד באותו יום, בשעה 20:00 במרכז גישור, תתקיים סדנת פתרונות קונפליקטים בין ילדים בהנחיית טלי ניצן המיועד לנציגי וועדי ההורים של כני הילדים.
המיזם מתקיים זו השנה השלישית ברציפות מגוון רחב של פעילויות בנושא ניהול מחלוקות, הקשבה ושיח, במוקדים רבים ברחבי הארץ. בין הפעילויות: סדנאות, הרצאות, מפגשי לימוד ותפילה משותפים, מעגלי שיח ופעילות חינוכית לילדים נוער. המיזם מתבסס על התאריך ט’ באדר, שעל פי המקורות היה היום בו חדלו בית הלל ובית שמאי מלנהל את המחלוקות ביניהם באופן בונה (“לשם שמים”) ופנו לדרכים אלימות. השבוע לקידום מחלוקת בונה מצוין דווקא סביב תאריך זה, על מנת להדגיש את הצורך שלנו, הן כפרטים והן כחברה, בחידוד הערכים והמיומנויות הנדרשים  בעת מחלוקת.

# לינוי בר גםן תגיע ביום שני (5.3) בשעה 19:30 לאודיטוריום יד לבנים עם הרצאתה "גברים מערוץ 2 ונשים מערוץ 10 איך אנחנו מוצגים במדיה". מחיר כניסה: 30 שקלים.

# עוד ביום שני בשעה 20:30 יתקיים במשכן למוזיקה ואומנויות המופע "שירת הבקשות" בהשתתפות התזמורת האנדלוסית אשקלון. במרכז המופע נמצאת שירת הבקשות, שהיא מסורת של שירה שמתקיימת בשבת לפנות בוקר. במופע יסבירו על מנהג שירת הבקשות לצד מיטב הפיוטים שלהם מקום בלב ליבה של המוזיקה האנדלוסית. אחד מהפייטנים המומחים לשירת הבקשות הוא הפייטן והזמר אמיל זריהן, היודע להגיש את הדיוק וההקפדה הדרושים. לצידו ינחה וישיר הפייטן מימון (מני) כהן, פייטן ומחנך, הפועל רבות בלימוד הפיוט וקידום שירת הבקשות.
מסורת שירת הבקשות זוכה לעדנה ולפרשנויות צעירות ומעניינות. את הצד הזה של שירת הבקשות יעביר הזמר ישי ריבו, יוצר שעלה מצרפת התחנך במוסדות חרדים ושירת בלהקת הרבנות הצבאית. ישי הוא מהיוצרים ומהקולות המקוריים במוזיקה הישראלית, שיריו זכו לחיבוק חם ולשיתופי פעולה עם אומנים כמו שלמה ארצי, עידן רייכל ויונתן רזאל. אורח נוסף ומיוחד הוא יגל הרוש, מוסיקאי, מורה וחוקר, יליד דימונה שנשאב אל המילים ואל עושר הטקסט של עולם הפיוט. לאחר מחקר מעמיק של שירת הבקשות.

ישי ריבו. צילום טל שחר

ישי ריבו. צילום טל שחר

# ביום שלישי (6.3) בשעה 17:30 יתקיים במרכז למחול (אחוזה 157) מפגש עם נשות קהילת העבריים מדימונה ותרבותן.

# עוד בשלישי בשעה 19:30 תגיע השחקנית אסנת שיר- וישינסקי להיכל התרבות יד לבנים עם הרצאתה "החיים זה הכול". הרצאתה של שיר וישינסקי לוקחת את הקהל אל מאחורי הקלעים של חייה. על השבר הגדול וההחלטה לבחור בחיים מלאי משמעות כשהבמה היא חלק בלתי נפרד מהם.

 

 

# ביום חמישי (8.3) בשעה 09:00 תתקיים במכללת הגמלאים ההרצאה על צללים ואנשים מאת רוני עלוני. מחיר כניסה: 25 שקלים.

# עוד בחמישי בשעה 20:00 תתקיים במרכז המבקרים יד לבנים ההרצאה מסע נשי אישי מאת טל קרן כץ ההרצאה תעסוק באיך לשלב בין הורות לקריירה ועדיין להנות מהחיים. מחיר כניסה: 20 שקלים.

# ביום שישי (9.3) בשעה 11:00 יוקרן סרטה של דפני ליף ביד לבנים. הסרט מתעד את מחאת האוהלים שיזמה ליף בקיץ 2011. בתום הסרט יתקיים מפגש שיח עם ליף.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר