טלי שמיס. צילום: פרטי. מדור אוכל
טלי שמיס. צילום: פרטי. מדור אוכל

"אני נהנית לקבל תגובות מגברים שרואים אישה ממנגלת"

מאז שטלי שמיס הכינה פיצה עם סבתה כשהיתה בת ארבע היא לא עזבה את המטבח, ואחרי שנים של ניהול בעסקי המסעדנות היא פתחה לאחרונה קייטרינג משלה

פורסם בתאריך: 27.12.18 19:01

קצת על עצמי: "טלי שמיס, בת 30, תושבת הרצליה אבל במקור מנצרת עילית. בעלת תואר ראשון במנהל עסקים ושיווק (זה היה רק כדי לספק את אבא), עוסקת בתחום האירועים בשנים האחרונות כי תמיד הייתה לי אהבה למטבח ותמיד עסקתי בתחומים שקשורים למטבח. לאחרונה פתחתי עסק משלי ברחוב חנה רובינא בהרצליה שנקרא FLAVOR, בו אני מבטאת את כישוריי במטבח ועל הגריל! אני תמיד נהנית לקבל תגובות מופתעות מגברים שרואים אישה ממנגלת. העסק שלי הוא קייטרינג בשרי ואני עושה אירועים פרטיים בבתי לקוחות או במקומות שהם בחרו, מקיסריה ועד רחובות. עברתי את כל סוגי הניהול הקשורים בעולם האוכל, ואחרי ניהול מסעדות ואירועים החלטתי להגשים את עצמי בתחום שאני כל כך אוהבת."

רקע בעיר? "עברתי להרצליה בשנת 2011 אחרי שהתחלתי ללמוד במרכז הבינתחומי ב-2009 ורציתי להיות קרובה יותר למכללה. התאהבתי בהרצליה ואני לא רואה את עצמי גרה בשום מקום אחר."

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "אני זוכרת את עצמי בגיל ארבע עם אחותי התאומה אחרי שקיבלנו את הספר הראשון שלנו אי פעם שנקרא ״ספר הבישול הראשון שלי״. לקחנו אותו לבית ממול, לסבתי ז״ל, וביקשנו להכין איתה פיצה. היא אירגנה את כל המצרכים (תרגמנו לה כי היא לא דיברה עברית), שמה לנו שני כסאות כדי שנגיע לשיש, ואז התחלנו לתרגם לה את המתכון ואת תהליך ההכנה. בערך מאז ומתמיד הייתי במטבח, תמיד אהבתי לצפות בהכנה של אוכל וללמוד את התהליכים שכרוכים בהכנות."

מי השף או הקונדיטור האהוב עלייך? "אייל חסיד, השף והבעלים של מסעדות טפאו. הדיוק, הרעיונות, הירידה לפרטים, הנסיעות לחו"ל כדי להביא רעיונות חדשים, הרצון תמיד ללמוד וגם ניהול המסעדות ברמה הכי גבוהה, כל זה בשבילי הופך אותו למושא להערצה. אין פעם שאני אוכלת שם ולא מרגישה חגיגה של טעמים בכל ביס. וזה מה שאני תמיד מחפשת – שהאוכל ירגש אותי."

מה המנה האהובה עלייך? "המבורגר, רצוי עם תוספות (בייקון, גבינה, חלפיניו וכו׳). כאן המוסיף אינו גורע, והעיקר שתבוא לצדו מנה גדושה של צ׳יפס או פוטטו או הום פרייז עם ערבוב של קטשופ ומיונז (יש לי מידה מדויקת לכמויות הרטבים). זה הגילטי פלז׳ר שלי."

בישול או אפייה? "תלוי במצב רוח. אני יותר טיפוס של בישול אבל הכי טיפוס של צלייה כי אין כמו רעש של צריבת בשר איכותי על האש. אבל יש לי ארון שלם של מצרכים וכלים לאפייה כי פעם הייתי מכינה עוגות להנאתי ולחברים. אין ארוחה טובה שלא נגמרת בקינוח שוקולדי!"

מה התבלין שלך? "מלח פלפל. הכי בסיסי, הכי אני. יש המון תבלינים שאני אוהבת ובשווקים ובטיולים בחו״ל אני תמיד אוהבת לעבור על תבלינים וסוגי מלחים בטעמים. כשאני מכינה אוכל הודי יש לי תערובת תבלינים שמורכבת משמונה תבלינים שאני מערבבת, אבל זה כבר מתכון סודי שלי."

מה בתפריט של יום שישי? "אני לא מגיעה ממשפחה גדולה ומעולם לא הכנו ארוחות ערב יום שישי. כרגע מה שבתפריט זה בדרך כלל מה שאני מגישה באירועים. מה יכול להיות רע בלאכול אנטריקוט על עצם, מיושן 31 יום, צלוי מדיום, פרוס, עם מלח פלפל מעל, יחד עם רוטב הצ׳ימיצ׳ורי שאני מכינה. זה בדרך כלל סוגר את הפינה של ארוחת שישי כהלכתה."

מה המומחיות שלך במטבח? "במילה אחת – בשר! בכמה מילים – לבחור בשר צריך לדעת, לטפל בבשר צריך להבין, ולהגיש בשר זאת מומחיות!"

מה המנה הכי מוזרה שהכנת? "עוד לא הגעתי בחיי למקום של להכין מנות מוזרות."

מה לא תסכימי לבשל או לאכול? "זוחלים למיניהם. לא מושך אותי לאכול ג׳וקים או תולעים מטוגנים. אוכל חייב לגרות אותי גם בעיניים."

מתכון השבוע: ריזוטו פטריות

ריזוטו פטריות

ריזוטו פטריות

המצרכים:
חבילה כפולה של פטריות פורטבלו פרוסות
חבילה כפולה של פטריות שמפיניון פרוסות
חבילה של פטריות פורצ'יני מושרות במים רותחים לפחות שעה
כוס וחצי עד שתי כוסות של מרטיני ביאנקו
ליטר וחצי ציר בקר איכותי
2 בצלים לבנים גדולים קצוצים
5 כפות שמן זית
100 ג' חמאה
2 שיני שום כתושות
חבילה של אורז ארבוריו (אורז ריזוטו)
1 שמנת מתוקה 32%
כוס גבינת פרמזן מגוררת
פלפל שחור גרוס
מלח

אופן ההכנה:
במחבת סוטאז' גדולה ועמוקה מחממים שמן זית יחד עם חמאה. מטגנים את הבצל הקצוץ עד לשקיפות והזהבה קלה. מוסיפים את השום הכתוש ומיד אחריו את האורז, ומערבבים היטב. לאחר שתי דקות מוסיפים את המרטיני ומחכים לרתיחה קלה, תוך כדי ערבוב מדי פעם של הריזוטו.
ראשית לקרוא את הסעיף הזה עד סופו: אני מוסיפה קודם כל את כל הנוזל שנוצר מהציר של פטריות הפורצ'יני המושרות, ורק אחר כך משלימה עם ציר הבקר לפי הצורך. כל פעם מוסיפה שתי מצקות עד שהאורז סופג את הנוזלים. (מסננים את הפטריות פורצ'יני ומשאירים אותן בצד לשלב הבא).
במחבת גדולה נוספת מטגנים בחמאה ושמן זית את הפטריות עד להזהבה, ברגע שהפורטבלו והשמפיניון מוזהבות מוסיפים לטיגון את פטריות הפורצ'יני, לאחר שסחטנו אותן מנוזלים וקצצנו אותן.
לאחר בישול של כ-25 דקות (תלוי בלהבה שלכם) האורז יהיה מוכן. מוסיפים את השמנת המתוקה ומערבבים, מוסיפים את תערובת הפטריות ומערבבים היטב.
מוסיפים בערך כפית שטוחה של פלפל שחור גרוס ומלח לפי הטעם. מכבים את האש. מוסיפים את כוס הפרמזן המגורר ומערבבים הכל עד שלא תוכלו לעמוד בפיתוי כשהגבינה נמסה.

שבת שלום. בתיאבון!

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר