רות גז צילום פרטי
רות גז צילום פרטי

חם מהתנור: "כיף להמתיק לאנשים את היום"

במהלך חופשת הלידה, רות גז התאהבה באפייה ובעיצוב עוגות. לאחר שפתחה מאפייה בביתה, היא חולמת להתרחב ולהקים יום אחד מקום משלה. וגם: מתכון מתוק לשבת

פורסם בתאריך: 3.1.19 11:15

קצת על עצמך: "רות גז, נשואה פלוס שתיים, בת 30 מרעננה. התחלתי בתחום האוכל בתור מעצבת עוגות, ועכשיו אני במהלך לימודי קונדיטוריה אצל אמנית האפייה אורלי אליהו. יש לי מין מאפייה בבית, Sweetay, בה אני מכינה עוגות ללקוחות, אבל אני רוצה להגדיל את העסק ולהתפתח. אגב, הגעתי לזה בהפתעה מוחלטת, זה לא היה מתוכנן. הייתי בחופשת לידה וכמו אישה בחופשת לידה עם ילד ראשון, היה לי הרבה זמן פנוי. תמיד הייתי מאלה שמתנדבות לעשות עוגה ליום הולדת, וכשקראתי בפייסבוק על איזו סדנת זילוף, הלכתי בשביל הכיף. שם התאהבתי והתחלתי ללמוד דרך האינטרנט אפייה ועיצוב עוגות, ונרשמתי לסדנה של אורלי אליהו. החלום, בעזרת השם, הוא לפתוח מקום משלי".

רקע בעיר: "אני גרה ברעננה מגיל עשר. לפני זה המשפחה שלי התגוררה ברמת גן. ההורים של אבא שלי במקור מרעננה, ויש לנו הרבה בני משפחה שגרים בעיר. זו לדעתי העיר הכי מושלמת שיש, והלוואי ואמשיך לגור פה כל חיי".

מאיפה הגיעה האהבה שלך למטבח? "אני חושבת שמהבית. יש לי שורשים תימניים. ראיתי את אמא שלי כל היום במטבח, ואז מתחילים לעזור לה בלהכין אוכל, ולהכין מתוקים לשבת, ואוכל לחגים. אנחנו משפחה של שש בנות, אז תמיד היה צריך לעזור לאמא. משם זה הגיע".

מי השף או הקונדיטור האהוב עלייך? "באפייה זו אורלי אליהו. היא שפית קונדיטורית מדהימה. ובבישול זה מאיר אדוני. אני חושבת שהתחברתי לאופי שלו, ויש לו גם מסעדות כשרות שאפשר לאכול בהן".
מה המנה האהובה עלייך? "מילפיי. זה שכבות של בצק עלים עם קרם, בדרך כלל קרם פטיסייר".

בישול או אפייה? "אפייה. ההודעות שאני מקבלת מאנשים שאני אופה להם פשוט מחממות לי את הלב. כיף להמתיק לאנשים את היום, ואת זה אפשר לעשות רק דרך אפייה".

מה התבלין שלך? "סילאן. בכל דבר שאני מבשלת אני שמה סילאן. אני אוהבת אוכל עם מתיקות, גם עוף, פרגית. סילאן תמיד אצלי על השולחן בשבת".

מה בתפריט של יום שישי? "כבד, פרגיות, קוסקוס, עוף, מרק תימני, דגים, סלטים, אורז. גם אם יש ארבעה אנשים וגם אם יש עשרים, פותחים שולחן כיד המלך".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "פסטה ברוטב עגבניות כשהייתי בת 14. יצא מושלם".

מה המומחיות שלך במטבח? "קינוחים. תמיד דואגת לסוף הארוחה".

מה המנה הכי מוזרה שאי פעם הכנת? "מנה מוזרה לא יצא לי, אבל הכנתי עוגה מטורפת בגובה של שלושים סנטימטר ליום ההולדת של הבת שלי".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "לא כשר".

מתכון לשבת: עוגת מייפל אגוזים

מדור אוכל עוגת מייפל אגוזים, רות גז. צילום פרטי

מדור אוכל עוגת מייפל אגוזים, רות גז. צילום פרטי

המצרכים:
3 תבניות אינגליש קייק
5 ביצים
2 שקיות סוכר וניל
300 גרם סוכר
300 גרם קמח תופח
150 גרם חמאה מומסת (או 120 גרם שמן)
300 גרם שמנת חמוצה (או צמחית לפרווה)
200 אגוזי מלך קצוצים גס
מייפל לזילוף

אופן ההכנה:
מקציפים ביצים שלמות עם סוכר וסוכר וניל למסה תפוחה במשך שבע דקות. ואז מקפלים לתוכה לסירוגין: 1/3 מכמות הקמח, אחר כך שמנת, ואז שוב 1/3 מכמות הקמח. אחר כך מוסיפים חמאה (או שמן) ולבסוף את יתרת הקמח. מעבירים לתבניות אינגליש קייק מפזרים אגוזי מלך. אופים בתנור בחום של 170 מעלות במשך 40-35 דקות. מיד כשהעוגות יוצאות מחוררים עם קיסם ומזליפים מייפל.
שבת שלום.
בתיאבון!

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אפרת. ש

    פשוט אלופה!!! מכירה את רות מקרוב,
    אמנית בתחום האפיה בקנה מידה מטורף הן בעיצוב והן באסתטיקה!! היצירות שלה מדברות בעד עצמן!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר