מדור אוכל. יוסי דנה
מדור אוכל. יוסי דנה

"מהיום שעמדתי על דעתי, הבנתי שיש בי אהבה לכל מה שמשמין"

הוא מבשל ואופה אבל גם מנגר ומצייר. השף האהוב עליו הוא הבעלים של מסעדת רוזנברג, שהוא במקרה גם הבן שלו. ויש לו גם בלוג על אוכל ומתכון לעוגה טבעונית לשבת. הכירו את יוסי דנה

פורסם בתאריך: 18.1.19 09:04

קצת על עצמך: אני חובב אוכל, מאוהב באפייה, מכור לבישול וכותב על החיים מכל זווית אפשרית בבלוג שלי. אני אוהב לנגר בכל עץ, לוח ומשטח, מעט מצייר ומאייר. ב-30 השנים האחרונות אני בתחום המיגון והאבטחה. היום אני מנהל את החטיבה הארצית של צוות 3, חברה המונה כ-7,000 עובדים שעיקר התמחותה בביטחון שמירה וניקיון.

רקע בעיר: נולדתי בהרצליה לפני 55 שנה פחות שבועיים, וליתר דיוק ב-4.2.1964. למדתי בבן צבי ואז שנתיים בבר אילן, ובגיל 14 עברנו משפחתי ואני לאילת בשל עבודה של אבא שהיתה אמורה להימשך שנה, אך התאהבות בעיר, באנשים ובחינוך גרמו לנו להישאר בעיר השמש מעט יותר משבע שנים. בתום שירותי הצבאי חזרנו להרצליה, עברתי דבר או שניים ואז התחתנתי ונולדו שני ילדיי. הבכור הוא מנור, בן 30, שלפני שנתיים התחתן עם ספיר ולפני חודש הפכו אותי ואת רעייתי מזל שתחיה לסבא וסבתא לרון החמוד. בנוסף יש לנו את נופרי בת ה-26 .

מאיפה האהבה שלך למטבח? כל חיי, מהיום שעמדתי על דעתי, הבנתי שיש בי אהבה, שלא לומר תשוקה מטורפת, למטבח, לעשייה, למתוק, מלוח, פחמימות ובעצם לכל מה שמשמין. אפרופו משמין, אותה אהבה בלתי נשלטת גרמה לי להגיע למשקל של 168 קילו ביום טוב. עד שבוקר אחד החלטתי לא עוד. נרשמתי לשומרי משקל והצלחתי להשיל 82 קילו ממשקלי, ואני שומר על זה כבר שמונה שנים וללא ספק עד שאחזיר נשמתי לבורא. אהבתי לאוכל ובעיקר להכנתו לא פחתו. נהפוך הוא, המשכתי ביתר שאת אלא שהעיקר הפך להכין ולא לאכול, לארח ולא לבלוע, לטעום ולא לתפוח. הבית בו גדלתי, עיקרו היה לארח לבשל ולפנק במטעמים את כל הסובבים. אמא ילידת הארץ, חצי איטלקיה וחצי סורית, אבא ממוצא טריפוליטאי. כך שכל מגוון המטבחים הטובים נרקחו והתבשלו בסירים של אמא. משם, ללא ספק, ספגתי את סודות המטבח, הבישול האפייה, האהבה, והחום המנחם בכל מנה וארוחה.

מי השף או הקונדיטור האהוב עליך? הבן שלי מנור, שספג ממני ולא מעט מאמי כשהיה באופן קבוע יושב איתה במטבח ולומד, מכין, מנסה ומתאהב בכל פעם מחדש. הוא הרחיק לכת ובסיום שירותו הצבאי הלך ללמוד בישול, כולל כל השתלמות וסדנה שמצא. היום מנור הוא הבעלים של מסעדת רוזנברג בהרצליה פיתוח, ומבחינתי באופן האובייקטיבי ביותר, הוא המאסטר והשף המוערץ עלי ביותר.

מהי המנה האהובה עליך? כמו כל אהבה אחרת בתחומים שונים זה עניין של עיתוי. כרגע, אולי בשל מזג האוויר או מצב הרוח – תבשיל עלי מנגולד עשיר לצד קוסקוס אוורירי כמו פתיתי שלג רכים זו מנה שתמיד מחזירה אותי לבית אמא.

בישול או אפייה? אין לי תשובה ברורה. אם ממש תתעקשו אכנע ואומר אפייה.

מה התבלין שלך? הירוקים – פטרוזיליה, טימין, כוסברה, שמיר ובזיליקום. בלעדיהם אני לא מתחיל לבשל, כמו שללא מחית וניל לא אתחיל לאפות מתוקים.

מה בתפריט של יום שישי? החלות מככבות על השולחן לצד תבשיל שמשתנה משישי לשישי, כמו מחג לחג. קדירת כבש, מפרום, קוסקוס עוף צלוי ובכל מקרה שלל סלטים מרעננים ירוקים חריפים מבושלים וצלויים, וטחינה כמובן.

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? לעולם האפייה והקונדיטוריה הגעתי לגמרי במקרה כשגיסתי הביאה לי עוגה שאהבתי באחד הביקורים שלה אצלנו, והיא סיפרה כמה העוגה קלה להכנה. רשמתי מתכון ומיד נגשתי להכין. "יצא מושלם", אמרו הטועמים. ואז החלטתי שבמקום תפוז אכניס קוקוס ובמקום סולת גזר. כך מצאתי עצמי בכל סופ"ש, ולעיתים ארבע פעמים בשבוע מכין ורוקח מתכונים פרי דמיוני. עם הזמן ככל שהכנתי יותר כך צברתי ניסיון, מה נכון ומה פחות, ולאור בקשות רבות של חברים, מכרים, משפחה וסובבים, פתחתי בלוג שכל עניינו אוכל, אפייה, סיפורים ונשנושים – www.yosidana.co.il.

מה המומחיות שלך במטבח? פשטות, קלות הכנה, עוגות על בסיס "הכל בקערה אחת".

מה המנה הכי מוזרה שאי פעם הכנת? עוגת ארטישוק מתוך הזיה ויצאה לי עוגה מטורפת.

מה אף פעם לא תסכים לבשל או לאכול? בכל מקרה ובשום תנאי לעולם לא אבשל ואכין פירות ים, שרימפס ודומיהם.

מתכון לשבת: עוגת תפוחים וערמונים טבעונית

מדור אוכל. עוגת תפוחים וערמונים טבעונית.

מדור אוכל. עוגת תפוחים וערמונים טבעונית.

המצרכים:
כוס וחצי קמח
שליש כוס סוכר חום (דמררה)
שתי כפיות סודה לשתייה
כפית קינמון
רבע כפית ציפורן טחונה
רבע כפית אגוז מוסקט טחון
כוס תפוחים מרוסקים
כוס ערמונים טחונים
חצי כוס שמן
שתי כפיות תמצית ווניל
אגוזי מלך גרוסים עבה
שתי כפיות מייפל

אופן ההכנה:
מחממים תנור ל-180 מעלות. מערבבים את כל המצרכים, מלבד הקמח והאגוזים. כשהבלילה אחידה מוסיפים את הקמח ומקפלים פנימה. מוסיפים את האגוזים ויוצקים לתבנית אינגליש קייק – חשוב שתהיה משומנת. רגע לפני שמכניסים לתנור מפזרים מעל אגוזי מלך נוספים, גרוסים גס. אופים עד שהקיסם יוצא יבש. מרטיבים עם הרבה סירופ מייפל. לבריאות.
שבת שלום.
בתיאבון!

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר