מיכל קנטור
מיכל קנטור

“בימי שישי אני אוהבת ללכת ברגל ולהריח את הבישולים”

מיכל קנטור עלתה אמנם מרוסיה, אבל המומחיות שלה במטבח היא מרק תימני. בעלה דווקא מתלהב מהכריכים על השולחן בשישי. היא עצמה מתלהבת מהעסק חדש שפתחה לייצור תכשיטים

פורסם בתאריך: 31.1.19 20:47

קצת על עצמי: "מיכל קנטור, 36, נשואה לדוד ואם לשלושה. עובדת בחברה ביטחונית ועצמאית בעלת עסק טרי לייצור תכשיטים בשם “מי-אמור” (me-amor), שנפתח בתחילת החודש. “התבשלתי עם זה שנים”, היא מספרת. “אני מאוד אוהבת יצירה, אמנות, אוכל, בגדים וכל מה שאפשר לגעת בו ולתת לו טאצ’ משלי. כשילדתי את בתי האמצעית הכרתי בבית החולים את אפרת, שהיא החברה הכי טובה שלי היום. גילינו שאנחנו מאוד דומות וששתינו מאוד יצירתיות, והתעסקנו הרבה ביצירה בחופשת הלידה. היה לנו חלום לפתוח עסק, בכל פעם עם רעיון אחר, וזה נותר בצד. כשילדתי את הילד השלישי שלי, גם היא ילדה בסמיכות אלי, ובחופשת הלידה האחרונה לפני שנתיים וקצת ממש נכנסנו חזק לעולם היצירה והתחלנו לבדוק איך לפתוח עסק משותף. בסוף אני לקחתי את המושכות. התחלנו ליצור תכשיטים וזה נורא כיף לי. אפשר לראות את המוצרים בדף העסקי בפייסבוק”.

רקע בעיר: “עברנו לכפר סבא כשהייתי בהיריון עם הבת האמצעית שלי. עליתי מרוסיה בגיל שבע לדימונה, גרתי שם עד גיל 17-16. למדתי בתיכון בבאר שבע, שירתי בצבא בחיל האוויר וכשהשתחררתי עברתי לראשון לציון ומשם לרמת גן. שם התחלתי לצאת עם בעלי. גרנו בפתח תקוה ואחרי שנה וחצי עברנו לכפר סבא ואנחנו פה כמעט שמונה שנים. אני מטורפת על העיר, מאוד אוהבת אותה. בימי שישי בבוקר אני אוהבת ללכת ברגל ולהריח את ריחות הבישולים, אני אוהבת את החברה והאוכלוסייה. מכל הערים שגרתי בהן הכי אני אוהבת את כפר סבא”.

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? “המטבח תמיד היה בי. ההורים שלי עבדו הרבה והייתי אחראית על אחי הקטן ולכן התחלתי לבשל בבית. אמא שלי, שהיא בשלנית מאוד טובה, מעולם לא אסרה עלי להיכנס למטבח וגם סבתא שלי בשלנית מצוינת. אמנם עלינו מרוסיה אבל אין אצלנו בבית מאכלים רוסים אולי כי גם אמא שלי אוהבת את הטעמים העזים של העדות השונות בארץ. כשהבת שלי ביקשה לאחרונה לדעת מה המאכל המאפיין אותנו לעבודת שורשים, אמרתי לה ‘תגידי שאנחנו אוכלים הכל, ותכתבי מה את הכי אוהבת’. היא אמרה ‘הכי אני אוהבת את המרק התימני שלך’”.

שף/קונדיטור אהוב? “אני מאוד אוהבת את חיים כהן, אבל אף פעם לא הייתי במסעדות שלו. אני אוכלת דרך המסך”.

מהי המנה האהובה עלייך? “אני אוהבת כל מה שיש בו פחמימות, במיוחד בצק, אבל אני לא אוכלת בצק כמעט שנתיים כי זה עושה לי לא נעים בבטן”.

בישול או אפייה? “בישול, כי זה פחות מדויק. אפשר לאלתר”.

תבלין אהוב? “אגוז מוסקט. אני שונאת פלפל שחור, ואגוז המוסקט הוא תחליף עבורי, רק הרבה יותר ארומטי”.

מה בתפריט ביום שישי? “תמיד יש דגים, סלט ביצים, חלה וסלטים חדשים שאני מכינה או מתכון שהרחתי אצל מישהו ובא לי לנסות. כך למשל התחלתי לבשל מרק תימני. הרחתי את זה אצל הקוסמטיקאית והתחלתי להכין”.

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? “נראה לי פירה”.

מה המומחיות שלך? “אם אני אשאל את בעלי זה כריך עם חביתה או טוסט. אני אוהבת להפתיע בכריכים, אז אולי הוא צודק”.

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? “רגל קרושה – זה נראה מגעיל, למרות שאני כאילו מהעדה הנכונה”.

מתכון לשבת: מרק תימני

מרק תימני

מרק תימני

המצרכים:
6 שוקי עוף
בצל אחד
4 תפוחי אדמה בינוניים
5 שיני שום
2 עגבניות בינוניות
קופסא אחת של רסק עגבניות
רבע צרור כוסברה או פטרוזיליה (רק העלים)
כפית חוויאג’
חצי כפית כורכום
חצי כפית כמון
כף מלח
בערך ליטר וחצי מים

אופן ההכנה:
קוצצים בצל ושום ומטגנים עד שמזהיב. מרסקים את העגבניות בפומפייה. מקלפים תפוח אדמה וחותכים לקוביות. מוסיפים לבצל את העגבניות, את הרסק ואת התבלינים ומערבבים כדי שכל הטעמים יפתחו. מוסיפים את שוקי העוף ואת תפוחי האדמה ומערבבים היטב. מוסיפים מים עד לכדי כיסוי ומרתיחים. מוסיפים את הפטרוזיליה או הכוסברה הקצוצים, מנמיכים את האש ומבשלים כשעה.

בתיאבון!

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר