חגית אביטל מדור אוכל
חגית אביטל מדור אוכל

“עולם הקינוחים מרתק אותי”

כשהבן שלה היה בן חמש, חגית אביטל הכינה לו עוגת קטר. מאז, כבר 31 שנה, היא לא מפסיקה לאפות ובמקביל לעבודה בהייטק מתפעלת עסק למכירת עוגות מהבית

פורסם בתאריך: 8.2.19 11:13

קצת על עצמך: אני חגית אביטל, עוד מעט בת 46, עובדת בהייטק בחברת ורינט. יש לי שלושה ילדים, הגדול יתגייס בקיץ, ילדה בת 15 והקטן בן 10. גדלתי באשדוד. לפני כ-13 שנה, כשהבן הגדול היה בן חמש, הכנתי לו עוגה של טרקטור. אנשים ראו את מה שהכנתי והתחילו להזמין ממני עוגות. אין לי אתר באינטרנט, מי שמזמין ממני שמע עלי מחברים או טעם דברים שהכנתי ואני מעדיפה את זה כך. יש לי כמובן פרופיל בפייסבוק ושם אני מפרסמת דברים שאני מכינה. מאז שאני זוכרת נמשכתי לעולם העוגות והקונדיטוריה, ועם השנים עברתי הרבה השתלמויות וקורסים של בצק סוכר, קונדיטוריה צרפתית ואפייה בכלל. התחלתי למכור עוגות מהבית לפני כמה שנים ואני קוראת לזה: ‘חגיגית -חוויה מתוקה’. “העיסוק בקונדיטוריה מעניק לי את השינוי ביום-יום, מהעולם של הלקוחות ודרישות העבודה התובעניות. כשאני במטבח אני נמצאת באזור היצירתיות שלי, והילדים תמיד צוחקים כשהם מבקשים ממני להכין בדיוק את מה שהכנתי בשבוע שעבר. אני לא מסוגלת לשחזר במדויק כי תמיד אני חייבת לשנות משהו, להוסיף משהו”.

רקע בעיר: “אני גרה בהרצליה 20 שנה והגעתי לעיר בעקבות בעלי”.

מאיפה הגיעה האהבה שלך למטבח? “מסבתא סימי שלי ז”ל, מרוקאית אמיתית שדיברה אלינו תמיד דרך הבישולים שלה, תמיד פינקה אותנו במאכלים מושקעים ועוגיות מיוחדות. את רוב השיחות הכי עמוקות שלנו ניהלנו במטבח תוך כדי הכנת עוגיות מרוקאיות”.

מי השף או הקונדיטור האהוב עלייך? “יש הרבה. בבישול אני מתחברת לסגנון של חיים כהן, שמבשל אוכל ביתי עילי, ובקונדיטוריה אני מאד אוהבת לראות קונדיטורים צרפתיים ויפניים שממש מייצרים אמנות ולא רק קינוח. הוויזואליות והטעמים מיוחדים להפליא”.

מהי המנה האהובה עלייך? “פסטה על כל צורותיה, לא יכולה לעמוד בפניה”.

בישול או אפייה? “זו שאלה בעייתית, המטבח מרגיע אותי ומשרה בי שלווה, וזה ממש לפי מצב הרוח. יכול להיות יום שאכין שמונה סירים של מאכלים, ויכול להיות יום של עשר עוגות שונות”.

מה התבלין שלך? “כמון ומלח, לא יכולה בלעדיהם”.

מה בתפריט של יום שישי? “שישי זה יום ממש עמוס במטבח. תמיד יהיו לחמי מחמצת טריים שאני אופה, ותמיד ביום חמישי אני מתייעצת עם הילדים מה מתחשק להם לאכול ביום שישי. בנוסף, בכל יום שישי אני מסתובבת מוקדם בבוקר בסופר ואצל הירקן, רואה מה יש טרי ואז מחליטה מה להכין”.

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? “אצלנו בבית הבישול היה מגיל ממש מוקדם, אבל בטוח שצ’יפס ופלאפל היה אחד הדברים הראשונים שהכנתי. בבית היתה לנו מסורת, בימי החופש, לעשות פעם בשבועיים צהריים פלאפל. ממש היינו מכינים הכל, כמו בדוכן פלאפל, ואפילו ילדי השכנים היו מגיעים לאכול”.

מה המומחיות שלך במטבח? “אין ספק שקינוחים. העולם הזה מרתק אותי ותמיד אני משחקת עם מתכונים ומייצרת קינוחים מעניינים וטעימים. למשל, לכבוד ראש השנה הזמינו ממני קינוח שיסמל את השנה החדשה שיהיה מרשים ומיוחד. ישבתי עם עצמי וחשבתי מה אני רוצה להכין, הסתכלתי ברשת ובסוף יצרתי קינוח של פנקוטה קינמון עם גלי מתפוחי עץ ירוקים חתוכים דק, וקרם של למון גראס. יצא ממש טעים והלקוחה היתה ממש מרוצה, אני אוהבת ליצור בשביל אירועים וחגים מיוחדים”.

מה המנה הכי מוזרה שאי פעם הכנת? “לא יודעת, אין אוכל מוזר בעיניי”.

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? “זיתים ומלפפונים חמוצים. לא מסוגלת לגעת בהם או להריח אותם מגיל אפס”.

מתכון לשבת: עוגיות חמאה

עוגיות חמאה למדור אוכל

עוגיות חמאה

המצרכים:
200 גר’ חמאה
3/4 כוס סוכר
שקית סוכר וניל
2.5 כוסות קמח
ביצה אחת
כוס של אגוזים טחונים (יכול להיות גם שקדים, אגוזי מלך, פקאן, לוז, פיסטוק וכו’)

אופן ההכנה:
טוחנים במעבד מזון את האגוזים ושמים בצד. שמים במעבד המזון וו גיטרה, ומוסיפים 200 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות, ביצה, את הסוכר ואת הסוכר וניל, עד שהתערובת נעשית תפוחה ואוורירית. מוסיפים את הקמח והאגוזים עד לאיחוד, הבצק ולא מעבדים יותר מדי. אם הבצק לא מתאחד ניתן להוסיף כף של מים או של מיץ תפוחים.
מחלקים את הבצק לשניים, ויוצרים שני נחשים בקוטר שרוצים שהעוגיות יהיו. עוטפים אותם בניילון נצמד ומכניסים למקפיא לחצי שעה. פורסים את העוגיות בעובי של כחצי ס”מ, מסדרים על נייר אפיה ומכניסים לתנור, שחומם מראש ל-175 מעלות. אופים כ-20 דקות, עד שמזהיב.
אני תמיד שומרת במקפיא גליל אחד או שניים, זה מעולה לאורחים שמפתיעים. תוך 20 דקות יש לי עוגיות מוכנות.

בתיאבון ושבת שלום!

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר