ג'רמי וולפלד. צילום רון שלף
ג'רמי וולפלד. צילום רון שלף

"אין לי בירה מועדפת. זה כמו לשאול איזה ילד אתה מעדיף"

ג'רמי וולפלד עלה ארצה עם חלום לייצר בירה טרייה בישראל, והגשים אותו בענק. עד היום הוא טועם כל משלוח שיוצא מהמבשלה שהקים, תמיד תראו אותו חוגג ב-8 באוגוסט ויש לו גם מתכון לקוקטייל

פורסם בתאריך: 18.1.19 12:35

קצת על עצמך: "ג'רמי וולפלד, בן 53, נשוי עם ילדים. עליתי לארץ מארצות הברית בפעם הראשונה ב84', עשיתי צבא וחזרתי לארצות הברית, שם למדתי מלונאות ומסעדנות. ב-89' טעמתי לראשונה בירה טרייה ואמרתי לעצמי שאני צריך להביא את הדבר הזה לארץ. אז למדתי בשיקגו, בבולטימור ובקליפורניה איך מכינים בירה. עבדתי בחברת קייטרינג ענקית בבית הלבן מספר שנים. עליתי לארץ שוב ב-99' לרעננה ומאז אני גר בעיר. לקחתי חלק בפתיחת מסעדות כמו ביסטרו 56, הייתי הקולה הראשי של רשת ארקפה, פתחתי חברת קייטרינג ברעננה ובערך ב-2008 פתחתי לצד השותף שלי את הסניף הראשון של רשת הברים ג'מס בפתח תקווה, שם נמצאת גם המבשלה הראשית. עכשיו יש לנו שמונה סניפים ברשת, כשאחד מהם נמצא ברעננה, ואנחנו מייצרים 50 אלף ליטר בחודש של עשרה סוגים שונים של בירה".

איך נראים החיים כשעובדים בלילה? "בגלל המשפחה, אני יוצא עד מאוחר רק שני לילות בשבוע בלילה, בשלישי וברביעי. זה מאוד כיף, אין מה להגיד. האנשים נהדרים, יש בזה המון הנאה. אבל זה קשה אם אתה נשוי ויש לך משפחה. בגלל זה אני מגביל את עצמי ולא יוצא כל לילה".

קצת על הבר: "הג'מס ברעננה הוא בר שכונתי, ה— "Man cave" שלי. זה מקום קטן וחמוד, הוא קיים בערך שש שנים, הוא השני שנפתח ברשת אחרי הג'מס בפתח תקווה. זה מקום אינטימי וכיפי. כמו לשבת בבית עם החברים שלך".

מה הרקע שלך בתחום? "לא ניהלתי פאבים בעבר, אבל עזרתי לפתוח כמה מסעדות בחיי. הברים של הרשת הם רטסו-ברים. ישראלים הם לא שתיינים גדולים ואלה מקומות לצאת לאכול בהם ולשתות איזה שתי בירות בצד".

מה המשקה שלך? "אני שותה הכול חוץ מיין. אני לא יכול לבחור בירה מועדפת, זה כמו לשאול אותך איזה ילד אתה מעדיף".

מה שותים אצלך הכי הרבה בבר? "בירת הפילז שלנו נמכר הכי הרבה".

מה הדבר הכי מיוחד שקרה בבר? "תשמע, אין אצלנו אירועים מיוחדים אצלנו כי המקום מאוד קטן ואינטימי. באמת שכל יום הוא מיוחד מבחינתי במקום. האחווה והקהילה, עצם זה שמקום כזה קם בעיר זה מיוחד בעיניי".

מה הכי קשה בתחום? "השתייה. לא לשתות יותר מדי, אתה חייב להיות אחראי. בגלל שאני יוצר את הבירות, אני נמצא במפעל בפתח תקווה שמייצר את הבירה ומאשר את המשלוחים שנשלחים לברים שלנו ברחבי הארץ, משמע אני טועם כל משלוח בירה שיוצא. אז הדבר הכי קשה, זה אין ספק האיזון בשתייה. אני הרבה פעמים מרים צ'ייסרים של מים עם אנשים כי אני חייב להגביל את עצמי".

מה הכי כיף בתחום? "אני תמיד אומר – it's not about the beer, it's about the people. אני חייב לשרת, זה מי שאני. כשאני רואה את המזלג נופל מהשולחן ואני מרים את המזלג לפני שהלקוח מתכופף, זה אני. כשאני מדליק למישהו סיגריה, זה אורגזמה בשבילי. אני חי בשביל זה".

מה הליין הכי מצליח שלכם? "אין לנו ליינים במקום, אני לא רוצה להכניס את זה ברעננה. לא משנה מה אני אביא, יהיה מישהו שלא יהיה מבסוט, וזה מקום כל כך קטן שאני מעדיף להשאיר את זה איך שזה עובד – וזה עובד מצוין".

מה היום הכי מיוחד בשנה בבר? "אנחנו עושים ב-8 באוגוסט בכל שנה משהו מיוחד בגלל הבירה שלנו 8.8. אנחנו עושים מבצעים, הנחות, מפנקים את האנשים בבר".
מה היית עושה אם לא היית איש חיי הלילה? "בטח חברת קייטרינג או מסעדה, אני אוהב את השירות ממש".

יש לך טיפ לצעירים ששותים? "כל פעם שאתם שותים אלכוהול תשתו גם מים, זה הכי חשוב. אתם צריכים להגיע הביתה בשלום".

טיפ לבעל בר מתחיל? "כל אחד רוצה לפתוח בר, אבל אי אפשר לעשות כסף רק מבר. אתה לא יכול לשלם 12 אלף שקל בחודש ולהרוויח ממקום שפתוח רק ארבע שעות ביום. במילים פשוטות, לא הייתי ממליץ לפתוח בר. זה מתכון לאבד המון כסף, ומהר".

קוקטייל השבוע: קוקטייל "ברי אייל"

קוקטייל ברי איל. צילום רון שלף

אופן ההכנה:
ממלאים כוס יין בקרח. מוזגים שליש מיץ תפוזים, בירת ג'מס ברי אייל ו-50 מ"ל ספרייט.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גיא

    האיש הזה באמת מיוחד וזה המקום היחיד ברעננה בו מרגישים תל אביב !

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר