דירה להשכיר. צילום יח"צ
דירה להשכיר. צילום יח"צ

השבוע בעיר: הרצאות, מחזות זמר והקרנת סרט

הסיפור של "דירה להשכיר" בעיבוד מחודש, הקרנה של הסרט "מודי" והרצאה בנושא טכנולוגיה בעידן החדש, כל פעילויות השבוע ברעננה

פורסם בתאריך: 24.12.17 07:40

#מחזיקים לה אצבעות

היום בשעה 19:00 באצטדיון נתניה תנסה הפועל רעננה להוכיח שהניצחון על קרית שמונה במחזור שעבר לא היה מקרי, כשתארח את בני סכנין ותנסה להשיג בפעם הראשונה העונה שני ניצחונות רצופים. מנחם קורצקי ושחקניו ירצו להישאר שבוע נוסף מעל הקו האדום, כאשר הפער ביניהם לבין מ.ס אשדוד במקום ה-13 עומד על שלוש נקודות.

#מבשלים ברעננה

עוד הערב בשעה 20:30 בבית מת"ן, תום פרנץ, הזוכה של התוכנית מאסטר שף,יחשוף איך הפך להיות אחד משלנו, לאחר שהגיע מגרמניה, נישא לישראלית, התקרב לדת והפך לכוכב.

#אומנות או נמות
הרצאה בנושא יצירות האומנות היקרות ביותר בעולם מפי יונתן אולמן, מרצה וחוקר אמנות המתמחה באמנות מודרנית ועכשווית ואמן פעיל המציג בארץ ובחו”ל ואוצר עצמאי. לאחר ההרצאה יוקרן הסרט “מודי” בכיכובם של המועמדת לאוסקר, סאלי הוקינס, והמועמד לאוסקר אית’ן הוק. הסרט מבוסס על סיפורה האמיתי ומעורר ההשראה של מוד לואיס שמתקבלת לעבודה כעוזרת בית בביתו של אוורט, סוחר דגים מקומי, איש מוזר ומתבודד. מוד לא כל כך מוצלחת בעבודות הניקיון ולהפתעתו של אוורט, היא מתחילה לצייר על קירות הבקתה. הזוג מתחתן ומוד יוצאת עם אוורט, לעזור לו במכירת הדגים, ומנסה למכור גם את ציוריה. במהרה הציורים הופכים למקור פרנסתם העיקרי, וכשתחנת הטלויזיה המקומית מגיעה לראיין את מוד היא הופכת בין לילה לסיפור הצלחה ולמוקד עליה לרגל של תיירים ומבקרים.
בהרצאה ידבר אולמן על הסרט ויסביר כיצד ייתכן כי במהלך חייה מכרה מוד לואיס את יצירותיה בעבור סכומים זעומים, אך לאחר מותה עלו הביקוש והמחיר של יצירותיה בצורה כה דרסטית. לפי ההרצאה מדובר בתופעה מרתקת לה אנו עדים בשנים האחרונות, יצירת אמנות בודדת גורפת מחירים שהיו יכולים להציל כלכלה של מדינה קטנה. מה הן יצירות האמנות היקרות בעולם? מה גורם להן להיות יקרות כל-כך? האם אלה בהכרח היצירות החשובות בעולם? ואיך מחירי השיא האלה משפיעים על מערכות השיפוט של עולם האמנות?
הסרט “מודי” וההרצאה של יונתן אולמן יתקיימו ביום שני (25.12) בשעה 19:30 בהיכל התרבות יד לבנים. מחיר: 65-75 שקלים.

 

#ההסטוריה של הפייסבוק
בהרצאה “מגוטנברג ועד צוקרברג” מספר יהודה קונפורטס על העידן הדיגיטלי ועל איך הוא שינה את דפוסי חיינו והופך על  פניהם את הערוצים בהם אנו מתקשרים. עוד ידבר קונפורטס על איך בעזרת טכנולוגיית הווידיאו הדיגיטלי אנו יכולים לאכסן יותר חומר מאשר בכל מדפי הספרייה, אך האם אלו מאפייניו היחידים של עידן זה? ואיך ישפיע על האנושות בעתיד?
קונפורטס החל את הקריירה העיתונאית שלו ב-1981, כעורך בדסק החדשות של עיתון “הארץ” ובהמשך בדסק החדשות של “מעריב”. ב-1995 הצטרף קונפורטס לחברת “אנשים ומחשבים” ומאז הוא אחראי על כל התכנים שמפיקה הקבוצה. בין השנים 1998 ל-2008, במקביל לעבודתו באנשים ומחשבים, יזם וערך קונפורטס תוכנית מחשבים בטלוויזיה החינוכית והוא חבר באגודת הידידים של קרן אתנה (יוזמת פרויקט “מחשב נייד לכל מורה”), חבר בהנהלת עמותת אשנ”ב לגלישה בטוחה ברשת וחבר בוועדה הלאומית לצמצום הפער הדיגיטלי. הוא בעל תואר שני בתקשורת פוליטית ומדעי המדינה מאוניברסיטת בר אילן ומרצה לתקשורת וחברה בבית הספר לכלכה וניהול במכללה האקדמית תל אביב יפו.
ההרצאה “מגוטנברג ועד צוקרברג” תתקיים ביום שישי (29.12) בשעה 10:00 באולם נועם – מועדון הזהב

#שכנות טובה
המחזמר המקורי והמצליח על פי סיפורה הידוע של לאה גולדברג “דירה להשכיר” מגיע לרעננה בעיבוד מחודש של “התיאטרון שלנו”. במחזמר מסופר על דיירי בניין אחד, המבקשים למצוא דייר חדש במקומו של מר עכבר. התיאטרון שלנו מציג עיבוד מוזיקלי עשיר לעלילה מרתקת, העוסקת ביחסים בין שכנים, בעזרה לזולת ובחברות אמת, ושזורה בדמויות ססגוניות ומפתיעות. התיאטרון שלנו” הוא תיאטרון רפרטוארי לילדים שנוסד בשנת 1994 על ידי רונן גולדפרב ומציע מבחר אמנותי עשיר ומגוון של הצגות ומופעים, העוסקים בנושאים חברתיים המעודדים סובלנות, שוויון, כבוד הדדי וקבלת השונה. הצגות התיאטרון מתקיימות בכל רחבי הארץ באולמות, מתנ”סים, בתי ספר, מפעלי מנויים וסלי תרבות ישוביים. בין הפקות התיאטרון ניתן למצוא הצגות רבות, ביניהן: “איה, אאוץ’, אווה”, “בנצי הפיל”, “הברווזון המכוער”, “היפהפייה הנרדמת”, “בגדי המלך החדשים”, “הדייג ודג הזהב”,”זהבה ושלושת הדובים”, “ספר לי סיפור” ועוד רבים. שחקני התיאטרון הינם בוגרי בתי ספר למשחק השולטים בז’אנר של מחזות הזמר, ביניהם: גילה אלמגור, דין דין אביב, עדי אשכנזי, שלומי קוריאט, דנה סמו, אלי גלפרין, איתי שגב , נטע הבר ועוד רבים וטובים.

“התיאטרון שלנו” מפיק תכניות טלויזייה בשיתוף ערוץ “הופ”, ערוץ “בייבי” וסידרה קבועה בשם “ספר לי סיפור” בכיכובו של רונן גולדפרב, מייסד התיאטרון. כמו כן התיאטרון עובד עם מיטב היוצרים, ביניהם: יהודית רביץ, רמי קליינשטיין, משה דץ, סמדר שיר, ריטה, אפריים סידון ועוד.
המחזמר “דירה להשכיר” יוצג ביום שבת (30.12) בשעה 11:00 במשכן למוזיקה ואמנויות. מחיר כרטיס: 55-70 שקלים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר