לסביהונסט צילום לואיז גרין
לסביהונסט צילום לואיז גרין

השבוע בעיר: פתיחת חודש הגאווה עם המופע "לסביהונסט"

וגם, ראשון אקדמי באוניברסיטה הפתוחה, הפנינג שכונתי בגן טרזן בקרית שרת וההצגה שמוליקיפוד במשכן

פורסם בתאריך: 3.6.18 08:26

ראשון אקדמי: האוניברסיטה הפתוחה והאגודה הישראלית לחינוך משווה, יקיים בקריית האוניברסיטה הפתוחה ברעננה, יום פתוח לקהל הרחב, שיהיה מלא בהרצאות ופאנלים מרתקים בנושאי שילוב, הדרה ושינוי חברתי. מרצים ישראליים ומרצים אורחים מחו"ל, ידברו על נושאים כמו אינטגרציה, ההבדלים בין אוכלוסיות שונות בתוך מערכת החינוך הישראלית ועל שוויון ואפליה. יום ההרצאות החד פעמי מתקיים במסגרת יובל לתכנית האינטגרציה בחינוך. "תוכנית האינטגרציה, כחלק מהרפורמה בחינוך, נחשבה מאז השקתה לפני חמישים שנה לספינת הדגל של מדיניות החינוך הישראלית", כתבו מארגני הכנס, "ודומה שהיא אף הפכה לאחד הסמלים המובהקים של המדיניות הממשלתית בסוגיית היחסים האתניים והמעמדיים בישראל. שנת היובל למדיניות חינוך מרכזית זו מהווה הזדמנות לבחון את הצלחותיה וכישלונותיה, וכן – לאור השינויים הגדולים שעברו על מערכת החנוך ועל החברה הישראלית בחמשת העשורים האחרונים – לברר האם התכנית עדיין רלוונטית למציאות החינוכית והחברתית הישראלית הנוכחית". בין מרצי הכנס יהיו פרופ' יוסי דהאן, פרופ' זהבית גרוס, ד"ר מירי ימיני ועוד.

הכנס יתקיים ב-3.6 בשעה 9:00 בקריית האוניברסיטה הפתוחה ע"ש דורותי דה רוטשילד, דרך האוניברסיטה. ההשתתפות היא ללא תשלום אך על בסיס הרשמה מראש בטלפונים 3337*,03-5114412

 

תמונות מהקרב: לכבוד חודש הקריאה ופסטיבל על כנפי הדמיון, הספרייה העירונית תארח את יואב לימור וזיו קורן בהרצאה סביב ספרם החדש, "תמונת מצב", פרוייקט ייחודי, שמאפשר הצצה נדירה וחד-פעמית לקרביים של צה"ל וכוחות הביטחון כפי שלא נראו מעולם.  יום ראשון בשעה  19:30 באודיטוריום יד לבנים.

תיאטרון רחוק מגיע לרעננה עם מופע סיפור בשילוב בובות, צלליות, תפאורה ומוזיקה. ומה מחכה לילדים הפעם? סיפור מרגש על חברות וידידות בין הילד גדי, השוכב במיטתו חולה, לבין קיפוד מיוחד – שמוליקיפוד שבא לבקר אותו בחדרו. הסיפור האהוב זוכה לעיבוד ייחודי ויוצא דופן בליווי מוסיקה מקורית. יום שני (4.6) בשעה 17:00 במשכן למוזיקה ואמונויות, חדר קנטבילה.

הפנינג שכונתי: תוכנית "שכנות טובה" ,בשיתוף מרכז האומנויות ומועדון קשת, מזמינים אתכם להפנינג שכונתי בו תוכלו להנות מפעילות אומנות רחוב לילדים, דוכני מזן ומטעמים מבתי התושבים ודוכני יצירה והפעלה. יום שני בשעה 17:00, קריית שרת גן טרזן.

אוהבים לשיר? מחווה לפסטיבלי הזמר הכולל שירה בציבור יתקיים בהיכל התרבות יד לבנים בהנחיית אילן טל ויוסי גרושקה אשר מלווים את ניב קופמן בערב שכולו שירה וכייף. יום בשעה 20:30.

בנות, תהיו כנות: כחלק מאירועי חודש הגאווה ברעננה, יתקיים המופע ב'לסביהונסט', מופע שירים ומערכונים מקוריים על נשים שאוהבות נשים. המופע החל לרוץ על הבמות בשנת 2016, וצמח מתוך שיתוף פעולה בין היוצרת מיקה בן שאול והמפיקה רעות נגר. אל השתיים הצטרפו ענת זמשטייגמן,אילה דנגור, תמר עמית יוסף, וטל שחר בן ארי. לאחר ההצלחה אדירה בתל אביב עלה המופע אל בימת תיאטרון 'הבימה', והחל לנדוד ברחבי הארץ. "הייתה לי רשימה של משפטים שאנשים תמיד אומרים לי שאני מספרת להם שאני לסבית. כמו 'לא חסר לך גבר?' וכל המשפטים האלה שחוזרים על עצמם", מספרת רעות נגר המפיקה על תהליך יצירת המופע, "הראיתי למיקה את הרשימה, היא הפכה את זה לשיר. צילמנו את זה וזה הפך לויראלי. אז הבנו שאנחנו חייבות להפוך את זה למופע, והשאר היסטוריה". "זה מופע שיצרנו ביחד, שש נשים. זה מופע שכל הנשים המשתתפות בו הן מתוך הקהילה הלהט"בית", מספרת היוצרת מיקה בן שאול,  "אנחנו רצות עם המופע כבר שנתיים ומופתעות מההצלחה המטורפת בכל פעם. זה די נדיר בפרינג'. אני חושבת שהמטרה של המופע חוץ מזה שהוא אומנות זה להנגיש תמונות מחיי זוגיות של נשים לקהילה הרחבה יותר. המסקנה הכי מרגשת שאנשים יוצאים איתה מהמופע זה שאצל כולם זה פחות או יותר אותו הדבר". המופע יתקיים ביום רביעי (6.6), בשעה 20:00 באודיטוריום ביד לבנים. מחיר כל כרטיס הוא 20 שקלים.

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר