הייטק בחטיבת אלון
הייטק בחטיבת אלון

"הילדים חשבו על פתרונות שאנו מעולם לא חשבנו עליהם כמבוגרים"

תלמידי חטיבת אלון הקדישו יום לפתרונות טכנולוגיים לבעיות היום יום. קבוצה אחת המציאה קסדה שתפעיל אופניים חשמליים, קבוצה אחרת עסקה בפתרון לילד שאלרגי לדגים

פורסם בתאריך: 12.2.18 19:12

יום בנושא חקר ופתרון בעיות בתחומים שונים התקיים בשבוע שעבר בחטיבת אלון. 25 קבוצות של תלמידי כיתות העתודה המדעית הטכנולוגית וכיתת המנהיגות בחטיבה, התנסו בלמידה שיתופית בסגנון הייטק תוך כדי  ליווי ותמיכה של מדריכים והורים מן הקהילה. במסגרת העבודה הקבוצתית התבקשו התלמידים לזהות צורך או בעיה בנושאים מגוונים כמו צרכים מיוחדים, מים, שיפור איכות החיים והסביבה, כאשר המטרה הייתה להמצוא פתרון או לשפר פתרון טכנולוגי קיים.

בתום היום נבחרה קבוצה מצטיינת שיזמה קסדה שתפעיל את האופניים החשמליים כאשר ללא חבישתה לא ניתן להפעיל את האופניים החשמליים. קבוצה אחרת עסקה בפתרון לילד אלרגי לדגים וקבוצה שלישית עסקה בחסכון במים.

אתי רחובסקי, אם לתלמיד בשכבת ז'  שליוותה את אחת הקבוצות המצטיינות אמרה בתום התהליך: "הילדים חשבו על פתרונות שאנו מעולם לא חשבנו עליהם כמבוגרים. מדובר בפתרונות מצויינים והם עברו לעמותת יע"ל (יד עזרה לחולה)"

את היום יזמה  רודי בוקסנבאום מנהלת אשכול הפיס והובילה  אותו בשיתוף עם חנאן עומר-ראס רכזת מדעים ותוכנית עמ"ט בחטיבת אלון ,ושיקו שטיינר מצוות מדעים.

 

מנהלת החטיבה, מתי בורושק: "בחטיבת 'אלון' פועלים מספר מסלולים של תלמידים מצטיינים, העתודה המדעית הטכנולוגית שייחודית בחטיבה, מגמת מנהיגות וכן מגמות נוספות. כחלק מלימוד מעמיק וחוויתי אנו מאתגרים את התלמידים ללמידה אחרת הדורשת מהם לגלות יוזמה וחדשנות תוך מחשבה על הביצוע בקבוצות. התלמידים גילו יכולת ושיתוף פעולה פורה. זהו עוד נדבך במארג הלימודים בחטיבה ואנו נמשיך לעודד ולהוביל למידה מאתגרת ומעצימה את התלמידים"

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר