הצומת הסמוכה לבית הספר הדר. צילום: חיים ברוידא
הצומת הסמוכה לבית הספר הדר. צילום: חיים ברוידא

צומת מסוכן: תלמידי בית הספר הדר מסכנים את חייהם בכל בוקר

לדברי הורי בית הספר, בעירייה טוענים כי אין צורך בכיכר או תמרורים בצומת הסמוך לבית הספר, אך בפועל זה רק עניין של זמן עד שיתרחש אסון. תגובת העירייה: "בטיחות התלמידים בראש סדר העדיפויות"

פורסם בתאריך: 11.6.18 08:05

הורים לילדים החומדים בבית הספר הדר מתלוננים כי בצומת הרחובות החי"ל והגדוד העברי שנמצא סמוך לבית הספר אין תמרורים או כיכר מה שהופך את הצומת למאוד מסוכן עבור הילדים.  לדברי ההורים היעדר כיכר, רכבים החונים בצורה שחוסמת את שדה הראייה וחוסר בתמרורי עצור הן רק חלק מהסיבות שהופכות את הצומת למסוכן. לדבריהם, העירייה לא עושה דבר על מנת למנוע את התאונה הבאה בצומת.

יונית גבע, אם לשני ילדים הלומדים בבית הספר מספרת על הסכנות בצומת: "זה צומת שמגיעים אליו מרחוב משופע, אז כל הרכבים נוסעים במהירות גבוהה. יש ארבעה מעברי חציה, ורק מבוגר מתנדב אחד שמעביר את הילדים. הוא צריך להשתלט על ארבעה מעברי חציה, וזה בלתי אפשרי. הילדים שרוצים לחצות לא נראים לנהגים כי הרכבים החונים קרוב לצומת מסתירים אותם. הנהגים לא עוצרים הרבה פעמים במעבר חציה בגלל זה, המכוניות טסות".

ביקשתם מהגורמים בעירייה לפעול בנידון?

"ביקשנו שלפחות יתקינו תמרור עצור, הם אמרו שהם לא רואים צורך בתמרור אבל הם יגבירו את האכיפה. אבל זה לא השתנה מאז, הפקחים לא הגיעו. בשלוש השנים האחרונות אני ועוד מספר הורים בבית הספר פונים למוקד העירוני, למחלקת הביטחון של העירייה, לכל גורם אפשרי שיפעלו בנידון לבנות כיכר".

גם טל כפרי, אם לשלושה ילדים הלומדים בבית הספר הדר מספרת על בעייתיות הצומת. "אין במקום שדה ראייה בגלל הרכבים החונים ברחוב החי"ל. הולכי הרגל נאלצים לרדת לכביש בזהירות כדי לחצות את הכביש כי לא רואים אותנו. אני לא הבן אדם הכי גבוה ובקושי רואים אותי. אין סיכוי שילד בן 10 רוצה לחצות ומישהו יראה אותו".

הישארו מחוברים לכל הסיפורים החמים ברעננה:

 

תלונה נוספת שנובעת מהיעדר כיכר היא פניות פרסה שהנהגים מבצעים בניגוד לחוק באמצע הצומת. אמיר, אב לילד בבית הספר הדר: "אנשים נוסעים שם מאוד מהר. גם מכיוון רחוב הגדוד העברי איפה שבית הספר נמצא, יש שם אזור מת שאי אפשר לראות. בשבוע שעבר אני כמעט דרסתי את המנהלת. הרבה הורים מורידים את הילדים ועושים פרסה באמצע הכביש, וזה גורם להמון מצבים של כמעט תאונה. הסיכון כאן הוא מאוד גדול".

עיריית רעננה מסרה בתגובה: "עיריית רעננה דואגת לבטיחות בדרכים של כלל תושבי העיר ובייחוד לבטיחותם של הילדים.לאחר בדיקה מקיפה שהתקיימה זה מכבר עלה כי אין אפשרות גיאומטרית להקים מעגל תנועה במקום. הצומת מתומרר ומשולט על פי כל הנחיות הבטיחות בפיקוחה של יועצת בטיחות בדרכים של העירייה. כמו כן, מדי שנה לקראת תחילת שנת הלימודים, מתבצעת בצומת בדיקה של הגורמים האחראים על בטיחות בדרכים. בנוסף, במקום הוצב מתנדב בטיחות, האמון על העברת התלמידים בבטחה במעברי חצייה. העירייה תמשיך להציב את בטיחות התלמידים בראש סדר העדיפות ותדאג לקיום תשתית תחבורתית בטוחה עבור הילדים".

.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר