תלמידי חטיבת אלון
תלמידי חטיבת אלון

תלמידי חטיבת אלון זכו במקום הראשון בתחרות המצאות ארצית

תלמידי הכיתה המדעית זכו בתחרות ההמצאות הארצית "גם אני יכול", על פיתוח קסדה המונעת רכיבה לא בטיחותית על אופניים חשמליים

פורסם בתאריך: 18.6.18 19:22

בשעה שאופניים חשמליים מעלים דאגה בשל גילם הצעיר של הרוכבים והפוטנציאל המסוכן של הרכב הדו הגלגלי, הישועה לבטיחות הגיעה דווקא מתלמידי כיתה ז' בחטיבה. רון קיסלר, דביר סרור, טל הלמן ועידו דרורי זכו בפרס המצוינות בתחרות הארצית שהתקיימה באוניברסיטה העברית בירושלים בסוף חודש מאי, על פיתוח קסדה חדשנית – קסדת ה'Safe Ride', המונעת רכיבה לא בטיחותית על אופניים חשמליים, בכך שרק בחבישתה מתאפשרת הפעלת האופניים.

הקסדה הייחודית נולדה בעקבות הצורך שזיהו התלמידים במיגור סכנת הרכיבה הלא בטיחותית על אופניים חשמליים, ולאורה החליטו לפתח קסדה שרק באמצעות חבישתה ניתן לרכוב על אופניים חשמליים, בפיתוח טכנולוגי מיוחד שמתבסס על כך ששדר יועבר מהקסדה לבטרייה של האופניים החשמליים בהתאם לחבישת הקסדה על הראש ולהוראת החיישנים בה– ויורה על הפעלת האופניים. ללא השדר המעיד על חבישת הקסדה – וכך לא תתאפשר הרכיבה.

הישג נוסף לתלמידי החטיבה, הוא זכייתם של קבוצת תלמידים נוספת מהכיתה המדעית הטכנולוגית במדליה וציון לשבח על פיתוח פתרון לחיסכון במים הקרים בהמתנה למים החמים במקלחת.  הפתרון, אותו פיתחו, דניאל יונה, יועד טאוסי ויניב בנימין, מבוסס על העברת זרם המים הקרים הלא שמישים למקלחת הישר אל הניאגרה ובכך שימורם.

מעיריית רעננה נמסר: "פיתוח הפתרונות החדשניים הוא תוצאה של תהליך חקר ופתרון בעיות עליו עבדו תלמידי חטיבות הביניים ברעננה לאורך השנה כחלק מהשתתפותם בתכנית "גם אני יכול" ותכנית osos של האיחוד האירופי בשיתוף מוזיאון המדע ורשת אורט. תכנית "גם אני יכול" מונהגת ברעננה זו השנה ה- 18, בהובלת  אשכולות הפיס למדע, טכנולוגיה ואומנויות במינהל למדע וטכנולוגיה במשרד החינוך. התכנית, שנועדה להוביל את התלמידים לפיתוח מוצרים ייעודיים להתנהלות יומיומית ופתרון בעיות, ובכלל זאת פתרונות לאנשים עם צרכים מיוחדים בשילוב מדע, טכנולוגיה ופעילות חינוכית ערכית, זוכה להצלחה עם פיתוחם של מיטב הפתרונות שנה אחר שנה הזוכים להכרה ולהישגים בתחרות הארצית".

רודי בוקסנבאום, מנהלת אשכול פיס רעננה בירכה על הזכייה: "כל הקבוצות שייצגו את רעננה, היו מהכיתה המדעית. הם ילדים מאוד חכמים, יצירתיים, ואני מאוד גאה בהם. אנחנו מאוד מאמינים בזה שהלמידה קודם כל אותנטית, מבוססת על הבעיות בחיים האמיתיים. אנחנו מדריכים אותם בדרך הזאת מתוך רעיון שהם יעסקו בזה בעתיד. בחשיבה מחוץ לקופסא. יש להם את זה"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר