נבחרת הרובוטיקה צילום אביחי ארביב
נבחרת הרובוטיקה צילום אביחי ארביב

לא מפסיקה להפתיע: נבחרת הרובוטיקה נסעה להתחרות בסין

קבוצת הרובוטיקה של תיכון אביב הוזמנה על ידי ממשלת סין לתחרות בין 45 נבחרות סיניות. הנבחרת הרעננית נבחרה יחד עם עוד חמש קבוצות, מפולין, ברזיל וארצות הברית

פורסם בתאריך: 15.7.18 12:33

נבחרת הרובוטיקה של תיכון' אביב טסה אמש (ש') לתחרות ידידות, בין בין 50 נבחרות שתתקיים בעיר שנז'ן שבסין. בתחרות יתחרו 45 נבחרות מסין וחמש נבחרות מכל העולם שנבחרו באופן אישי על ידי ממשלה סין.  מלבד הנבחרת הרעננית, טסה גם נבחרת בית הספר במשגב, ושלוש נבחרות מארצות הברית, ברזיל ופולין.

"התחרות מבוססת על דגם אמריקאי, שהסינים עושים אותו אצלם בעיר שנז'ן", מספר ינאי גידרון, מורה במגמת הרובוטיקה, "לאור ההצלחה שלנו בארץ הסינים הזמינו אותנו להשתתף לצד מספר מצומצם של קבוצות מחוץ לסין, מול 45 קבוצות סיניות בתחום הרובוטיקה. כבוד גדול שהזמינו אותנו, שרואים בנו נציגי שאר העולם שכדאי ללמוד ממנו, אנחנו נהיה בשבילם המודל לחיקוי, הרי הסינים מחקים כל הדבר, אז אנחנו הדגם שלהם".

נבחרת הרובוטיקה צילום

נבחרת הרובוטיקה בשדה התעופה. צילום: אביחי ארביב

חבר מועצת רעננה אביחי ארביב, אב לשני בנים בנבחרת. "אני מנטור של הקבוצה ומלווה אותם קרוב לארבע שנים", אומר ארביב, "בקבוצות רובוטיקה פשוטות יותר יש מנטור אחד. בקבוצה הזאת יש עשרה מנטורים, בגלל המורכבות של הרובוטים שהם בונים. קבוצת הרובוטיקה מחולקות לצוותים וכל מנטור מלווה צוות בכל התהליך. בלוגיסטיקה, בבנייה, בתוכנה. אני עוזר להם בקישורים עם חברות טכנולוגיות או באספקת חלקים לרובוטים שהם בונים. התחרות בסין זאת תחרות ידידות. הקבוצה הרעננית זכתה שלוש פעמים בתחרויות בישראל, הגיעה למקום ראשון באליפות הגמר בישראל, טסה לארצות הברית ושם היא זכתה במקום השישי ברובוטיקה בעולם. בינתיים היא דורגה בין המקומות הראשונים בזכות הביצועים שלה בתחרויות הארציות והעולמיות, לכן הוזמנה לסין".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר