שמואל גור
שמואל גור

שמואל גור, המנהל המיתולוגי של בית הספר יבנה הלך לעולמו

גור שכיהן כמנהל בית הספר בין השנים 1978-1989 והיה מנהל מחלקת החינוך בעירייה, הלך לעולמו היום כשהוא בן 85. גור הותיר אחריו שלושה ילדים ועשרות נכדים. הלוייתו התקיימה היום בבית העלמין בכפר נחמן

פורסם בתאריך: 12.8.18 17:33

מנהל בית הספר יבנה המיתולוגי ומנהל מחלקת החינוך לשעבר ברעננה, שמואל גור, הלך  היום לעולמו היום בגיל 85. גור הוא ניצול שואה ודמות מוכרת בעיר, הותיר אחריו שלושה ילדים, נכדים ונינים. הלוייתו התקיימה היום לפנות ערב בבית העלמין בכפר נחמן.

שמואל גור כיהן כמנהל בית הספר היסודי יבנה בין השנים 1978-1989, ולאחר מכן כמנהל מחלקת החינוך ברעננה, כיהן גור כחבר הנהלה ויו"ר ההנהלה הציבורית של "בית חלומי" (בית חם לנערים המוגבלים שכלית שמופעל ע"י אקי"ם), התנדב באופן פעיל בסיוע רב לדיירי ההוסטל וכיהן כחבר הנהלת העמותה למען האזרח הוותיק.

ניר כהן, תלמיד בית הספר יבנה לשעבר שלמד בתקופתו של גור כמנהל מספר:  "הייתי שלוש שנים תלמיד שלו, עד כיתה ג' ותמיד כשבאתי אליו גם אחרי 20 שנה הוא זכר את השם שלי. הוא היה מנהל מעולה שזכר תלמידים בצורה פנומינאלית. זה שאתה בא אליו אחרי כל כך הרבה זמן והוא היה זוכר כל תלמיד ותלמיד. הוא היה דמות אהובה בבית הספר".

לאה עוזרי, מורה שעבדה עם גור כעשור: "הוא היה איש חינוך שאין כמוהו. הוא אהב את מה שהוא עושה. הוא הרי ניצול שואה והוא הביא איתו והציונות ו היהדות הייתה בכל רמ"ח איבריו. הוא היה מנהל מעולה ויחצ"ן מצוין לבית הספר. הוא היה עושה קמפיינים לעידוד עלייה לרעננה. מבחינת התלמידים, הם אהבו אותו ויראו אותו ביחד, שזה שני דברים שהיום אתה לא מוצא. הוא היה פדגוג מעולה, הוא היה חרוץ. הוא אהב אנשים שעובדים, מורה שהייתה עצלה, הוא דאג שהיא לא תהיה במערכת. הוא אהב את העבודה, אהב שעובדים, ובאמת שבזמנו זה מה שהיה צריך".

ראש העיר איתן גינזבורג אמר על גור: ״העיר רעננה איבדה היום את שמואל גור ז״ל, איש חינוך רגיש שידע לקיים קירוב לבבות בין דתיים לחילונים. פגשתי את שמואל רק לאחרונה, והוא היה מחוייך ומלא אופטימיות כתמיד. הוא יחסר לי באופן אישי, ולתושבי העיר כולם. ביום השואה האחרון הדליק את אבוקת הזיכרון בעצרת העירונית ברחבת בית יד לבנים, ותושבי רעננה זכו לשמוע מפיו על השנים הקשות שלו כילד בשואה. שמואל התרגש מאוד מהמעמד, ואיתו כולנו התרגשנו, מסיפורו המצמרר ומגבורתו ועוצמות הנפש שבו".

מטעם עיריית רעננה נמסר: "העיר רעננה אבלה וכואבת את לכתו של שמואל גור, יקיר העיר רעננה שהיה דמות מופת של עשייה ציבורית למען העיר ותושביה. לאורך שנים ארוכות, נתברכה רעננה בתרומתו של גור היקר לעיר ולצביונה הרוחני כאיש חינוך משכמו ומעלה. דורות של תלמידי העיר, זכו לספוג את ערכי אהבת הארץ, הסובלנות, והנתינה למען הזולת שהיוו נר לרגליו בתפקידיו השונים כמנהל בית הספר יבנה בעיר, כמנהל מחלקת החינוך בעיריית רעננה, ובהתנדבותו במוסדות העיר השונים. אישיותו החמה, נועם הליכותיו, בקיאותו הרבה בתחום החינוך,  רגישותו הגדולה לכל ילד באשר הוא, הפכו אותו למנהל אהוב ומוערך, איש מעורה בקהילה ודמות מופת שפעילותו אף זכתה להוקרה כיקיר החינוך הדתי. קצרה היריעה מלתאר את עשייתו החינוכית והציבורית של גור, ששרד את תופת השואה, ומילא בין היתר שליחויות חינוכיות בקהילות היהודיות בתפוצות ושימש כמפקח על פנימיות של "עליית הנוער" בישראל ועל סמינרים למורים בארה"ב. כן כיהן גור כחבר הנהלה ויו"ר ההנהלה הציבורית של "בית חלומי" והתנדב באופן פעיל בסיוע רב לדיירי ההוסטל, פעל למען קשישי העיר, כחבר הנהלת העמותה למען האזרח הוותיק, סייע לבני מצווה ועסק בקירוב לבבות בין דתיים לחילונים.  לצד כל אלו, היה גור בראש ובראשונה, איש משפחה חם אוהב, אב לשלושה וסבא לעשרות נכדים ונינים, שיחסרו את דמותו.  העיר רעננה כולה מוקירה את דמותו של שמואל גור, ומחבקת היום את משפחתו בשעתה הקשה.ראש העיר, שזכה להיכרות אישית עם גור, יהיה נוכח הערב בהלווייתו, ועמו עשרות עובדי עירייה ורבים מוותיקי העיר, מוקירי דרכו המבכים את מותו".

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יניב דוגמה

    עצוב ….

    לא ידעתי שנתן נשמתו לבורא
    היה מנהל אהוב ,רגיש לצרכי התלמידים
    תקופה אחרת
    געגועים

    תנוחמו מהשמים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר